Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vermoeide benen: algemeen welzijns topic

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Klick

Re: Vermoeide benen: algemeen welzijns topic

Bericht door Klick »

Marina schreef: 20 jan 2023, 13:47gehaalde onderzoek
Ik kon ook in een spiegeltje kijken, maar dan naar een en hetzelfde constante beeld. Ook zie je eerst een soort 'buis' en dan op afstand pas het beeld. Dat geeft me alsnog een wat benauwd gevoel.. Ik dacht nog: als het meerdere beelden zouden zijn zou het minder eng zijn en voor meer afleiding zorgen maar dat idee hebben ze in jouw ziekenhuis dus al toegepast :thumbup: . Wel dat een stem van tevoren bij elk blok zegt hoelang het gaat duren. Ook al wel fijn..
bij mij was het de afgelopen 2jr een soort natuurfilm soort david attembra, met ondertitels (want je hoort geen %&@# :haha: ) maar ja brildragend dus dat is niet leesbaar. het was wel zonder de “buis” maar wel zie je natuurlijk een stukje scanner en het beeld via de spiegel.
ook had het “frisse lucht..” buitenlucht erg fijn.

misschien is het handig om er iets over te zeggen. positief dat er via de spiegel iets te zien is, alleen jammer dat het een stilstaand beeld was. ik heb gehoord dat een ander ziekenhuis een natuurfilm laat zien. zoiets?
voor hun is het bijzaak met goeie intentie, het lijkt me niet iets waar ziekenhuizen van elkaar leren als ze geen feedback krijgen zal het niet veranderen denk ik.
Steenbokje76

Re: Vermoeide benen: algemeen welzijns topic

Bericht door Steenbokje76 »

@Marina
Overigens heb ik de uitslag van m'n hersenscan vandaag online kunnen zien, bij de uitslagen.
Geen nieuwe laesies, gelukkig :) !
Wat fijn!! Gefeliciteerd !

Wel apart dat je 1 stilstaand beeld kreeg door 'de spiegel'. Weet niet of dat de bedoeling had moeten zijn?
Bij mij stond ie eerst ook stil en toen ik dat aangaf werden de beelden bewegend. Ik wist dat nl van een eerdere keer...

Want ik krijg tot nu toe steeds allerlei wisselende beelden van grote steden, bruggen of meren te zien met begeleidende rustige muziek klanken.
Vind het fijn.
Al heb ik sws geen grote moeite met de mri. Maar ben wel ongeduldig dus de balkjes met tijd per deel van een scan vind ik heel erg fijn! En ook fijn dat er een kussen onder m'n onderbenen ligt want anders gaan ze sneller spasticiteit vertonen. En dat is niet handig in een scanner


@Klick Ik had die frisse lucht ook maar ging ervan uit dat het van de koeler/airco is omdat die mri scanners steeds gekoeld moeten blijven worden. Geen idee :lol:

Hebben jullie ook zo'n kussen onder de benen?
Klick

Re: Vermoeide benen: algemeen welzijns topic

Bericht door Klick »

@Steenbokje76 misschien is het voor de koeling vd nieuwe apparaten, maar die oude hadden dat totaal niet. voor het gemak ging ik ervanuit dat het voor de patient was :p
het is volgensmij niet uit de airco, het is frisser alsof er een raam open staat..
Steenbokje76

Re: Vermoeide benen: algemeen welzijns topic

Bericht door Steenbokje76 »

@Klick Ik weet wat je bedoeld, als een verkoelend briesje. :)

Ach ja , waarvoor het ook is, het is fijn! Zeker in de zomer.
Marina

Re: Vermoeide benen: algemeen welzijns topic

Bericht door Marina »

Klick schreef: 20 jan 2023, 20:10 bij mij was het de afgelopen 2jr een soort natuurfilm soort david attembra, met ondertitels (want je hoort geen %&@# :haha: )
Dat je geen &()^$ hoort heb ik ook vaak met het (vaak relatief zachte) geluid van de radio en ooit dacht ik een keer slim te zijn door te kiezen voor een (hard)rock zender want, zo dacht ik, die harde muziek zou je vast beter horen onder die deken van geklop en getik... Nou ik hoorde het inderdaad beter, maar toen kwam er een nogal heftig nummer waarin ze op nogal agressieve toon zongen/schreeuwden over de duivel en de dood enz. en werd ik alsnog angstig :ogen: :lol:.. Sindsdien geen hardrock-zender meer verzocht haha

Dank je voor de tip, ik zal het volgende keer vragen. Alhoewel ik ook m'n ogen dicht kan doen. Doe ik nu altijd als ik de buis in word geschoven.

Steenbokje76 schreef: 20 jan 2023, 21:38 Wat fijn!! Gefeliciteerd !
Dank je!

Ik krijg ook "frisse" lucht naar binnen in de buis. Maar de eerste keer was de radioloog/assistent dat vergeten en toen merkte ik wat een verschil dat kan maken.. kreeg het eerst Spaans benauwd :brul: :oops: maar toen de ventilator aan werd gedaan ging het echt een stuk beter!

Ik krijg ook altijd een kussen onder de knieen. Inderdaad fijn, behalve dat het comfortabeler ligt heb ik dan ook geen last van spasmen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp