Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Driewieler: is dat nou zo erg...?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

Hopelijk valt het mee met het weer. Veel succes in elk geval!
Marina

Driewieler - stalling

Bericht door Marina »

AngelNoa schreef: 06 nov 2022, 07:50 je stalling ben ik ook benieuwd naar; ik heb wel een schuur, maar of hij daar in past? En zo niet...wat is dan de bedoeling. Moet je zelf iets gaan regelen en hoe dan? Nooit zo over nagedacht nog...
Ik had geen ruimte waar ik de driewieler kon stallen en heb toen van de leverancier (hulpmiddelenwinkel) een grote hoes gekregen. Maar binnen stallen heeft de voorkeur omdat de elektrische ondersteuning en de bediening daarvan niet goed tegen regen kunnen en zo'n hoes bij flinke wind vrij makkelijk eraf waait.
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

met alleen een hoes in mijn achtertuin vind ik wel erg kwetsbaar mbt stelen ook, maar ik zal eens overleggen wat de Wmo daar van vindt dank je
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

AngelNoa schreef: 10 nov 2022, 07:33 met alleen een hoes in mijn achtertuin vind ik wel erg kwetsbaar mbt stelen ook, maar ik zal eens overleggen wat de Wmo daar van vindt dank je
Snap ik. De leverancier zei daarover letterlijk tegen mij dat ze maar zelden hadden gehoord dat dit type fietsen gestolen werd en dat ze daarvoor verzekerd zijn. En met een goed, stevig kettingslot waren ze tevreden.
Ik heb toen een stevig kettingslot voor brommers gekocht (was een aanbieding).
Heb hierover ook nooit iets gehoord van de WMO, maar misschien ligt dat wel anders in jouw regio.
Laatst gewijzigd door Marina op 10 nov 2022, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

ik zet het op mijn lijst met vragen aan de ergo, dank je wel!
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

En je kunt de accu eraf halen, dat is ook wel zo prettig.
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

nu ik aan het idee begin te wennen (1 dec een 2e en laatste afspraak om dit soort dingen te bespreken) ben ik wel benieuwd:
krijg je nou eigenlijk een nieuwe fiets of 1 die ergens in een depot staat? Of is dat ook weer per gemeente verschillend?
En heeft iemand terugtraprem of juist handrem?
Billy

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Billy »

Tot nu toe heb ik altijd een nieuwe gehad...

Door met mijn trappers achteruit te gaan, fiets ik achteruit, dus handrem. Dat gaat niet soepel hoor dat achteruit :giegel: . En soms lukt het niet eens vanwege mijn spasmen.
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

Volgens mij heb ik ook een nieuwe. Al speel ik met de gedachte om hem in te ruilen voor een tweewielfiets met lage instap, ik vind mezelf te goed voor de ER, merk ik na een maand of drie. Dat ga ik de komende week met de fysio en ergo in het ziekenhuis/revalidatie bespreken.

Er zitten handremmen op. Die achteruitrijfunctie gebruik ik niet, dat is een heel tegennatuurlijke beweging. Dan stap ik af en dan verplaats ik hem zelf wel, dat gaat sneller.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Qanuk00 »

Gisteren is mijn aanvraag ook verstuurd naar Medipoint. Nu afwachten wat ik krijg...
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp