Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Goedemorgen allemaal 2022

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
SuperLisa

Re: Goedemorgen allemaal 2022

Bericht door SuperLisa »

Goedemorgen!

Vanmorgen mijn kostbare energie in een doucheputje laten lopen, maar ik voel me nu wel heerlijk fris en schoon.

De aardbeien waren in de aanbieding (in oktober?!), dus ik heb lekkere verse aardbeitjes in mijn muesli gesneden.

Kleine porties geluk die samen een hele fijne start van de dag maken. :zon:

Werk-ze, @miszzwen!
miszzwen

Re: Goedemorgen allemaal 2022

Bericht door miszzwen »

SuperLisa schreef: 13 okt 2022, 09:08 Goedemorgen!

De aardbeien waren in de aanbieding (in oktober?!), dus ik heb lekkere verse aardbeitjes in mijn muesli gesneden.

Kleine porties geluk die samen een hele fijne start van de dag maken. :zon:

Werk-ze, @miszzwen!

Goedemorgen,
Dankjewel
@SuperLisa
:bedankt:


Lekker hoor aardbeien :lekker:
Ik heb ze idd ook geregeld voorbij zien komen.
( Bij verschillende supermarkten)

Sorry nog voor late reactie!
Laatste tijd nogal in een rollercoaster
Met van alles.

(Gezondheid, ( ( verbreken ( einde relatie))
En alles wat daar dan bij komt kijken.

Maar nu rustig verder

Kopje thee drinken
Wat eten.
En dan richting het werk.

Fijne dag allemaal!
🤗😘
SuperLisa

Re: Goedemorgen allemaal 2022

Bericht door SuperLisa »

miszzwen schreef: 03 nov 2022, 06:14 Sorry nog voor late reactie!
Laatste tijd nogal in een rollercoaster
Met van alles.

(Gezondheid, ( ( verbreken ( einde relatie))
En alles wat daar dan bij komt kijken.
Maakt niet uit, ik ben ook weer laat, drukke dag gehad en een forum leent zich bij uitstek voor 'slow chatten' haha!

Wat stom dat het zo druk geweest is met allerlei nare dingen. Fijn om te horen dat het nu weer iets rustiger is. Ik hoop dat je gauw weer kunt genieten van de vrijheid die single zijn met zich meebrengt en tot die tijd: sterkte!
miszzwen

Re: Goedemorgen allemaal 2022

Bericht door miszzwen »

Goedemorgen,
SuperLisa schreef: 03 nov 2022, 17:32
Wat stom dat het zo druk geweest is met allerlei nare dingen. Fijn om te horen dat het nu weer iets rustiger is. Ik hoop dat je gauw weer kunt genieten van de vrijheid die single zijn met zich meebrengt en tot die tijd: sterkte!
@SuperLisa
Tja hoort blijkbaar bij het leven :roll:
Ook de minder leuke dingen.

Maar daar tegen over.
Ik heb heb meer als zat uren op het werk.
En ga zeker 1 maand naar Curaçao. ☀️✈️🇨🇼 😃.

Maar nu aan de slag op het werk. 🤗

Fijne dag allemaal.
Klick

Re: Goedemorgen allemaal 2022

Bericht door Klick »

goedemiddag allemaal, ik heb een twijfel dag… goed of slecht.. mijn lijf weet het niet.
aan de ene kant wil ik dingen doen, aan de andere kant wil ik blijven zitten..
ik zie mijn lijf compleet los van mezelf (hele goeie modus om met een gebrekkig lijf te dealen) maar het moet wel een beetje meewerken als je echt iets wil doen.
Bram_MSinbeeld

Re: Goedemorgen allemaal 2022

Bericht door Bram_MSinbeeld »

Klick schreef: 08 nov 2022, 13:05 Ik zie mijn lijf compleet los van mezelf (hele goeie modus om met een gebrekkig lijf te dealen)
Dit vind ik waanzinnig krachtig @Klick! Het voelt heel anders als je zegt/denkt: "ik ben erg slap en moe vandaag" of "mijn lijf is erg slap en vermoeid vandaag". Dat schept toch een beetje ruimte tussen 'mezelf' en mijn zieke lijf.
Klick

Re: Goedemorgen allemaal 2022

Bericht door Klick »

@Bram_MSinbeeld dank je! het maakt het voor mij echt behapbaar. beetje afgekeken van “met mij gaat het goed, met mijn lijf minder”.. ik geloof een voetnoot van iemand hier… ik weet niet meer wie (sorry dat geheugen ook altijd…)
Sara

Re: Goedemorgen allemaal 2022

Bericht door Sara »

Ha, wat een aardige benadering, @Klick

Zelf zeg ik wél "m'n hoofd doet het niet", maar nooit "m'n lijf is moe".

Ik geloof niet dat dat betekent dat ik meer afstand tot m'n geest heb dan tot m'n lijf, maar 't is voor mij de makkelijkste manier om duidelijk te maken aan mensen in m'n omgeving dat ik ff níet meepraat, of niet op woorden kom, wat nogal eens voorkomt.

Ik zou niet persé willen zeggen dat m'n denken/praten er slechter aan toe is dan m'n lijf, maar wél dat ik 't vaker even moet aangeven. Fysieke moeheid en pijn kan ik best tijdelijk verbergen, maar cognitief functioneer ik soms echt gewoon opvallend slechter.

PS: zou het onderschrift waar je aan refereert ook geweest kunnen zijn "Het gaat slecht, verder gaat het goed."?

Dat was de titel van de docu over Chris Veraart, strafrechtpleiter met MS, én de auteur van Opa Toetoet boekjes :).

De docu is hier trouwens nog te zien:
https://www.npostart.nl/het-gaat-slecht ... 1213MSdocu
Klick

Re: Goedemorgen allemaal 2022

Bericht door Klick »

@Sara dat mijn hoofd het niet doet heb ik ook, dat is gelijk ook het enige stuk dat het wel heel dichtbij mezelf komt. lastig, onzichtbaar en heel vermoeiend. ook ik geef aan dat mijn hoofd het niet doet, maar dat is gelijk het moeilijkste stuk voor mijn omgeving om te snappen en rekening mee te houden. wekt nogal eens irritatie op, vooral omdat het zo plotseling komt…
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Goedemorgen allemaal 2022

Bericht door Qanuk00 »

Goedemorgen!
ik zie mijn lijf compleet los van mezelf (hele goeie modus om met een gebrekkig lijf te dealen) maar het moet wel een beetje meewerken als je echt iets wil doen.
Ja, zo zie ik dat ook en het helpt me wel, al is het met regelmaat enorm frustrerend dat mijn lichaam niet meer wil doen wat mijn hoofd nog allemaal wil. Voor mij moeten lichamelijke klachten verklaarbaar en direct op te lossen zijn. Het verklaarbare kan ik nu met de diagnose MS wel beter plaatsen, alleen de oplossing ... die is er niet meer, of niet 1-2-3 voorhanden.
Hiervoor ga ik ACT (acceptance & commitment therapy) volgen om er beter mee te leren omgaan.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp