Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

@Nessa wat fijn om te horen dat t al wat beter met je gaat!
AngelNoa

Re: Coronavirus

Bericht door AngelNoa »

even nieuwsgierig; heeft iemand de oproep al gehad voor de nieuwe prik?
Ruby+

Re: Coronavirus

Bericht door Ruby+ »

In België is blijkbaar al meer dan de helft uitgenodigd voor de tweede booster. Momenteel zijn ze volgens mij nog bezig met 65+, mensen die werken in de gezondheidszorg en de "risicogroepen" (deze groep is een stuk breder dan wat eerst als risicogroep gedefinieerd was). Eind deze maand zijn de dertigers al aan de beurt.

Eerst was ik geen risicogroep, maar uiteindelijk ben ik toch vanwege het gebruik van medicatie onder deze groep geplaatst. Maar die lijst is in België sowieso groter dan in Nederland. In Nederland worden astmapatiënten bijvoorbeeld niet als risicogroep voor covid gezien, maar in België wel voor zover ik weet.

Vorige week heb ik mijn vijfde vaccin gehaald. Dat was comirnaty, het nieuwe vaccin van Pfizer. Ik heb dit keer nog minder last gehad dan bij de vorige vaccins. Voornamelijk een pijnlijke arm op de plek waar geprikt is en een halve dag wat vermoeider dan normaal.
Tevy

Re: Coronavirus

Bericht door Tevy »

Ik heb (ook) nog geen oproep voor de nieuwe vaccinatie gehad. Ik begreep van mijn MSpleeg dat dat nu via de huisarts gaat. Ik hoop dat het deze week in de bus valt. Mijn ouders van 80+ en 90 hebben hem afgelopen zaterdag gehad. Maar dan weer niet via de huisarts volgens mij. :?
Deze week maar ff afwachten.
SuperLisa

Re: Coronavirus

Bericht door SuperLisa »

AngelNoa schreef: 04 okt 2022, 07:01 even nieuwsgierig; heeft iemand de oproep al gehad voor de nieuwe prik?
Ik heb hem ook nog niet gehad, maar ik ga er wel even over bellen. Doordat ik Zeposia (Ozanimod) slik, val ik binnen de doelgroep en ik wil zeker weten dat ze me niet over het hoofd zien, aangezien dat nog een vrij nieuwe situatie is. Ik heb overigens wél de oproep voor een griepprik gehad. Die krijg ik eind november.
leeuwtje-nl

Re: Coronavirus

Bericht door leeuwtje-nl »

Mensen met een medische indicatie kunnen eerder dan verwacht een afspraak maken voor hun herhaalprik tegen COVID-19. Zij krijgen hierover binnen nu en twee weken een brief van hun huisarts waarmee ze voorrang krijgen bij het plannen.

Het gaat om de zogenoemde 'griepprikgroep'. Deze mensen kunnen vanaf dinsdag online een afspraak maken zodra zij hun uitnodigingsbrief hebben ontvangen.

De huisartsen zijn verantwoordelijk voor het versturen van de uitnodigingsbrief en zullen die "binnen nu en twee weken" versturen, zegt de GGD.

Eerder zei de koepelorganisatie dat de griepprikgroep vanaf 10 oktober een afspraak zou kunnen maken voor de nieuwe boostervaccinatie.
(Nu.nl)
AngelNoa

Re: Coronavirus

Bericht door AngelNoa »

@leeuwtje-nl dat las ik ook en vond ik dus juist zo verwarrend: mensen met medische indicatie/griepprikgroep krijgen binnen 2 weken een oproep, maar je moet dus wel op die brief wachten en dat kan zomaar 2 weken duren...eerder was er dus inderdaad 10 okt gezegd, maar dat zal dan lang niet voor iedereen haalbaar zijn omdat je de brief nog niet hebt.

afijn. Ik wacht wel weer af ;-)
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

@leeuwtje-nl dat berichtje had ik gemist, thnxxx
ik hoop dat mijn huisarts de boel snel regelt, ze gaat bijna op vakantie en dan daarna een nieuw computersysteem nemen….. ik hoop dat ze het nog even fixt met t oude systeem
AngelNoa

Re: Coronavirus

Bericht door AngelNoa »

en prompt lag gister de griepprik oproep op de mat :D

het is me nog niet duidelijk of dat voldoende is of dat ik alsnog op een specifieke coronaprik oproep moet wachten. Ga ik van de week meteen over bellen
Klick

Re: Coronavirus

Bericht door Klick »

@AngelNoa helaas.. dat is niet genoeg. griepprik is gewoon bij de huisarts en alleen de griepprik.
voor de coronaprik heeft je huisarts het adressenbestand aangeleverd aan de ggd en die stuurt een uitnodiging dan maak je online een afspraak enz enz..
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp