Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Discord server

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
SuperLisa

Discord server

Bericht door SuperLisa »

Is er een Nederlandse Discord server waar mensen met MS met elkaar kunnen kletsen?

Als ik in Discord zoek op 'Multiple Sclerose" krijg ik maar twee resultaten, beiden van de Amerikaanse 'National MS Society' en een daarvan is vooral gericht op zgn. 'fundraising'. In de 'support server' kreeg ik eigenlijk gelijk te horen dat ze zich met name richten op de Amerikaanse beleving en voelde ik me niet bepaald op mijn plek.

Ik vond het gisteren echt heel fijn om na een webinar van de MS vereniging gewoon eens met elkaar te kletsen en van gedachten te wisselen. Ik ben persoonlijk wel een fan van forum-communicatie, maar er zijn ook mensen die meer van de directheid van chatten houden.

Kortom: is er zo'n server en/of is dat weleens eerder ter sprake gekomen?

Edit: inmiddels is er een server. De uitnodiging vind je hier en er is ook een korte toelichting om je te helpen wegwijs te worden.
Laatst gewijzigd door SuperLisa op 14 okt 2022, 07:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Bram_MSinbeeld

Re: Discord server

Bericht door Bram_MSinbeeld »

Ik geloof niet dat dat er al is. Er is een Facebook groep "Jong en MS", je zou het daar eens kunnen vragen. Ik zou het best cool vinden om eens in de zoveel tijd een soort virtuele hang-out te doen (als het in jullie ochtend kan vanwege het 6+ uur tijdverschil hier). Ik ben (nog) geen discord aficionado, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.

Dit is mijn nieuwe discord-account:
Afbeelding
AngelNoa

Re: Discord server

Bericht door AngelNoa »

sorry nog nooit van gehoord
SuperLisa

Re: Discord server

Bericht door SuperLisa »

Bram_MSinbeeld schreef: 29 sep 2022, 23:43 Er is een Facebook groep "Jong en MS", je zou het daar eens kunnen vragen.
Ik gebruik helaas geen Facebook, maar goed om te weten dat er ook jongeren zijn die zelf een groep hebben gevormd! Ik vraag me af of ik misschien gewoon zelf een server in elkaar zou moeten zetten. Ik ben vertrouwd met het platform, beheer ook andere servers, en misschien is het slim om gewoon de proef op de som te nemen om te zien of er interesse is.

Voor de duidelijkheid, het is eigenlijk gewoon een chat programma waar je eventueel ook in een soort telefoongesprek kunt gaan met elkaar.

Ik ga nog eens met het idee spelen in mijn hoofd.
Bram_MSinbeeld

Re: Discord server

Bericht door Bram_MSinbeeld »

Ik zou het best cool vinden om met mensen op die manier in contact te komen. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik mensen kan bereiken die dit ook zouden willen. Misschien inderdaad een server opzetten en er voor 'adverteren' hier, op twitter, LinkedIn, Facebook (<- daar zijn best veel mensen met MS actief, maar kan me heel goed voorstellen dat je dat niet wilt gebruiken) en misschien Instagram (<- daar weet ik weinig van).
Misschien kan ik er een TikTok dansje voor maken, dat is hier op de Filippijnen heel populair :tralala:
SuperLisa

Re: Discord server

Bericht door SuperLisa »

Hm, goed punt. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat we daar met meer dan twee personen zitten. :giegel:

Ik wil vooral niemand voor de voeten lopen. Het is denk ik wel goed om eerst eens met het team van MSWeb te bespreken of het okay is als ik hier zoiets 'adverteer'. Misschien kunnen we zelfs iets van een samenwerking opzetten, zodat het niet zomaar een los initiatief van een willekeurig persoon is, maar echt een team effort!

@Toeter, @Qanuk00 en @JacoVD, hebben jullie hier meningen en/of gedachten over?
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Discord server

Bericht door Toeter »

Hey @SuperLisa,

Wat een goed idee!

Momenteel is het msweb achter de schermen met grote veranderingen bezig. Zou je het goed vinden als we jouw idee voorleggen aan de redactie? Misschien kunnen we het zelfs integreren met het forum.

Mskidsweb heeft al zoiets, dus waarom niet het ms forum toch?

Groeten,
Toeter
Bram_MSinbeeld

Re: Discord server

Bericht door Bram_MSinbeeld »

Toeter schreef: 03 okt 2022, 08:36 Wat een goed idee!
Het bestaat niet en ik kan me voorstellen dat het best een toegevoegde waarde heeft (een plek om 'live' met elkaar te chatten over van alles en nog wat, zoals hier op het forum).
Misschien met een MSweb 'sausje' erover is het herkenbaarder en tegelijkertijd geeft het dan ook weer meer bekendheid aan jullie website en het forum... Ik ben benieuwd wat de redactie er van vindt.
AngelNoa

Re: Discord server

Bericht door AngelNoa »

Toeter schreef: 03 okt 2022, 08:36

Mskidsweb heeft al zoiets, dus waarom niet het ms forum toch?

Groeten,
Toeter
Eeh...bij Mskidsweb hebben we geen chat oid...of begrijp ik nou echt niet waar jullie het over hebben?? :confused:
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Discord server

Bericht door Toeter »

O sorry, ik hoorde zoiets en heb verkeerde informatie dan! En niet zelf gecontroleerd, altijd slecht natuurlijk ;)

Desalniettemin is het wel een leuk idee, maar gaat hoe dan ook nog wel even duren, als we dat gaan integreren op ons forum.

Dus als je nu zelf zoiets op gaat zetten @SuperLisa , lijkt op het forum vertellen over je discord server me helemaal prima.

Adverteren voor commerciële doeleinden mag niet, maar mensen vertellen over jouw niet-commerciële chatroom kan voor sommigen zeker een verrijking zijn.

We hebben wel eerder aan de hand gehad dat er mensen waren die een bestaand gesprek probeerden te verplaatsen naar een ander medium, zoals Facebook.

Dat vinden de forummers hier wel zonde omdat ze mensen hun kennis en ervaringen zeer waardevol vinden.

En op een medium als discord en Facebook zijn specifieke onderwerpen natuurlijk minder goed terug te vinden.

Vriendelijke groet ,
Toeter
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp