Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Watersportweekend Nationaal MS Fonds

Hier kun je contacten leggen, uitjes organiseren of geplande uitjes onder de aandacht brengen.
Jrs77

Watersportweekend Nationaal MS Fonds

Bericht door Jrs77 »

Afgelopen weekend ben ik naar het watersportweekend van het Nationaal MS Fonds geweest.
Ik heb echt een geweldig weekend gehad! Het is van Sailwise op het eilandje Robinson Crusoe in de Loosdrechtse Plassen (https://sailwise.nl/nl/robinson-crusoe)
Het was een leuke en gezellige groep deelnemers (stuk of 20); Het valt me vaker op hoe snel het mengt en klikt als je een groep totaal onbekende en totaal verschillende mensen (die alleen MS met elkaar gemeen hebben) bij elkaar zet.

Ook de vrijwilligers waren fijne mensen, die volledig gewend zijn aan het omgaan met mensen met totaal uiteenlopende beperkingen. Er waren mogelijkheden om te zeilen op een boot waar je met een (ook elektrische rolstoel) zo op kan rijden. Bij lagere, snellere zeilboten werd ik vanuit mijn rolstoel het bootje in geholpen. Daarnaast waren er mogelijkheden om te kanoën en te waterskiën (ook zittend op een surfplank).

Juist de dingen die voor jezelf onmogelijk lijken, blijken met de juiste hulp toch mogelijk.

Top weekend; aanrader voor iedereen!
Andra

Re: Watersportweekend Nationaal MS Fonds

Bericht door Andra »

Wat leuk dat je zo enthousiast bent, @Jrs77, klinkt goed.
Dank voor het delen :goed:
SuperLisa

Re: Watersportweekend Nationaal MS Fonds

Bericht door SuperLisa »

Ohhhh wat leuk @Jrs77! Ik ben dol op zeilen, maar heb het al sinds mijn jeugd niet meer gedaan. Ik gluurde even naar de prijs, maar dat is toch nog wel kostbaar, ondanks de reductie van 50%. Ik droom nog even door, maar ik ben blij voor je dat het voor jou zo'n succes was! Krijgen we nog een foto van een mooie zonsondergang te zien? ;)
Jrs77

Re: Watersportweekend Nationaal MS Fonds

Bericht door Jrs77 »

SuperLisa schreef: 04 okt 2022, 13:58 Ik gluurde even naar de prijs, maar dat is toch nog wel kostbaar, ondanks de reductie van 50%.
Het weekend werd ondersteund door het Nationaal MS Fonds, waardoor je alleen een kleine eigen bijdrage (115,- geloof ik) betaalde.
SuperLisa

Re: Watersportweekend Nationaal MS Fonds

Bericht door SuperLisa »

Oh dat is gaaf! Daarvoor wordt het echt bereikbaar voor veel meer mensen!

Maareh... mooie foto's gemaakt of..? ;)
Jrs77

Re: Watersportweekend Nationaal MS Fonds

Bericht door Jrs77 »

SuperLisa schreef: 04 okt 2022, 21:14 Maareh... mooie foto's gemaakt of..? ;)
Er zijn leuke foto's, maar ik heb geen idee of de mensen die op de foto's staan het ok vinden als ze hier worden geplaatst.
Hier wel een filmpje van het MS Fonds: https://www.youtube.com/watch?v=w1xFyYrK4BI
SuperLisa

Re: Watersportweekend Nationaal MS Fonds

Bericht door SuperLisa »

Ja, ik hoopte meer op zonsondergangen en mooie vergezichten. Helemaal mee eens om niet ongevraagd foto's van anderen te posten, zou ik inderdaad ook niet willen!

Leuk filmpje trouwens, dank voor het delen! :thumbup:
Saar33

Re: Watersportweekend Nationaal MS Fonds

Bericht door Saar33 »

Wat leuk zeg. Ik hou niet van watersport en groepen, maar de kinderen zijn afgelopen juni wel voor het eerst op MS kinderkamp geweest. Die hebben ook een super tijd gehad. Heel waardevol dat het MS fonds dit organiseert.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp