Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Stekend warm gevoel in hoofd

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
AngelNoa

Re: Stekend warm gevoel in hoofd

Bericht door AngelNoa »

ik zou denken aan vastzittende spieren. Dat herken ik nl wel; rechts rondom schouderblad zit vast, trekt door naar mijn nek, kaak en oog
Jelly

Re: Stekend warm gevoel in hoofd

Bericht door Jelly »

Hoi Angelique,

Ben jij daardoor ook duizelig en last van een continue aanwezig zweverig gevoel?
Nessa

Re: Stekend warm gevoel in hoofd

Bericht door Nessa »

http://www.triggerpoints.net/muscle/sternocleidomastoid

Kijk eens hier, of verder op deze site, of je er iets van herkent @Jelly
Jelly

Re: Stekend warm gevoel in hoofd

Bericht door Jelly »

Hoi Nessa,

Heel herkenbaar!
Hoop zo dat de fysiotherapeut met tips oefeningen mij van dat zweverige wazige gevoel af kan helpen.. 🤞
AngelNoa

Re: Stekend warm gevoel in hoofd

Bericht door AngelNoa »

Jelly schreef: 26 jan 2023, 08:52 Hoi Angelique,

Ben jij daardoor ook duizelig en last van een continue aanwezig zweverig gevoel?
niet continu maar met vlagen soms ja, al heeft dat eerder met mijn bloeddruk te maken denk ik
Steenbokje76

Re: Stekend warm gevoel in hoofd

Bericht door Steenbokje76 »

@Jelly

heeft de fysio nog wat meer inzicht kunnen bieden aan je m.b.t. je klachten?
Jelly

Re: Stekend warm gevoel in hoofd

Bericht door Jelly »

Hoi Steenbokje76,

De fysiotherapeut heeft de drukpunten in de nek en schouder behandeld, hier zit enorm veel spanning op.

De klachten zijn hierdoor nog niet verminderd maar heeft even zijn tijd nodig.
Ik ga er nu wekelijks naartoe.

Morgen naar neuroloog, ben benieuwd.
Marina

Re: Stekend warm gevoel in hoofd

Bericht door Marina »

Hoi Jelly,

Goed dat je nu onder behandeling bent bij de fysiotherapeut voor je nek- en schouderklachten!
Het heeft inderdaad z'n tijd nodig om er effect van te merken maar wel goed dat er nu in ieder geval een behandeling is gestart.

Heeft je fysiotherapeut ook nog naar je hyperventilatieklachten gekeken en naar eventueel gebruik van een hulpmiddel bij het wandelen?

Succes morgen bij je neuroloog! Ik hoop dat je dan meer duidelijkheid krijgt over je klachten.
Steenbokje76

Re: Stekend warm gevoel in hoofd

Bericht door Steenbokje76 »

@Jelly

veel spanning in nek/ schouder zegt natuurlijk nog niets over de oorzaak.
De fysio kan de gespannen spieren/ drukpunten uiteraard 'behandelen' 1x per week , maar ik hoop voor je dat de oorzaak ook gevonden wordt.

Of dat nou spanning/angst of iets vanuit de MS of een combinatie van diverse dingen..
Dan heb je meer kans om toe te werken naar een goede oplossing.
Heeft je fysiotherapeut ook nog naar je hyperventilatieklachten gekeken en naar eventueel gebruik van een hulpmiddel bij het wandelen?
wat @Marina hier ook al aangeeft, ik hoop voor je dat er naar het grote geheel gekeken gaat worden.

Succes morgen bij de neuroloog!
Jelly

Re: Stekend warm gevoel in hoofd

Bericht door Jelly »

De hyperventilatie en de balans ga ik aankomende donderdag bespreken met fysiotherapeut.

Wat de neuroloog nog kan betekenen hoor ik morgen idd.
Heb alles opgeschreven om het goed duidelijk te maken.

Ik ben alleen bang dat ze er weinig aan kan doen en het wat wegwuift.
Ze is nl al een tijd op de hoogte van de klachten.

We wachten het maar af..ondertussen ben ik dat zweverige gevoel continue op een boot te zitten wel zat, doodmoe en af en toe misselijk word ik ervan.

Ik weet niet hoe oud jullie zijn, ik ben 42 en ervaar dat de klachten tijdens en paar dagen voor de menstruatie enorm toenemen..
Weet niet of jullie dit herkennen?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp