Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Daten

Hier kun je contacten leggen, uitjes organiseren of geplande uitjes onder de aandacht brengen.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Daten

Bericht door Toeter »

Spannend hoor!
Jelly

Re: Daten

Bericht door Jelly »

@Steenbokje76 @Toeter

tot op heden nog niet op date geweest ivm zijn familie omstandigheden. Hij heeft tijd nodig om het 1 en ander te regelen etc..
Dus ik moet nog even geduld hebben.
Steenbokje76

Re: Daten

Bericht door Steenbokje76 »

@Jelly

Jammer dat het daten nog niet door kan gaan. Misschien komt het nog en anders door naar de volgende ;-)
Hebben jullie wel leuk contact ?

Ik ben sinds een maandje aan het daten. Eerst een weekje online contact gehad en toen elke week een date, dus tot nu toe 3 dates.
Zij weet van mijn MS en ook dat ik niet meer werk.
Ik bekijk gewoon per date hoe het gaat en tot nu toe voelt het goed. Het is vooral elkaar heel erg leren kennen in deze fase.
Jelly

Re: Daten

Bericht door Jelly »

@Steenbokje76

We gaan binnenkort zeker nog op date, contact momenteel matig. Zal zijn "ik heb tijd nodig" maar even moeten respecteren.

Wat super leuk :zon: om te horen dat jij ook aan het daten bent en zij jou respecteert om wie jij bent!!

De begin fase is altijd spannend en aftasten..maar al 3 dates gehad dan voelt het goed...en in de toekomst kijken kunnen we niet...

Voor nu genieten van de fijne tijd samen!!
Steenbokje76

Re: Daten

Bericht door Steenbokje76 »

@Jelly

Hoop dat jij binnenkort ook een leuke date hebt! :-)

Zeker kunnen we niet in de toekomst kijken en voorspellen wat er gebeurd, daar weten we helaas alles van
en daarom geniet ik ook per date van de tijd samen en heb de energie die het kost er heel graag voor over.
Al merk ik uiteraard wel dat ik even moet bijkomen na een date. De afgelopen 2.5 week ook 4 migraineaanvallen gehad.
Dit hangt ook wel samen met het koude/ vries weer maar wellicht ook met toename van 'drukte'.

Afgelopen maandag heb ik mijn shot kesimpta weer gehad, dus merk dan dat ik deze week helaas (te) weinig energie heb om te daten.
Zeker niet om van Dordt naar regio Utrecht te rijden, te daten met relatief nieuw persoontje en dan weer terug te rijden.

Voel me wel enigszins bezwaard dat ze tot nu toe (3x dus) naar mij is gekomen.
En dat wilde ze deze week weer doen, maar ik wil niet dat de weegschaal enorm uit balans raakt en ik een soort van zorg persoontje word in haar ogen...
Want tot nu toe ziet ze me als een sterke en onafhankelijke vrouw en dat wil ik graag zo houden.

Hoe zou jij zoiets aanpakken?

uiteraard mogen anderen ook reageren die dit topic lezen...

zit er wel beetje mee in mijn maag.
bedankt alvast!
Marina

Re: Daten

Bericht door Marina »

Steenbokje76 schreef: 09 mar 2023, 10:42 Voel me wel enigszins bezwaard dat ze tot nu toe (3x dus) naar mij is gekomen.
En dat wilde ze deze week weer doen, maar ik wil niet dat de weegschaal enorm uit balans raakt en ik een soort van zorg persoontje word in haar ogen...
Want tot nu toe ziet ze me als een sterke en onafhankelijke vrouw en dat wil ik graag zo houden.
Allereerst, heel fijn voor je dat je een leuke date hebt gevonden en dat zij iemand is die begrip toont voor je situatie!!

Persoonlijk zie ik niet in hoe jij van een sterke, onafhankelijke vrouw ineens zou 'veranderen' (in haar ogen) in een 'zwakke, afhankelijke' vrouw omdat het voor jou lastig (of soms onmogelijk) is om naar haar toe te gaan. Dat maakt je toch nog geen zorg(behoevend) persoon..?
En sterk en onafhankelijk zijn zit hem in meer dingen dan (vaak) bij je date op bezoek kunnen komen en dergelijke dingen. Het zit hem bijvoorbeeld ook in een onafhankelijke eigen mening hebben, je mindset, persoonlijkheid en karakter, het zolang mogelijk onafhankelijk willen blijven, je huishouden zelf blijven doen ondanks dat je er hulp bij zou kunnen gebruiken enz., het feit dat je zelfstandig ondernemer bent geweest e.d...

Ik zou me daar niet teveel zorgen over maken hoor. Geniet er van en van het feit dat zij zo te lezen (in tegenstelling tot een aantal anderen/andere dates) wel begrip heeft voor je ziek zijn en het geen probleem vindt om naar jou toe te komen (gelukkig zijn die mensen er ook nog ;)) :knuffel: :zon:!
Jelly

Re: Daten

Bericht door Jelly »

@Steenbokje76

Wat jij aangeeft herken ik wel, het is even een balans vinden tussen je energielevel en het over je grens gaan.

Het kost extra energie om weer te daten en ik had daarna ook regelmatig klachten (ws over mijn grens heen gegaan)

Ik vond het bij m'n ex ook een vervelend gevoel dat hij vaker hier langskwam en ik ivm vermoeidheid/duizelig niet kon autorijden of hij mij op moest halen. Ik voelde mij dan ook vaak bezwaard, waardoor hij op een gegeven moment pissig werd.
"Ik ga voor jou" wilde mij er daarna niet meer over horen.. 🙈

Ik moet dit gevoel bij mijn evt aankomende date ook loslaten en accepteren dat hij dit zoals hij aangeeft geen probleem vindt en mij accepteert wie ik ben..

Heb je jouw gevoel hierover met haar besproken?
Steenbokje76

Re: Daten

Bericht door Steenbokje76 »

Hi! @Marina en @Jelly ,

bedankt voor jullie reacties!

@Marina
En sterk en onafhankelijk zijn zit hem in meer dingen dan (vaak) bij je date op bezoek kunnen komen en dergelijke dingen. Het zit hem bijvoorbeeld ook in een onafhankelijke eigen mening hebben, je mindset, persoonlijkheid en karakter, het zolang mogelijk onafhankelijk willen blijven, je huishouden zelf blijven doen ondanks dat je er hulp bij zou kunnen gebruiken enz., het feit dat je zelfstandig ondernemer bent geweest e.d...
Heel erg lief je antwoord. En je hebt ook helemaal gelijk. Sterk zijn zit in veel meer dingen, dat moet ik voor ogen houden.
Ik ben ook sterk en onafhankelijk.

Denk dat het meer is dat ik me op zo'n momenten afhankelijker voel (als date weer es naar mij komt ipv andersom) en dat gevoel vind ik gewoon niet fijn. Zit niet graag in een afhankelijke positie. Dat ik thuis met kesimpta injecteer is daar ook weer een voorbeeld ervan.. Zo ben ik niet afhankelijk van het ziekenhuis (infuus) voor opname en de hulp daar.

@Jelly
Ik moet dit gevoel bij mijn evt aankomende date ook loslaten en accepteren dat hij dit zoals hij aangeeft geen probleem vindt en mij accepteert wie ik ben..

Fijn dat je het gevoel wel herkent als je aan het daten bent/ in relatie zit. Het is idd wat je zegt ook een stukje acceptatie dat iemand veel vaker naar jou komt ipv andersom. Uiteraard zorg ik bij zo'n date wel zelf dat het huis netjes is, alle boodschappen in huis zijn en regel ik ook het avondeten. Tot nu toe is dat eten bestellen geweest. Mijn date kan dan als ze bij mij is gewoon blijven zitten zeg maar. En das ook best lekker toch!

Heb je jouw gevoel hierover met haar besproken?
Ja zeker. Ze gaf ook aan dat ik moet proberen om het gevoel daarover los te laten. Zij begrijpt als het voor mij niet lukt om eind te rijden ,te daten en ook weer terug te rijden.
We zijn nog niet in de fase van blijven logeren. Daar heb ik sws al bovengemiddeld meer moeite mee dan anderen (staat los van de MS).
Ik slaap niet snel goed (heb nu sws ook sinds enkele jaren de slaapproblemen) naast iemand die ik niet goed ken. En vind het heel wat om hele een nachtrust op te offeren of gebroken nacht te hebben. Voel me dan daarna zo belabberd en dan word ik grumpy. :giegel:

Nou, ik ga het wel ervaren.
Jelly

Re: Daten

Bericht door Jelly »

Steenbokje76 schreef: 10 mar 2023, 14:48 We zijn nog niet in de fase van blijven logeren. Daar heb ik sws al bovengemiddeld meer moeite mee dan anderen (staat los van de MS).
Ik slaap niet snel goed (heb nu sws ook sinds enkele jaren de slaapproblemen) naast iemand die ik niet goed ken. En vind het heel wat om hele een nachtrust op te offeren of gebroken nacht te hebben.
Heel herkenbaar!!! Mijn nachtrust is mij heilig en ik slaap ontzettend slecht en onrustig wanneer er iemand naast mij slaapt.
Gevolg de dag erna belabberd en dan nog proberen er een "leuke" dag van te maken...

Super fijn dat jouw date zoveel begrip heeft voor de situatie!!
Marina

Re: Daten

Bericht door Marina »

@Steenbokje76 ik heb je even een PB'tje gestuurd i.v.m. off-topic zijn van mijn bericht.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp