Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Zenuwpijn?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Job

Zenuwpijn?

Bericht door Job »

Sinds 2 dagen heb ik regelmatig een hevig stekende pijn aan de binnenkant van mijn linkerbovenarm, die zich vervolens ook even kort uitbreidt naar de huid rondom mijn linkerschouderblad. Alsof er een razendsnel een spoor wordt getrokken. Het duurt steeds heel kort, maar het doet venijnig pijn. Ik dacht zelf eerst aan gordelroos, maar er is geen sprake van uitslag. Aan de huid is niets te zien maar steeds zo'n korte hevige pijnscheut.
De afgelopen jaren heb ik wel zeer regelmatig last van een brandende pijn in vooral mijn linker voetzool die behoorlijk lang aan kan houden. Daar ben ik al min of meer aan gewend. Ik benoem dat als zenuwpijn of neuropatische pijn, maar de sensatie in mijn arm en schouder zijn anders en heviger.

Mijn neuroloog heeft bij mijn laatste consult middelen als tegretol en pregabeline opgenoemd. Toen had ik nog niet eens last van wat ik nu beschrijf. Ik heb daar geen zin in vanwege de bijwerkingen die me nog vervelender lijken dan deze korte pijnscheuten.
Herkent iemand deze pijn? Kan het ook erger worden? Of misschien tijdenlang ook afwezig? Of is er misschien een hele andere oorzaak, anders dan RRMS met progressieve kenmerken ( mijn diagnose) denkbaar?
Marina

Re: Zenuwpijn?

Bericht door Marina »

Ik herken het. Een korte heftige, stekende pijnscheut die een paar seconden duurt.
Heb het ook weleens aan de binnenkant van een bovenarm gehad, bovenaan de voet en in de hand tussen duim en wijsvinger bijv.
Ik denk dat het inderdaad een vorm van zenuwpijn is.

Ik heb het zo nu en dan, soms een paar dagen achter elkaar, dan weer wekenlang niet.

https://neuropathie.nu/zenuwpijn-steken ... ende-pijn/

Sterkte ermee! Hoop voor je dat het snel over gaat.
Job

Re: Zenuwpijn?

Bericht door Job »

Dank je wel Marina. Het is op dit moment even afwezig. Ik lig nog in bed. Het lijkt wel of kleding het uitlokt, maar om nu geen kleding te dragen met deze temperatuur...
Marina

Re: Zenuwpijn?

Bericht door Marina »

Fijn dat het even weg was!

Het zou best kunnen dat het dragen van kleding het uitlokt. Het is wel bekend nl., las ik, dat aanraking en wrijving zenuwpijn kan uitlokken of verergeren.

Bij spasmen die worden uitgelokt door aanraking/wrijving wordt geadviseerd om hele losse kleding of juist strakke kleding te dragen waardoor aanraking/wrijving van de kleding op je huid minder voorkomt. Misschien werkt het ook wel zo bij zenuwpijn, zou ik me kunnen voorstellen.
Je zou het kunnen uitproberen.
Zie ook hier: https://www.thuisarts.nl/zenuwpijn/ik-heb-zenuwpijn
Job

Re: Zenuwpijn?

Bericht door Job »

@ Marina dank je wel voor de tip. Ik ga zeker kijken.
Steenbokje76

Re: Zenuwpijn?

Bericht door Steenbokje76 »

@Job
Ik kwam net via zoekfunctie , pijnscheuten in arm uit bij jouw post.
Hoe gaat het nu met je?

Ik heb wellicht last van hetzelfde.
Korte felle pijnscheuten in de binnenkant mijn rechter arm.
Het voelt (voor mij) dan alsof heel kort een zenuw afgeklemd wordt. Erg venijnige pijn.
Heb hier nu bijna 2 dagen last van.
Ibuprofen of paracetamol werkt iig niet bij mij voor deze pijn.

Ik heb wel vaker last van zenuwpijnen (in gezicht bijv.) maar dit is een pijn die heb ik zelf nooit eerder gevoeld.

Heb je deze klacht gemeld bij neuroloog? Zo ja, wat kwam er uit? (If i may ask...)

Hoor ook graag als je meds hebt genomen welke nuttig zijn voor deze pijn.


Ps. Bij mij heeft wel of geen kleding aan geen effect op deze pijn
heleendr

Re: Zenuwpijn?

Bericht door heleendr »

Ik heb ook last van zenuwpijn

Als of ik in de brandnetels heb liggen rollebollen

Van top tot teen

En niets helpt, zelfs de wiet olie niet
Steenbokje76

Re: Zenuwpijn?

Bericht door Steenbokje76 »

@heleendr
Wat naar dat je die klacht hebt.
Heb je al carbamazepine geprobeerd?
Of amitriptyline?

Zijn wel meds met evt weer bijwerkingen ... dus het is een afweging tussen de pijn en de eventuele bijwerkingen...
Job

Re: Zenuwpijn?

Bericht door Job »

@ Steenbokje 76: de pijn in mijn arm is alweer een tijdje afwezig, gelukkig. Daarom ga ik ook geen medicatie als Tegretol gebruiken. Ik kijk het liever nog een tijd aan.
Steenbokje76

Re: Zenuwpijn?

Bericht door Steenbokje76 »

@Job
Logisch! zonder pijn is het ook niet nodig. En het zijn geen smarties die meds.
Hoelang had jij er last van?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp