Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Driewieler: is dat nou zo erg...?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

dank voor jullie ervaringen/ideeën...ik ga het zien...(of niet ;-) ).
Sara

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Sara »

Ik liep (twitterde) weer eens toevallig ergens tegenaan :D:

De Fietsersbond heeft een aantal pagina's over driewielfietsen, en er zijn zelfs driewielfietsdocenten beschikbaar.

Hier begint 't:
https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/fi ... wielfiets/
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Qanuk00 »

Bedankt voor alle tips! Ik wacht nu een bezoek van Medipoint af, ben wel erg benieuwd wat ze te bieden hebben en wat eventueel een meerprijs gaat worden.

De WMO heeft het alleen over een driewielfiets, maar er staat niet specifiek in welke. Raar, want we waren er al over uit dat de elektrische Van Raam Easy Rider voor mij het meest passend zou zijn. Bij een hoge driewielfiets belast ik mijn rug en nek nog teveel.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
SannieBannie

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door SannieBannie »

Ik had bij mijn eerste driewieler ook gelijk de easyrder van van Raam aangevraagd en deze was ook goedgekeurd. Toch kwam Meyra in eerste instantie met een Singly drewieler. Wat ik verder geen probleem vond, want dit is een zelfde soort model als de Easyrider, maar de instap van de Singly is lager en bij de Singly kan je het stuur makkelijker verstellen. Alleen was voor mij het achteruitrijden een must en dat kon bij de Singly niet.

Ik gebruik het achteruitrijden vaak, eerst met de Easyrider en nu met de Easygo, omdat dat hier makkelijker is om mijn fiets naar binnen of buiten te krijgen. We hebben hier in de centrale hal de fietsenstalling en als de fiets niet achteruit kan rijden is het lastiger om deze naar binnen of naar buiten te rijden. Ook is de easyrider lang en is deze handmatig niet om te keren als je bijvoorbeeld een smal poortje in gereden bent en daarna niet kan keren om weer terug te rijden.

Ik heb ook beide fietsen nieuw gekregen, maar mijn zus heeft onlangs via de wmo ook een Easyrider gekregen en zij heeft een gebruikte gekregen. En ik had het trouwens ook geen probleem gevonden als ik een gebruikte had gekregen. Maar tot op heden heb ik altijd nog alles nieuw gekregen: mijn driewielers via de wmo, maar ook mijn loopfietsje en trippelstoel via de zorgverzekeraar. Alleen mijn kleine inklapbare scootmobieltje heb ik tweedehands, maar die was echter nog maar 2 keer gebruikt (was van een tante die hem liever niet gebruikte). En ook die heb ik niet zelf hoeven, dus ik voel me af en toe wel een verwendicapte 😁😂
Sara

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Sara »

De aandacht van de Fietsersbond is er wel: ze willen een onderzoek laten doen naar de vergoeding vanuit de WMO voor aangepaste fietsen.

https://www.fietsersbond.nl/organisatie ... e-fietsen/

En de fietsersbond heeft blijkbaar een programmacoördinator geluk en gezondheid :D.
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

:goed: voor de Fietsersbond!! En een coordinator Geluk & Gezondheid.. geweldig :D.
Zal ook vermoedelijk wel een geldkwestie zijn dat er eerder scootmobiels worden vergoed dan aangepaste (elektrische) fietsen, maar goed dat ze ermee bezig zijn!
Laatst gewijzigd door Marina op 29 nov 2022, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

mooi!

en laat ze dan ook kijken naar de verschillen met type fiets; met mijn 1.58 "moet" ik een Midi, maar daar gelden weer andere regels en opties bij dan bij een Maxi. En een verlaagde Maxi wordt (ga ik nog navragen!) volgens mij niet vergoed.

(Om het maar niet te hebben over kleuren die voor beiden verschillend zijn en waarover je niks te zeggen hebt...er speelt nl ook (bij mij) een stuk emotie mee en ik zou me veel ongelukkiger voelen op een verplichte knalblauwe fiets dan een kleur naar eigen keuze).
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

@AngelNoa Ik ken iemand met een easyrider midi (nieuwste model) en die is gewoon de standaardkleur grijs. Die kleur vind ik zelf best oké.
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

maar bij mij gaat het niet om een easy rider ;-)
Van Raam heeft sowieso voor elk type fiets een eigen standaard kleur (om het makkelijk te houden hahaha).

we zijn er nog steeds niet uit. Mijn ergo was ziek en was er donderdag dus niet bij.
Ik zou graag een verlaagde maxi proberen ook (mits vergoed door Wmo) of 1 met de 2 wielen van voren. Ik heb nu geen vergelijk, heb proef gereden op een oud model waar geen ondersteuning op zit, zou dan een nieuwer modelkrijgen met andere handremmen enzenz.

misschien toch Pgb? Heeft 1 van jullie dat?
Ik ben nog niet veel wijzer... :hmmm: en zou graag meer kunnen vergelijken
Billy

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Billy »

Woon je ver van Van Raam. Volgens mij kun je daar ook fietsen uitproberen?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp