Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Is MS een demyelinerende ziekte?

Alles omtrent alternatieve geneeswijzen
Leonard

Is MS een demyelinerende ziekte?

Bericht door Leonard »

Beste allemaal,

Het bestaande beeld van MS suggereert dat MS een demyelinerende ziekte is. Maar is dat ook zo?

MS begint meestal met een Relapse-Remitting fase. Na een terugval van motorfuncties is er herstel.

Komt de myeline dan terug bij herstel? Nee, ik denk dat niet. Dat zit helemaal anders in elkaar.

Het bijgaande document onder de link verklaart het RR fenomeen door een tijdelijk verlies van ATP energie in de synapsen.
En nog veel meer.
https://drive.google.com/file/d/1A6D8r0 ... sp=sharing

Voorlopig sta ik in het denken nog goeddeels alleen. Maar er is zo veel te winnen bij een verandering van perspectief.
Als iemand me mee wil helpen om dit nieuwe denken op te duwen, heel graag, laat het me weten.

Groeten, Leo
Laatst gewijzigd door Qanuk00 op 19 okt 2022, 13:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dit onderwerp is verplaatst naar alternatieve geneeswijzen
SuperLisa

Re: Is MS een demyelinerende ziekte?

Bericht door SuperLisa »

Leonard schreef: 19 okt 2022, 09:12 Het bestaande beeld van MS suggereert dat MS een demyelinerende ziekte is. Maar is dat ook zo?
Dat is toch gewoon observeerbaar?
Leonard schreef: 19 okt 2022, 09:12 Het bijgaande document onder de link verklaart het RR fenomeen door een tijdelijk verlies van ATP energie in de synapsen.
En nog veel meer.
https://drive.google.com/file/d/1A6D8r0 ... sp=sharing
Wie is de auteur van dat document?
Leonard schreef: 19 okt 2022, 09:12 Voorlopig sta ik in het denken nog goeddeels alleen. Maar er is zo veel te winnen bij een verandering van perspectief.
Welk belang zou de internationale 'gemeenschap' van neurologen erbij hebben om iets te beweren dat aantoonbaar te weerleggen is?

Ik vind het als nieuwe patient nogal wat, wat je beweert. Het enige wat ik heb om me te helpen is mijn neuroloog en het ziekenhuis en nu zegt 'iemand op een forum' ineens dat ik dat allemaal maar los moet laten en de theorieën in een anoniem Google documentje moet geloven. Geen idee wat ik met die informatie moet eerlijk gezegd, maar succes met je missie!
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Is MS een demyelinerende ziekte?

Bericht door Toeter »

Beste Leonard,

Zoals je weet is het msweb van oudsher een plek waar we mensen informeren over mainstream westerse medische wetenschap, ten aanzien van MS.

We verplaatsen jouw topic naar alternatieve geneeswijzen, omdat de door jou beschreven methodes nog geen klinisch bewezen effectieve behandeling van MS zijn.

De mensen kunnen hier jouw visie lezen en zelf hun oordeel vormen, maar om verwarring te voorkomen, laten we het niet in 'regulier' staan, omdat het (nog) geen reguliere zienswijze is

Groeten,
Het moderator team
Leonard

Re: Is MS een demyelinerende ziekte?

Bericht door Leonard »

Lisa,

Het spijt te horen dat je MS hebt gekregen. Het eerste dat ik je zou aanraden is het advies van je neuroloog te volgen.

Maar dat laat onverlet dat we niet zouden kunnen nadenken over waar onze ziekte nou eigenlijk vandaan komt, wat de diepere oorzaak is.
Want alleen met een goed begrip van die zaken kunnen we gaan denken aan effectieve behandelingen en het voorkomen van de ziekte.
Mijn pleidooi hier betreft precies dat laatste. Ik ben zelf de auteur van dit document. En ik ben ook MS patient.
Het denken is ontwikkeld met behulp van sociale fora en het Internet, over een periode van zo'n 12 jaar, zie o.a. https://www.thisisms.com/forum/viewtopi ... &start=930

De internationale gemeenschap van neurologen heeft misschien niet onmiddellijk veel te winnen bij een nieuw perspectief op MS.
Maar veel erger nog, het nieuwe denken zal een verandering van het hele medisch paradigma vereisen voor wat betreft bijna alle chronische ziekten.
En dat zal dus heel grote repercussies hebben op de hele medische wereld, niet alleen de klinische wereld maar bijv. ook de farmaceuten.
Inclusief zaken als accountabilities, responsibilities en mogelijke liabilities die hiermee samenhangen.
Ook zaken als voedselveiligheid, vaccinatieschema's en bijv. het gebruik van antibiotica zullen opnieuw bekeken moeten worden.

Verandering zal daarom enorme barrières kennen. Maar dat betekent niet dat we het er dan maar bij moeten laten zitten.
Hier niks mee doen is voor wat mij betreft geen optie.

Aan de moderatoren: Ik zie dat de posting verplaatst is en begrijp jullie argumenten.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp