Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wanneer bleek het bij jou NIET de MS?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Wanneer bleek het bij jou NIET de MS?

Bericht door Toeter »

Hey allen,

Een topic waar ik al een tijdje over nadenk, omdat ik toch wel een paar keer mijn klachten had afgeschoven op de MS en het (veel) later, toch een andere oorzaak bleek te hebben.

Een topic om van elkaar te leren en elkaar scherp te houden!

Ik heb bijvoorbeeld meer dan een jaar met extra vermoeidheid, duizeligheid en cognitieve klachten gelopen. Totdat bleek dat ik bloedarmoede had!

Sinds ik ijzertabletten krijg (een jaar nu) begin ik langzaam weer een beetje vooruit te komen, maar omdat ik zó lang roofbouw heb gepleegd, gaat dat heeeel langzaam!
Nessa

Re: Wanneer bleek het bij jou NIET de MS?

Bericht door Nessa »

Toen ik met een gedeeltelijk verlamd gezicht bij de huisarts kwam, zei die: MS. Maar het was een Bellse parese.

Ook een groot gedeelte van mijn pijnlijke, strakke spieren blijkt niet (spasmen door) MS te zijn maar mind-body pijn.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Wanneer bleek het bij jou NIET de MS?

Bericht door Toeter »

@Nessa hoe kunnen ze het verschil zien tussen bellse parese en MS?

Die mindbody pijn is ook interessant ja. Hoe heette die therapie ook alweer? Je had er ook een topic over
Nessa

Re: Wanneer bleek het bij jou NIET de MS?

Bericht door Nessa »

Bij een Bellse parese is de aangezichtszenuw aangedaan. Als een MS-aanval daarvan de oorzaak is, is het over het algemeen zo dat er ook nog andere klachten zijn. En die waren er niet. Ik dacht zelf dus niet aan een schub en de neuroloog ook niet.

Er is over mindbody-pijn best wat informatie te vinden. Bijvoorbeeld in de boeken Weg van pijn van Saskia de Bruyn, Unlearn your pain van Howard Schubiner, The Divided Mind van dr Sarno of via de pijn reset methode van Tim van Orsouw. Ik heb het traject via BreinMedicijn gevolgd.
Jelly

Re: Wanneer bleek het bij jou NIET de MS?

Bericht door Jelly »

@Nessa

Ik had nog nooit van mindbody pijn gehoord.
Mij hier even in verdiept, veel herkenning.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp