Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

chatgpt openai

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Klick

chatgpt openai

Bericht door Klick »

heeft iemand de chatgpt ai al gevraagd hoe ms te genezen is?
of wat de oorzaak is?
de AI is creepy (kan vanalles voor je schrijven.. en wordt ook al voor malware gebruikt)

https://openai.com/api/

ik zou graag een account hebben maar moet mijn telefoonnummer geven en dat doe ik liever niet, een online sms dienst werkt niet…
AngelNoa

Re: chatgpt openai

Bericht door AngelNoa »

sorry...ik zie overal Al voorbij komen en heb nog altijd geen flauw idee wat het is. De techniek die de mensheid overneemt? :confused: Maar dat is al jaren zo toch?

En jouw titel van het topic doet mij in de lach schieten; je kan net zo goed chinees praten want ik kom niet verder dan het woordje Chat :haha:

ik hoop dat iemand je kan helpen ;-)
Klick

Re: chatgpt openai

Bericht door Klick »

ja dat klopt, het kan nu logica en is beschikbaar voor het gewone publiek.
het is nog niet foutloos maar het is lerende (denk ik).. en doordat het nu beschikbaar is voor normale mensen kan het heel snel gaan.

mijn idee is het voeden met een (het liefst alle) hele bulk aan wetenschappelijke teksten (bijvoorbeeld uit pubmed) en dan in jip en janneke taal de oorzaak en genezing van ms te laten uitleggen.
als het dat niet kan, omdat die info mist, wat nog niet onderzocht is.. het laten vertellen welk gebied de info mist. dan kun je veel meer to the point onderzoek doen.

onderzoeken zullen ook sneller gaan, als de data eenmaal beschikbaar is kan het objectief conclusies trekken uit die dataset. ook conclusies die de mens niet zo snel ziet. het schrijven van rapporten kan het zelf.

zo kan het ook bijvoorbeeld een app bouwen voor apple en android, die vullen met vragen zodat lotgenoten die kunnen beantwoorden. dan vormt zich weer een dataset en die kan het dan weer beoordelen. je kan het vast ook wel vragen alles te vertalen zodat het wereldwijd gebruikt kan worden. een beetje zoals ik jaren geleden voor de hackaton bedacht had maar dan zonder zelf de kennis van programmeren of interpreteren van de data te hebben.

er zitten mogelijkheden in, maar het is een scary ontwikkeling. iedereen die iets bedenkt kan het hem vragen te maken of te zeggen een samenvatting te maken. dat kan ook gebruikt worden door gure types.
Steenbokje76

Re: chatgpt openai

Bericht door Steenbokje76 »

@Klick

Ik vind ChatGPT vooralsnog niet bijster interessant m.b.t. MS en info.
Het zijn allemaal gegevens die door eigen ontwikkelaars zijn ingevoerd.
Ze garanderen (nu) ook geen waarheid van de gegeven antwoorden..

Studenten (ook van de universiteit!!) en scholieren maken er veelal misbruik van voor verslagen, essays , gedichten...huiswerk te maken etc.
Daar is ie dan wel weer goed in zonder dat de fraude/ plagiaat wordt ontdekt. Dat vind ik het enige aan het systeem wat knap is.
En tegelijkertijd ook heel slecht. Want willen we echt dat onze toekomstige afgestudeerden ChatGPT het werk voor zich laten doen...?

Maar echte antwoorden op bestaande problemen zoals bijv. genezing van MS, zullen toch nog echt vanuit onderzoek door de mens moeten komen is mijn visie.
Wellicht kan ChatGPT daarbij wat helpen door verbanden te leggen of onderzoeken te vergelijken, maar de input en controle erop moet nog steeds vanuit de mens komen.
Uiteraard kan het programma 'leren' maar ik denk dat we tientallen?? jaren verder moeten zijn om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Doordat veel mensen zich aanmelden krijgen ze wél weer heel veel persoonsgegevens, waar ze gebruik (misbruik?) van kunnen maken.
Er zijn ook al aantal cyberaanvallen geweest op het systeem.

En ChatGPT zal wel een betaalmodel gaan worden in de toekomst.
Want voor niets gaat de zon op.. :zon:
Klick

Re: chatgpt openai

Bericht door Klick »

@Steenbokje76 ik ben het deels met je eens. dat het nooit de mens gaat vervangen met onderzoek enz.
maar het kan wel verbanden leggen tussen de duizenden wetenschappelijke artikelen die nu al door de mens zijn geschreven. het kan alles doorlezen en conclusies trekken.

ik heb begrepen van @Sara zie andere topic. dat er nu al (bijna 2jr!) een portugees bezig is om een database met wetenschappelijke artikelen te voeren aan AI om daar meer duidelijker enz inzicht in te geven aan patiënten, researchers, artsen enz.

precies waar winst te halen is, een arts gaat alle wetenschap niet lezen die moet net als patiënten gevoed worden met begrijpelijke data wat op dat moment relevant is.

het zelfde geld voor een onderzoeker die op zoek is naar een goed onderzoeksgebied (idee) bij ms.

alleen al dat nu de koppeling gelegd kan worden tussen de verschillende sites waar wetenschappers publiceren is al waardevol.
we zoeken een speld, dan kan het maar beter 1 hooiberg zijn.. als er dan ook nog het hooi uitgefilterd kan worden door de ai, dan houden wij mensen alleen een berg zand steentjes en de speld over. klinkt als een stuk behapbaarder toch?

het is echt krachtiger als je denkt.. nu al..
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp