Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hoeveel klachten tijdens 1 schub

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Johanna38

Hoeveel klachten tijdens 1 schub

Bericht door Johanna38 »

Sinds 23 augustus weet ik dat ik MS heb. Mijn klachten begonnen met dubbelzien, nu zijn we een paar weken verder en ik heb een zwaar linkerbeen en hij voelt alsof ie slaapt zeg maar. Kan je in 1 schub meerdere klachten hebben of volgen de schubs elkaar op?
Ik heb donderdag weer een gesprek met de neuroloog en ik moet gaan starten met Tecfidera. Uiteraard stel ik die vraag ook aan de neuroloog maar ik ben ook benieuwd hoe of dat jullie dat ervaren!
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Hoeveel klachten tijdens 1 schub

Bericht door Toeter »

Hey @Johanna38

Ik zou zeggen dat dit de volgende shub is.

Beenproblemen komen uit een heel ander deel van de hersenen/ruggenmerg dan oogproblemen.

Jouw problemen zouden dus een nieuwe vlek op de MRI zijn.

Heb je een ms-verpleegkundige? Haar kun je ook altijd inlichten over nieuwe klachten.

Als de klachten zo erg zijn dat je een prednison kuur wilt kun je sowieso meteen bellen
Johanna38

Re: Hoeveel klachten tijdens 1 schub

Bericht door Johanna38 »

Dankjewel voor je antwoord @toeter
Ik heb inderdaad een MS verpleegkundige. Ik weet nog niet welke vorm van MS ik heb maar zo 2 schubs vlak na elkaar vind ik best heftig, m'n dubbelzien was net op de achtergrond. En binnen een week had ik dus alweer het volgende. Ben erg benieuwd naar het verloop. Het is allemaal nieuw voor me, ik ken ook niemand met MS in mijn naaste omgeving.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp