Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Angst voor MS

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
SuperLisa

Re: Angst voor MS

Bericht door SuperLisa »

Snap ik ook, het is makkelijker van de zijlijn haha! De onzekerheid is het ergst en wachten op antwoorden duurt dan zooooo lang! :banghead:

Ik ben blij dat je iets aan mijn wijsneusigheid hebt gehad. Sterkte!
Bloemetje88

Re: Angst voor MS

Bericht door Bloemetje88 »

SuperLisa schreef: 28 okt 2022, 09:22 Snap ik ook, het is makkelijker van de zijlijn haha! De onzekerheid is het ergst en wachten op antwoorden duurt dan zooooo lang! :banghead:

Ik ben blij dat je iets aan mijn wijsneusigheid hebt gehad. Sterkte!
Ja het wachten wachten wachten :ster: … door covid zijn er zulke lange wachtlijsten ontstaan! De MRI stond eerst gepland voor eind februari! Dat kan toch niet joh.
Ze kunnen geen MRI’s uit de lucht halen, snap ik. Maar ergens denk ik ook; maak dan meer budget vrij of zo.. maar dat zal vast te makkelijk gedacht zijn hoor :bang: haha
Klick

Re: Angst voor MS

Bericht door Klick »

tipje.. bel je zorgverzekering om te vragen of er in een ander zh plek is (de meeste verzekeringen hebben n soort wachtlijst bemiddeling). het is soms erg zh afhankelijk hoe ze budgetair en personeels ruimte hebben.
Bloemetje88

Re: Angst voor MS

Bericht door Bloemetje88 »

Een update.

Ik ben nog steeds in afwachting van de testen en scans.

Mijn klachten zijn helaas nog steeds niet afgenomen maar worden ook niet erger.

Wel heb ik sinds vrijdag meer oogpijn en een trilling in mijn oog. Soms wazig beeld, en als ik omhoog kijk dan trilt mijn oog en zie ik dubbel. Opzij dan trilt mijn oog en kan ik niet goed focussen. Daarna heb ik hoofdpijn, misselijkheid, soms duizelig.
Ik ben gisteren naar de oogarts geweest hiervoor. Deze zag niets aan het oog en stuurde me door naar de orthoptist.
Hier ben ik vandaag geweest en zij constateert zwakke oogspieren. Dat heeft vaak geen reden zei ze. Het kan al sinds de kindertijd aanwezig zijn, of ontstaan door ouderdom, of gewoon zomaar.
Ik vroeg of het gelinkt kan worden aan mijn zwakke been of arm maar zij acht dat zeer onwaarschijnlijk. Ze denkt dat het op zichzelf staat en ziet geen neurologisch problemen.

Ik begrijp wat ze zegt maar het zit me niet goed. Ik vind het wel toevallig dat dit plotseling opkomt, een ruime maand na mijn plotselinge krachtverlies in mijn arm en been.

Maar ja.. wat moet ik?

Ik denk dat er niets anders op zit dan gewoon wachten tot de scans.

Ik ben er niet gerust op. Al die vage klachten, artsen die steeds zeggen niets te zien. Hoe kan dat nou denk ik dan…

Ik snap dat ze niet kunnen toveren maar ik voel me ergens toch een beetje verloren.
Marina

Re: Angst voor MS

Bericht door Marina »

Hoi @Bloemetje88,

Heb je nog aan de tip van Klick gedacht om je zorgverzekering te bellen om te vragen of er in een ander ziekenhuis plek is (met hulp van wachtlijstbemiddeling)?
Ik denk dat er anders inderdaad niets anders op zit dan de scans af te wachten helaas, hoe vervelend ook.
Ik denk ook dat je er (vooralsnog) wel vanuit mag gaan dat de reden van je oogklachten zwakke oogspieren is. Ik zou me meer zorgen maken als de orthoptist niets zou hebben gevonden.

Sterkte!
Bloemetje88

Re: Angst voor MS

Bericht door Bloemetje88 »

Hallo,

Even een update.

Een aantal weken geleden heb ik een EMG gehad. Daar kwam gelukkig niets uit.
As woensdag krijg ik een EEG.

MRI van ruggenmerg is pas eind januari. Wachtlijstbemiddeling bestaat hier niet (in woon niet in Nederland) , het is gewoon wachten op je beurt.

De klachten zijn niet echt afgenomen. Ik heb wel minder gevoel van zwaarte in mijn been, maar daartegenover wel vaker last van heftige zwakte.
Voorafgaand aan de EMG viel de kracht uit mijn voet weg toen de neuroloog wat testjes deed. Eerder gebeurde dat niet op die manier dus dat was voor mij ook wel even gek.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
Marina

Re: Angst voor MS

Bericht door Marina »

Bloemetje88 schreef: 27 nov 2022, 12:36 Een aantal weken geleden heb ik een EMG gehad. Daar kwam gelukkig niets uit.
Goed om te horen!

Jammer dat er geen wachtlijstbemiddeling bestaat waar je woont!
Vervelend ook dat je klachten niet zijn afgenomen en dat de kracht uit je voet wegviel tijdens de testjes door de neuroloog :hmmm:.
Mocht je dat nog niet hebben gedaan: houd een lijstje bij van je klachten en wanneer ze voor kwamen of indien je al een lijstje hebt voeg bovenstaande klacht ook toe. Het kan behulpzaam zijn voor het stellen van een diagnose.

Verder kan ik helaas alleen zeggen: sterkte weer met het wachten op de scan :knuffel: !
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp