Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Discord server

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
SuperLisa

Re: Discord server

Bericht door SuperLisa »

Toeter schreef: 03 okt 2022, 08:36 Momenteel is het msweb achter de schermen met grote veranderingen bezig. Zou je het goed vinden als we jouw idee voorleggen aan de redactie? Misschien kunnen we het zelfs integreren met het forum.
Ja, super! Ze hebben mijn naam daar al denk ik, want ik had per mail al eens een balletje opgegooid om te helpen als vrijwilliger zodra ik het iets minder druk heb.

Ik vind het echt heel leuk om te weten dat er interesse is en ik had stiekem al een beetje wat dingetjes uitgeprobeerd, dus de server is vrijwel klaar om te gaan. Ik heb ook wel wat ideetjes over integratie, dus laten we die vooral naast elkaar leggen! Ik zal het forum team alvast een privébericht sturen met een uitnodiging, dan kunnen jullie zien wat je precies aan de redactie voorlegt en dan kunnen we eventueel gelijk het platform gebruiken voor direct overleg haha!

Leuk hoor, ik ben enthousiast! :zon:
Marina

Re: Discord server

Bericht door Marina »

Het is een leuk idee om het forum eventueel uit te breiden met een chat-gedeelte.
Een aantal mensen communiceert immers gemakkelijker op die manier en het kan het communiceren over onderwerpen op zich ook wel vergemakkelijken en verrijken.

Wel vind ik dat Toeter goede punten aansnijdt wat betreft het verplaatsen van gesprekken naar andere media en de opslag en het gemakkelijk terug kunnen vinden van kennis en ervaringen.
Ik zou het inderdaad zonde vinden als een deel van de kennis en ervaringen op die manier voor een deel van de forumgebruikers verloren zou gaan of minder goed toegankelijk zou worden.

Een chat zou in mijn ogen ook geen gedeeltelijke vervanging moeten worden van het forum maar juist een aanvulling.
Maar misschien zijn hier ook oplossingen voor te bedenken?
SuperLisa

Re: Discord server

Bericht door SuperLisa »

Goed dat je dat nog even onderstreept @Marina, want dat vergat ik en ik ben het er ook heel erg mee eens. Het zou jammer zijn als gesprekken halverwege worden afgekapt met "ik stuur je anders wel ff een berichtje op Discord".

Ik heb nog niet bedacht hoe we dat kunnen voorkomen, misschien moeten we ook niet beren op de weg verjagen die er nog niet zijn, maar ik deel in elk geval het sentiment!
AngelNoa

Re: Discord server

Bericht door AngelNoa »

Toeter schreef: 04 okt 2022, 09:20 O sorry, ik hoorde zoiets en heb verkeerde informatie dan! En niet zelf gecontroleerd, altijd slecht natuurlijk ;)
geen probleem, maar ik dacht; na 7 jaar tot op de dag van vandaag bij Mskidsweb in de redactie zou ik wel heel slecht zijn als ik dat niet had gezien! Hahaha
Overigens heb ik wel navraag gedaan en het antwoord is duidelijk; er is geen chat en is ook niet te bedoeling dat het er komt ;-)
Marina

Re: Discord server

Bericht door Marina »

SuperLisa schreef: 04 okt 2022, 20:50 Het zou jammer zijn als gesprekken halverwege worden afgekapt met "ik stuur je anders wel ff een berichtje op Discord".
Ja inderdaad, dat bijvoorbeeld, of dat wellicht een aantal volledige gesprekken die anders op het forum zouden worden gevoerd in plaats daarvan op discord worden gevoerd.

Het zou dan, naar mijn mening, mooi zijn als deze gesprekken/discussies zouden kunnen worden opgeslagen en deze ook weer gemakkelijk terug te vinden zouden zijn op het forum zelf.

Hoe dat vorm gegeven zou moeten worden weet ik niet zo goed.
Misschien dat iemand dan de gesprekken, op het hoofdonderwerp, op het forum onder kan brengen in de juiste categorie (of iets dergelijks)?
Bram_MSinbeeld

Re: Discord server

Bericht door Bram_MSinbeeld »

SuperLisa schreef: 04 okt 2022, 20:50 Het zou jammer zijn als gesprekken halverwege worden afgekapt met "ik stuur je anders wel ff een berichtje op Discord".
Ik vind dat deels waar, je ziet dat ook nu op b.v. Facebook. Het zou ook hier op het forum kunnen dat gesprekken worden 'voortgezet' als een DM (of privébericht hier geloof ik). Maar deels is dat ook wel gewoon natuurlijk. Ook niet van al mijn gesprekken werk ik notulen uit om te delen met iedereen ;) In sommige gevallen leer je van gesprekken en kun je daarna wellicht een vraag die gesteld wordt op het forum beter beantwoorden, in andere gevallen is het (net als in het gewone leven) soms fijn om 'gewoon' even te kletsen.

Om te chargeren: Ik denk niet dat je, uit angst dat er informatie verloren gaat, mensen maar beter niet met elkaar kunt laten spreken.

Mijn mening is dat je het gewoon moet gaan proberen. Het lijkt mij echt niet nodig om constant een notulist aan te wijzen op het forum om de gesprekken uit te werken.
Als de interactie leidt tot extra inspiratie voor een forum-bericht dan is dat mooi meegenomen, maar wat mij betreft 'moet' dat niet de insteek zijn.
Marina

Re: Discord server

Bericht door Marina »

Bram_MSinbeeld schreef: 07 okt 2022, 03:41 Het zou ook hier op het forum kunnen dat gesprekken worden 'voortgezet' als een DM (of privébericht hier geloof ik). Maar deels is dat ook wel gewoon natuurlijk.
Ja dat is natuurlijk zo. Ik had daar persoonlijk nog niet aan gedacht eerlijk gezegd.
Al is het misschien niet zozeer vergelijkbaar in het geval mensen priveberichten sturen uit privacy overwegingen, omdat zij liever geen/niet teveel persoonlijke informatie willen delen op het "niet-prive gedeelte" van het forum.

Ook niet van al mijn gesprekken werk ik notulen uit om te delen met iedereen ;)
Om te chargeren: Ik denk niet dat je, uit angst dat er informatie verloren gaat, mensen maar beter niet met elkaar kunt laten spreken.
Ik denk dat je waarschijnlijk chargeert om een duidelijk punt te maken? Dat begrijp ik, als dat zo is, maar het ligt wel erg ver van wat ik bedoelde ;). Ik zou zeker niet willen dat mensen dan niet meer met elkaar zouden kunnen spreken, integendeel.
En ik denk zelf ook niet dat het 'nodig' zou zijn om van elk gesprek notulen te maken en op het forum te plaatsen hoor, maar zou het aan de andere kant wel zonde vinden als er interessante informatie niet meer toegankelijk zou zijn voor mensen die niet aan de chats deel (kunnen) nemen.
In sommige gevallen leer je van gesprekken en kun je daarna wellicht een vraag die gesteld wordt op het forum beter beantwoorden, in andere gevallen is het (net als in het gewone leven) soms fijn om 'gewoon' even te kletsen.
Ik heb niet beweerd, en wil dat ook zeker niet (voor alle duidelijkheid), dat er geen voordelen aan kleven hoor en "gewoon even kletsen-gesprekken" zie ik ook niet als iets dat op het forum opgeslagen zou moeten worden.

Het lijkt mij echt niet nodig om constant een notulist aan te wijzen op het forum om de gesprekken uit te werken.
Dat lijkt mij ook niet. Ik probeerde mee te denken over een manier om (interessante/relevante) chat-gesprekken ook toegankelijk te maken voor niet-chatdeelnemers.
Net als dat chatten (voor een aantal mensen) juist voordelen kan hebben, is het denk ik zo dat chatten voor een aantal mensen ook nadelen kan hebben, bijv. omdat dit te snel gaat.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Discord server

Bericht door Toeter »

Hey allen,

Sorry voor mijn afwezigheid in dit gesprek. Het was privé even iets te druk dan komt daarna de 'man met de ms-hamer' om het feest compleet te maken...

Ik heb telefonisch gesproken met iemand van de ms vereniging die is aangewezen om nauw betrokken te zijn bij de verkenning van hoe MS.nl eruit moet komen te zien.

Ze gaan een paar grote ms websites samenvoegen tot 1 MS.nl.

Dit MS.nl zal ook een community krijgen, maar het msweb-forum gaat niet over naar MS.nl. Dat schijnt juridisch nogal ingewikkeld in elkaar te zitten, om dat iedereen dan toestemming zou moeten geven voor het verplaatsen van wat ze hier geschreven hebben. Vraag me niet precies hoe het zit, ik probeer de boodschap door te geven zoals ik het begrepen heb.

Er wordt pas volgend jaar overlegd hoe de MS.nl community eruit zal moeten komen te zien. Het gast dus allemaal nog heel lang duren. En deze persoon had in ieder geval niets gehoord over een chatfunctie.

Dus dat betekent @SuperLisa dat je zeker gewoon lekker verder moet gaan met wat je allemaal al opgestart hebt op discord.

Ik zit een beetje te denken hoe we dit nou leven in kunnen blazen. Msweb-forum is natuurlijk al best een rustig forum met een paar berichten per dag. En je moet op discord wel met meerderen tegelijk aanwezig zijn.

Zou je het wat vinden om een keer een discord ms-café te organiseren? Dan kies je een tijd en datum. Plaatst een oproepje op het forum (en misschien ook op andere media) dan kunnen we een keer een avondje kletsen met de mensen die dat leuk lijkt.

Voor velen zal het ook nog een ontdekkingstocht zijn om te leren omgaan met discord.

Groeten,
Toeter
SuperLisa

Re: Discord server

Bericht door SuperLisa »

Toeter schreef: 13 okt 2022, 13:12 Sorry voor mijn afwezigheid in dit gesprek. Het was privé even iets te druk dan komt daarna de 'man met de ms-hamer' om het feest compleet te maken...
Oei, klinkt pittig. Ik hoop dat je nu weer wat minder op je bordje hebt!
Toeter schreef: 13 okt 2022, 13:12 Dus dat betekent @SuperLisa dat je zeker gewoon lekker verder moet gaan met wat je allemaal al opgestart hebt op discord.
Klinkt goed, dan weet ik ook dat ik er niemand mee in de weg zit, want ik zou het naar vinden om in andermans vaarwater te zitten en scheve blikken te veroorzaken. Fijn dat ik groen licht heb!
Toeter schreef: 13 okt 2022, 13:12 Ik zit een beetje te denken hoe we dit nou leven in kunnen blazen. Msweb-forum is natuurlijk al best een rustig forum met een paar berichten per dag. En je moet op discord wel met meerderen tegelijk aanwezig zijn.
Nou, dat valt dus wel mee. Het is zo druk of zo langzaam als je het samen maakt. Berichten gaan niet verloren en op de servers waar ik zit komt het regelmatig voor dat er dagenlang niks gezegd wordt en dan ineens een gesprek op gang komt. Ook gebeurt het wel dat iemand pas na een tijdje reageert op iets wat een ander heeft gezegd.
Toeter schreef: 13 okt 2022, 13:12 Zou je het wat vinden om een keer een discord ms-café te organiseren? Dan kies je een tijd en datum. Plaatst een oproepje op het forum (en misschien ook op andere media) dan kunnen we een keer een avondje kletsen met de mensen die dat leuk lijkt.
Het is denk ik goed om te weten dat Discord zowel via tekst gaat als de mogelijkheid biedt om met elkaar te kletsen via de microfoon, net alsof je aan de telefoon bent met elkaar. Daarbij kan je al dan niet je camera aanzetten, net waar je zin in hebt.

Dat gezegd hebbende, een MS-café klinkt super leuk! Dat zouden we zelfs met terugkerende regelmaat kunnen doen, als daar interesse voor blijkt.

Vooralsnog hier alvast de link met de uitnodiging, dan kan iedereen zelf eens een kijkje nemen. Ik had die nog even voor me gehouden, om het groene licht af te wachten. Een georganiseerde café avond zal ik later eens organiseren, als mensen de kans gehad hebben om op de server te komen. Echt een leuke suggestie!
Toeter schreef: 13 okt 2022, 13:12 Voor velen zal het ook nog een ontdekkingstocht zijn om te leren omgaan met discord.
Er is op de server een kanaal dat 'suggesties' heet. Daar kan je ook al je vragen stellen, dus aarzel niet, maar je kunt natuurlijk ook hier op het forum je vraag stellen.

Ik zal mijn best doen om iedereen zoveel mogelijk te helpen en hopelijk kunnen we elkaar straks allemaal helpen om het in de vingers te krijgen. Ik ben er van overtuigd dat het binnen de kortste tijd vertrouwd voelt! Tot die tijd hoop ik dat deze plaatjes een beetje helpen met het vinden van de juiste knoppen: https://imgur.com/a/YSWS2gR
Bar_Daantje

Re: Discord server

Bericht door Bar_Daantje »

Kunnen we (of jullie) geen groepsapp opzetten via WhatsApp of Telegram?
Gewoon privé wat opzetten?

Via MS leef (voeding - ontspanning - beweeg)programma heb ik een aantal mensen met MS leren kennen en wij houden met een groepje contact via WhatsApp.

Bevalt mij erg goed. Hierin delen we nieuwe uit te proberen recepten, dagelijkse beslommeringen etc.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp