Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Driewieler: is dat nou zo erg...?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

Jetteke schreef: 23 sep 2022, 17:41 @AngelNoa Woon jij in zo'n dichtbevolkte wijk dan? Is het anders niet mogelijk om op een rustige plek in de buurt te gaan oefenen? Bij een woonzorgcentrum, sportterrein?
een pleintje bij een school...ik heb al zitten verzinnen maar er schiet me nog niks te binnen waar ik heen zou kunnen gaan
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Toeter »

Jetteke schreef: 22 sep 2022, 17:57 en ik had het gevoel dat iedereen me aankeek en dat ik de gekkie op de fiets was :cry:

Weet je @Jetteke mensen kijken niet alsof je een gekkie bent, maar je valt wel op. Dus mensen kijken gewoon van 'he een persoon op een driewieler'

Zoals jij zelf ook zou doen, omdat er nou eenmaal op elke 100 (of 1000) fietsers maar 1 driewieler is.

En ze kijken dan met hun ontspannen gezicht. Niet vriendelijk of aardig. Voor de meeste mensen is hun ontspannen gezicht nogal chagrijnig. Een bitchface.

Ik herken het heel goed hoor. Ik had het ook met mijn scootmobiel. Alsof je rondrijdt met een schijnwerper op je. Bij mij wende het snel. Ik hoop voor jou ook.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Toeter »

AngelNoa schreef: 24 sep 2022, 06:47 een pleintje bij een school...ik heb al zitten verzinnen maar er schiet me nog niks te binnen waar ik heen zou kunnen gaan
Parkeerplaats van een supermarkt/ bouwmarkt na sluitingstijd?
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Qanuk00 »

Duurde het bij jullie lang tussen de aanvraag van een driewieler en het daadwerkelijk een in huis hebben?

Vorige maand bij de gemeente aangegeven dat ik een driewieler nodig heb, maar nu komen de ergotherapie en gemeente binnenkort eerst kijken of het allemaal past en of er daarvoor ook weer aanpassingen nodig zijn.

Mogelijk moet onze garagedeur aangepast worden (smalle deur in een garagedeur). Mijn voorkeur heeft dan een houten garagepoort met twee openslaande deuren, ivm breedte en voor mij gemakkelijk om te openen. Ben wel benieuwd of de gemeente daarin meegaat....
Verder zal de hele garage opgeruimd en opnieuw ingericht moeten worden. Vroeger deed ik dit gewoon even ... maar nu voelt het als een enorm project.

Gaat dit in 1 aanvraag? Wat was jullie ervaring?
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Billy

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Billy »

Bij mij hebben ze nooit gekeken naar de stalling. Buiten zelf een overkapping gemaakt later.

Mijn aanvraag is al 13 jaar geleden dus dat weet ik niet meer :weetniet:
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

@Qanuk00
Bij mij zat er een week of twee tussen de aanvraag door de ergotherapeute en Van Raam voor proefrijden en het bezoek van de WMO-mevrouw. Ze hebben allemaal gekeken of er hier voldoende stallingsmogelijkheid was. Ik heb een berging in de kelder hier, maar dan moet ik met de fiets de lift in. Mijn gang in huis is breed genoeg, dus daar staat hij (handig ook als kapstok ;-) ). Enige nadeel is dat ik nog door een tussendeur met een dranger moet, maar daar heb ik een deurstoppertje voor.

De WMO-mevrouw heeft het doorgegeven bij Medipoint en daarna duurde het nog een week of zes voor de fiets werd bezorgd. Het was mooi weer, *dus* iedereen wilde die fietsen, zei Medipoint. Van de WMO-mevrouw mocht de fiets ook wel in mijn tuin onder het balkon van de bovenburen staan (maar dat is wat onbereikbaar, vlak langs een flinke kuil).
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Qanuk00 »

@Jetteke @Billy Bedankt voor jullie reactie!
Gelukkig is het herfst/wintertijd, dus hopelijk niet al te lang wachten na het bezoek. Maar ik begreep van mijn WMO-generaliste dat er wachttijden :roll: zijn.

En overkapping is overigens ook een goed idee!

Vorige week nog op mijn tweewiel-fiets geprobeerd, maar het gaat gewoon niet meer.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

goed om te weten dat hier zo uitgebreid (mogelijk) naar gekeken wordt. In theorie heb ik morgen de eerste kennismaking met een Midi via Welzorg. Maar aangezien dat hier buiten moet en het morgen slecht weer lijkt te zijn, weet ik niet of het wel doorgaat.

je stalling ben ik ook benieuwd naar; ik heb wel een schuur, maar of hij daar in past? En zo niet...wat is dan de bedoeling. Moet je zelf iets gaan regelen en hoe dan? Nooit zo over nagedacht nog...

succes met wachten Qanuk00 en hopelijk is er een goed oplossing!
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

@Qanuk00 @AngelNoa
Misschien fijn voor jullie om te weten dat de achterwielen door een normale deur passen. Mijn gang is iets van 1.15 m breed, dat gaat prima. En houd rekening met iets van 2.50 m lengte. Hij is korter, maar dan heb je genoeg ruimte.

AngelNoa, fijn dat je hem kunt uitproberen. Heb je nu een rustig plekje waar je kunt oefenen?
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

nee helaas gewoon op de parkeerplats hier achter :-(
als het doorgaat tenminste, want met zulk weer als vandaag da ik niet een hele tijd buiten in de regen een driewieler uitproberen ;-)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp