Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Alles omtrent werk en uitkeringen
Marra

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Marra »

Even een update van mijn kant. Uit het verslag blijkt dat het UWV vooral mijn huidige werkgever de schuld geeft van slecht re-intergratie traject en die hebben een loonsanctie gehad.
Hoe verder ik van de eerste schok af ben hoe meer ik het Uwv gelijk geef.
Inmiddels met spoor 2 weer verder en dus solliciteren voor 12 uur pw.
Inmiddels zelfs een 2e gesprek en ik ben enorm verbaasd over het meedenken van deze evt nieuwe werkgever. Het kan dus wel.....en dus des te meer zie ik waar mijn huidige werkgever meer had kunnen doen meg mijn kennis en vaardigheden....
En dan nu maar kijken of ik die 12 uur red...

Verstuurd vanaf mijn SM-M215F met Tapatalk

Steenbokje76

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Steenbokje76 »

@Marra
Knap hoe je je herpakt hebt na de afwijzing van UWV. UWV is erg streng als er te weinig gedaan is door de werkgever om iemand te
laten re-integreren, intern of evt. extern.
De toekomst zal het uitwijzen hoe 12uur werk uitpakt m.b.t. de MS.

Ik weet dat je nooit veel moet zakken in je nieuwe salaris.
Dus ook niet bij een nieuwe werkgever. Want op basis van je salaris wordt je evt. toekomstige IVA uitkering gebaseerd.

Is het 2e gesprek ook succesvol geweest? Ik hoop het voor je!!
Klick

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Klick »

@Marra heel knap idd!

volgens mij heb je dat probleem niet van zakken in salaris.
je bent bekend bij het uwv en het moment van de eerste keer ziekmelden blijft geldig. (het probleem dat mocht je in de toekomst volledig afgekeurd worden, ze uit gaan van je nieuwe/12uurs salaris.. dat is toch wat je bedoelt @Steenbokje76 ?)

het klopt idd dat je uit moet kijken met het punt minder werken, maar dat is uit eigen beweging. als je het niet meer volhoud en maar minder uren gaat werken voor je je ziek zou melden..

vraag het wel even na (bij het uwv)! ik praat met mijn ervaring van 5jr en 2jr geleden dus wie weet is het inmiddels anders.

het was bij mij wel zo dat de transitievergoeding werd berekend over mn laatst gewerkte uren en dat was zuur… na 17jr voltijd dienst en 1jr gedeeltelijk afgekeurd..
Marra

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Marra »

Hallo,

9 jan het 2e gesprek. Ik ga het zeker goed in de gaten houden en alles in overleg met de begeleider van spoor 2 en rechtsbijstand. Ik mag namelijk niet meer dan 12 uur per week werken van het Uwv....
ik laat julliecweren wat er uit het 2e gesprek komt!

Verstuurd vanaf mijn SM-M215F met Tapatalk

Klick

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Klick »

succes in deze hectische tijd!
Marra

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Marra »

Ik ben aangenomen voor adm werk voor 12 uur pw verdeeld over 3 dagen. Geen idee of het ook gaat lukken, maar ik werk om de dag een dagdeel en kan het rustig opbouwen. Zo bijzonder fijn hoe er wordt mee gedacht met mijn situatie en nu zie ik ook duidelijk wat mijn eigen werkgever dus niet doet....

Verstuurd vanaf mijn SM-M215F met Tapatalk

Klick

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Klick »

wat goed! gefeliciteerd!
Steenbokje76

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Steenbokje76 »

@Marra
Hoe gaat het nu met betrekking tot werk? Hou je het een beetje vol?
Marra

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Marra »

Wat lief dat je het vraagt!
Ik ben helaas nog niet begonnen. Er moeten wat papieren geregeld worden en mijn huidige/oude werkgever is meer dan traag.....eerst verkeerde documenten verzenden en nu is het document kwijt.....en dat terwijl ik echt graag aan de slag wil...

Verstuurd vanaf mijn SM-M215F met Tapatalk

Steenbokje76

Re: Aanvraag Iva, nog bezoeken bedrijfsarts?

Bericht door Steenbokje76 »

@Marra
Hi!
Wat slordig weer zeg van je oude werkgever.

En mocht het werken 12 uur per week je toch niet lukken dan is dat uiteraard ook direct zichtbaar voor UWV.
Wat lief dat je het vraagt!
Vond/vind het rot voor je dat je zo'n gedoe hebt gehad met uwv en je oude werkgever.
En hoop gewoon voor je dat het vanaf nu en in de toekomst wel beter zal verlopen voor je, welk pad het ook zal gaan worden (geheel UWV op termijn of toch nog werk erbij).

:bloem:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp