Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Welke Zorgverekering

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Schemlie

Welke Zorgverekering

Bericht door Schemlie »

Hallo ik ben even benieuwd wie weke zorg verzekering jullie hebben, ik be nu bij Cz zonder fisio,
neig over te stappen maar dan met therapie, maar welke zorgverzekeraar?
Marina

Re: Welke Zorgverekering

Bericht door Marina »

MS staat op de lijst van chronische ziekten en fysiotherapie voor MS wordt daarom vanuit de basisverzekering vergoed. Voor de eerste 20 behandelingen, die je zelf moet betalen, heb ik voor het eerste jaar een aanvullende verzekering voor fysiotherapie afgesloten.

Zelf ben ik verzekerd bij DSW en ben daar tevreden over zowel qua kosten als klantvriendelijkheid. Zij zeggen het belang van de gezondheidszorg boven het eigen belang te stellen.

Je kunt eventueel de verschillende aanvullende (en basisverzekeringen) van verschillende zorgverzekeraars vergelijken op diverse websites. Zie bijv. hier: https://www.google.com/search?client=fi ... ijken+2023
Laatst gewijzigd door Marina op 15 nov 2022, 02:35, 3 keer totaal gewijzigd.
Nessa

Re: Welke Zorgverekering

Bericht door Nessa »

CZ heeft dit jaar de laagste verhoging van de premie. Waarom zou je willen overstappen?

Fysio bij MS valt inderdaad onder de basisverzekering. Je zou kunnen kijken naar een aanvullende verzekering voor de eerste 20 behandelingen. Let wel op: sommige verzekeraars hanteren voor sommige behandelingen een wachttermijn.
Klick

Re: Welke Zorgverekering

Bericht door Klick »

@Schemlie bel even naar cz om te vragen of je daar als chronisch ms in t systeem staat.

ik, ook cz, vroeg of ik iets moest regelen mbt chronisch… maar als antwoord kreeg ik van mijn fysio te horen dat hij contact had gehad met cz en alles goed kwam, chronisch ms.. ik wist van niks maar t was al geregeld.

idd wel eerst een start aantal zelf betalen (of aanvullend verzekering) maar daarna vanuit de basis.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp