Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Driewieler: is dat nou zo erg...?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

Ik heb ook proef moeten rijden en rijlessen gehad op een fiets zonder ondersteuning. Gelukkig lukte dat toen nog..
Jammer dat je ergo ziek was!

Ik heb zelf geen persoonsgebonden budget, maar daarmee zou je inderdaad wel zelf de kleur kunnen kiezen.
Ik weet niet of je dat ziet zitten, maar als noodoplossing zou je nog de fiets kunnen (laten) beplakken met washi tape in een effen kleur. (Dat is tape die gemakkelijk weer te verwijderen is en geen lijmresten achterlaat.)

Als het vergelijken van verschillende modellen door proefrijden via je ergotherapeute niet lukt dan is uitproberen bij Van Raam zelf inderdaad ook nog een optie, met als voordeel dat je die dan waarschijnlijk ook met ondersteuning kunt uitproberen.
Ook is het bij sommige (premium) dealers mogelijk om een proefrit te maken, waaronder op de Maxi, zie: https://www.vanraam.com/nl-nl/advies-in ... itproberen
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

helaas woon ik niet bij Vianen in de buurt.
Wel zijn hier winkels die van Raam fietsen hebben, maar dan ben je nog gebonden aan wat zij hebben. Daarom probeerde ik het eerst via de reguliere route ;-)

overigens heeft de dame van Welzorg wel gezegd dat ik het nieuwe type Midi zou krijgen vanuit het depot. Die kleur blauw is al een stúk beter dan die oude... Maar zoals gezegd; eerst afwachten tot mijn ergo hier weer geweest is en wat zij zegt.

die tapde ken ik niet, wel een goeie om eens te bekijken :-D
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

AngelNoa schreef: 03 dec 2022, 07:40 maar bij mij gaat het niet om een easy rider ;-)
Van Raam heeft sowieso voor elk type fiets een eigen standaard kleur (om het makkelijk te houden hahaha).
Oeps, sorry, dat had ik begrepen :oops:
Ik ben nu bezig met de revalidatieafdeling van het ziekenhuis, daar hebben ze ook verschillende soorten fietsen. We gaan van de week een eindje fietsen (lekker met dit koude weer) en dan kijken we of een tweewieler met lage instap toch niet beter voor me is.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Qanuk00 »

Over een paar weken is het zover, dan komt definitief mijn Easy Rider type 3. Het gaat een nieuwe worden, zo heb ik begrepen.

Afgelopen weken de garage opgeruimd en opnieuw ingedeeld. Oefie, wat een ruimte ineens :klap:
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Billy

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Billy »

Wat fijn!
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

Hee fijn!

hier ligt het even stil omdat we op Wmo moeten wachten voor onze opties
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Qanuk00 »

@AngelNoa Hopelijk voor jou gauw een positief resultaat!

Vandaag mijn EasyRider mogen ontvangen, is toch sneller gegaan dan gedacht. Half december hadden ze het nog over 7 weken, ik hield er met de kerstvakantie rekening mee dat daar nog wat bij op zou komen. Uiteindelijk heeft het 5 weken geduurd voor levering, echt superfijn!
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

veel succes en plezier er mee!

vanmiddag komt toevallig de ergo, die had overleg gehad met de Wmo, geen idee wat we nu gaan doen haha
Sara

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Sara »

De fietsersbond heeft vijf driewielfietsen met een zitje vergeleken

De Van Raam Easy Rider, Hase Lepus, Nijland Singly-E, Huka Cortes. Van Raam Easy Sport en Tomcat Silver Bullet

https://www.fietsersbond.nl/zitfietsen/
Jetteke

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Jetteke »

@AngelNoa Hoe is dat met de ergo gegaan van de week? Weet je al meer?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp