Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Flauwtes

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Moekesolar

Flauwtes

Bericht door Moekesolar »

Heeft iemand last van flauwtes? Ik las dat dat ook een ms symptoom kan zijn. Vandaag had ik het gevoel flauw te vallen bij het lopen. Ik heb mijn bovenbenen aangespannen om niet flauw te vallen.
AngelNoa

Re: Flauwtes

Bericht door AngelNoa »

mijn neuroloog zei dat het geen MS is maar bloeddruk...en die is bij mij soms laag weet ik. Heb je daar al eens naar gekeken?
Moekesolar

Re: Flauwtes

Bericht door Moekesolar »

Mijn bloeddruk is wel altijd heel normaal geweest 120. Misschien is het nu wel wat lager door gezonder te eten. Ik heb straks mijn infuus met ocrevus misschien dat het nog gemeten wordt. Ik zit op de dagbehandeling te wachten.
Steenbokje76

Re: Flauwtes

Bericht door Steenbokje76 »

@Moekesolar

Kan ook door een stukje spanning komen. Mss omdat je vandaag een 1e infuus krijgt?
Dat zou op zich wel logisch zijn.
Gewoon noteren in een soort (digitaal) dagboekje.
Als het vaker voorkomt kun je wellicht zelf een verband leggen waarom het gebeurd of anders heb je een overzichtje voor de neuroloog. Altijd handig.

Succes met je 1e infuus in elk geval!
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Flauwtes

Bericht door Toeter »

Of hebben ze misschien al dingen toegediend? Prednison of andere dingen?
Moekesolar

Re: Flauwtes

Bericht door Moekesolar »

Mijn bloeddruk was normaal 126.
Prednison en pilletjes heb ik gehad. Nu net voor de ocrevus. Ocrevus loopt en merk er niets van.

De flauwtes heb ik al langer maar toen geen aandacht aan besteed. Ik vond het vreemd dat ik het deze keer ook met bewegen had.

Zenuwachtig was ik wel voor het infuus maar het valt nu erg mee
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Flauwtes

Bericht door Toeter »

Als je het al langer hebt, komt het in ieder geval niet door de prednison en andere dingen.

Met alle klachten is het belangrijk om eerst alle andere mogelijke oorzaken uit te sluiten, voordat je de MS de schuld geeft.

Ik heb vorig jaar erg lang rondgelopen met bloedarmoede omdat ik dacht dat de extra vermoeidheid en flauwtes door de MS kwamen. Zo zonde.

Nu met ijzerpillen voel ik me een stuk beter.
Moekesolar

Re: Flauwtes

Bericht door Moekesolar »

Ijzer en hemoglobine waren bij mij prima.
Misschien was het een glucose tekort, want ik let wel erg op mijn eten.
Maar ik ben bang dat het vanuit de hersenstamleasie komt. Maar goed als het zo blijft kan ik er wel mee omgaan.

De ms verpleegkundige zegt dat het niet door MS komt, maar er zijn toch echt wetenschappelijk artikelen waarin beschreven wordt dat het wel door MS kan komen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp