Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Lioresal/baclofen

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jako

Lioresal/baclofen

Bericht door Jako »

Wie heeft er goede ervaringen met baclofen/lioresal zonder bijwerkingen?
ronnie1969

Re: Lioresal/baclofen

Bericht door ronnie1969 »

Ik gebruik baclofen ongeveer 9 maanden alleen voor het slapen gaan, 30mg, en enigste bijwerking die ik tot nu toe heb is 's nachts een droge mond, verder geen bijwerkingen.
irini

Re: Lioresal/baclofen

Bericht door irini »

Hi , ik heb een vraag misschien dat iemand mij kan beantwoorden.
Ik slik sinds een week voor het slapen gaan 20 mg. Baclofen. Zijn er ook mensen die daar de volgende dag nog last van hebben? Met als bijwerking extreme vermoeidheid overdag?

Groetjes irini


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Marina

Re: Lioresal/baclofen

Bericht door Marina »

Hi irini,

Ja, ik had bij 10 mg. per keer (2 a 3 keer per dag) al last van een langer durende vermoeidheid/slaperigheid.
Het is wel een bekende bijwerking die vermoeidheid, helaas.
Misschien is het wel een idee om eens te kijken hoe het gaat als je 15 of 10 mg. slikt voor het slapen? Er zijn ook pilletjes van 5 mg. die je arts je kan voorschrijven.

(Hoe is het trouwens nog gegaan met dat magnesiumpoeder?)
irini

Re: Lioresal/baclofen

Bericht door irini »

Dat slik ik ook! Trouwens paar dagen vergeten maar vandaag weer wel. Als ik minder slik voel ik niets en mijn slaap lijkt beter te gaan. Maar ik heb hele drukke dagen gehad hiervoor en vorige week een 17 urige reis terug gehad terwijl ik genoeg energie had . Dus ik dacht dat het misschien daardoor kwam ! ( terugreis vakantie zonder een paar dagen bij te komen) En mijn vriend had tijdens onze vakantie Corona wat heel veel stress en frustratie gaf ! ) En dus maandagmiddag gecrasht! en ik dacht dat omdat ik het pilletje snachts slik dat ik er overdag geen last van zou krijgen! Ik hoop zo dat het gewoon van de drukte en alles komt…. Hiervoor ging het echt goed met mijn energie …..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
irini

Re: Lioresal/baclofen

Bericht door irini »

Lieve Marina dankjewel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Marina

Re: Lioresal/baclofen

Bericht door Marina »

Hi,
Wat vervelend zeg van die hele lange terugreis en dat je vriend corona had :hmmm:! Hopelijk heb je nog wel ook een beetje van je vakantie kunnen genieten.
Het zou op zich best kunnen dat je door alle drukte en de stress vanwege de corona van je vriend zo vermoeid bent geraakt. Misschien dat je daar ook nog last van hebt. Het kan ook nog door beide komen.
Maar bedoel je nu als je minder baclofen slikt dat je dan niet zo vermoeid bent en je slaap beter lijkt te gaan? Dan lijkt het wel daardoor te komen. Maar misschien begrijp ik je verkeerd hoor.

Ik ben zelf gestopt met de baclofen en ben over gestapt op tizanidine (alternatief voor baclofen) en heb daarbij minder last van vermoeidheid/slaperigheid.
Als je vermoeidheid overdag zo blijft zou je misschien kunnen proberen hoe tizanidine voor je werkt.

Hoop voor je dat je je snel weer energieker gaat voelen!
Jrs77

Re: Lioresal/baclofen

Bericht door Jrs77 »

Ik gebruik al vrij lang Lioresal, op dit moment zo'n 70mg per dag (verspreid over 4 innamemomenten). Hoewel ik veel last heb van vermoeidheid, weet ik niet of dat van de MS of door de baclofen komt; ik vermoed de MS. Verder geen bijwerkingen (in het begin 's nachts flink aan het dromen, maar nu niet meer).
Ik heb ooit eens een ander merk baclofen gehad, maar daar meteen slechte ervaringen mee gehad
Knillis

Re: Lioresal/baclofen

Bericht door Knillis »

Doordat baclofen regelmatig niet leverbaar krijg ik Liorisal en als er dan weer baclofen is krijg ik dat weer. Gebruik het dus allebei, soms zelf allebei door elkaar omdat dan een bepaalde sterkte niet te leveren is. Gelukkig merk ik geen verschil in de werking maar ik kan me goed voorstellen dat het heel vervelend is als je je bij het gebruik van het een of het ander medicijn meer of minder bijwerkingen ervaart.

Ik heb dat zelf met Rivotril, dat gebruik ik voor de nacht, is al heel lang niet meer te leveren. Daarvoor in de plaats krijg ik Diazepam maar ben daar niet heel blij mee. Steeds een enorme droge mond met als gevolg telkens gaatjes in mijn gebit. Maar ja, wat er niet is, is er niet, ik zal het er mee moeten doen.
irini

Re: Lioresal/baclofen

Bericht door irini »

Ik bedoel als ik een lagere dosering gebruik dan werkt de baclofen niet…. En vroeger had ik ook geen last van vermoeidheid …. Ik denk gewoon dat ik veel te veel stress en afspraken had . De vakantie , omgeving was prachtig en het weer ook ! Maar als mijn vriend ziek is is het een drama en daar kan ik niet goed mee omgaan omdat ik het zelf nog heel moeilijk heb met het stoppen van mijn bedrijf , de financiën en de diagnose. Het is ook nog maar 3 maand geleden en ben net ook begonnen met Zeposia sinds 2 maand


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp