Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Traplift (van Otolift) en dan geen gewone leuning meer

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Klick

Re: Traplift (van Otolift) en dan geen gewone leuning meer

Bericht door Klick »

@Johan ik ben nieuwsgierig naar hun reactie! snap niet dat ze hem in de buitenbocht plaatsen.. zo onveilig voor de rest van je familie.. het schijnt gewoon te zijn
Billy

Re: Traplift (van Otolift) en dan geen gewone leuning meer

Bericht door Billy »

Ik hoop dat er wat aangedaan wordt! Lees het vaker dat er totaal niet gedacht wordt aan de rest die de trap gebruiken.
Johan

Re: Traplift (van Otolift) en dan geen gewone leuning meer

Bericht door Johan »

Ik houd jullie op de hoogte. :groots:
Kirsie

Re: Traplift (van Otolift) en dan geen gewone leuning meer

Bericht door Kirsie »

Hoi Wouter,
Ik heb ook een traplift van Otolift. In ons huis enkel mogelijk langs de brede kant van de trap, omdat er anders boven geen ruimte was om nog normaal door te gang te lopen. De buis zou dan namelijk de helft van de hal in beslag nemen.

De leuning is daarom weggehaald, maar aan de andere kant weer geplaatst, langs de smalle kant dus. Dat was wel even passen en meten, zodat ik er niet met mijn knieën tegen aan zou stoten/ onder klem kwam te zitten met mijn benen.
Uiteindelijk een prima oplossing.

Mijn jongste dochter (4 jaar) gebruikt de buis van de traplift als trapleuning. Voor haar zit de leuning aan de smalle kant te hoog. Maar voor de rest van het gezin is het een en prima hoogte.

Bij ons is dus echt gekeken naar de beste oplossing.
Enige nadeel: wat een tergend langzaam ding. Heb standaard mijn ereader op de lift liggen en kan bij elk "ritje" weer 2 bladzijden lezen. 😁

Groetjes Kirsten
Johan

Re: Traplift (van Otolift) en dan geen gewone leuning meer

Bericht door Johan »

Laatste update: Gisteren heb ik een doos van Otolift ontvangen met daarin 3 handgrepen. Dit na contact met WMO en mijzelf. Ik kan nu een afspraak maken voor de bevestiging. Ik denk dat ze dit wettelijk ook verplicht zijn; het MOET veilig zijn.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp