Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

oud jaar

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Marina

Re: oud jaar

Bericht door Marina »

Klick schreef: 03 jan 2023, 10:49 ik heb redelijk geslapen, de wakkere momenten kwamen iig niet door het vuurwerk!
Fijn Klick!

Jammer @Toeter dat je juist slecht geslapen hebt :hmmm:, maar wel fijn dat je nog een aantal drankjes kunt drinken en het zelfs prikkel-dempend werkt! (Wel gelukkig dat daar ook weer een limiet aan zit en je dus sowieso niet in de verleiding kunt komen om nog een glaasje meer te drinken.)

..van rum heb ik dat niet… wat ik vervolgens weer niet snap, maar ok
Misschien zit er wel een stofje in de wijn dat je vermoeid maakt en heeft rum dat niet(?) Sulfiet bijv. staat er wel om bekend dat het vermoeid kan maken (als je last hebt van sulfietintolerantie).
Klick

Re: oud jaar

Bericht door Klick »

@Marina daar heb ik ook al aan gedacht, ach ik vindt t niet erg, rum is lekkerder :haha:
Marina

Re: oud jaar

Bericht door Marina »

:lol: Ah OK :lol:
(baco of puur ;) ?)
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: oud jaar

Bericht door Toeter »

Marina schreef: 03 jan 2023, 16:00 (Wel gelukkig dat daar ook weer een limiet aan zit en je dus sowieso niet in de verleiding kunt komen om nog een glaasje meer te drinken.)
Nou die verleiding is er vaak wel hoor :D het is vooral het verstand, dat door schade en schande wijs geworden, op de rem moet trappen.

En er zijn ook momenten dat het verstand verliest ;) De avond zelf is er dan niet zoveel aan de hand, maar de dagen erna ben ik een vaatdoek.

Maar zoveel wilde avonden heb ik niet dus als dat 1 of 2x per jaar gebeurt, dus ach.
Marina

Re: oud jaar

Bericht door Marina »

@Toeter, tja ik denk dat het meer een kwestie was van 'de wens is de moeder van de gedachte' dat ik dat dacht ;). Niet vreemd dat de verleiding er wel is en dat het verstand het soms verliest.
En het zou ook makkelijker zijn natuurlijk als je je direct "als een vaatdoek" zou voelen en niet pas later. Enfin, gelukkig inderdaad dat het maar heel weinig voor komt :).
Klick

Re: oud jaar

Bericht door Klick »

Marina schreef: 04 jan 2023, 10:55 :lol: Ah OK :lol:
(baco of puur ;) ?)
baco mjammmmmm wel een sterke natuurlijk
Klick

Re: oud jaar

Bericht door Klick »

Toeter schreef: 04 jan 2023, 13:47 Nou die verleiding is er vaak wel hoor :D het is vooral het verstand, dat door schade en schande wijs geworden, op de rem moet trappen.

En er zijn ook momenten dat het verstand verliest ;) De avond zelf is er dan niet zoveel aan de hand, maar de dagen erna ben ik een vaatdoek.

Maar zoveel wilde avonden heb ik niet dus als dat 1 of 2x per jaar gebeurt, dus ach.
klopt! als je op de avond niet sterk bent moet ik het de dag erna ook bekopen. dan ben ik ook een vaatdoek. en een heel inactieve vaatdoek. het is niet zozeer n kater, zoveel drink ik niet, maar je lichaam die totaal geen energie heeft.
geen hoofdpijn of nadorst, maar gewoon vutloos de dag na 2 glazen wijn.

ik heb iets soortgelijks met een reep chocolade, als ik het niet beperk tot maximaal een half reepje dan voel ik het de volgende dag. minder slecht als na teveel wijn maar ook dan heb ik minder energie.
Marina

Re: oud jaar

Bericht door Marina »

Klick schreef: 05 jan 2023, 10:36 baco mjammmmmm wel een sterke natuurlijk
Goeie keuze ;) !
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp