Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

spierpijn/overbelast goede been

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
EnnasNL

Re: spierpijn/overbelast goede been

Bericht door EnnasNL »

Bedankt Marina. Ik heb de kortwerkende. Was alleen om het weekend door te komen omdat ik maandag gebeld word door de neuroloog.
Inmiddels gaat het al wel en zijn die ‘aanvallen’ niet meer zo vaak als voorgaande dagen. Maar als ze er zijn doet het net zoveel pijn als zonder Oxycodon.
Marina

Re: spierpijn/overbelast goede been

Bericht door Marina »

Fijn dat die 'aanvallen' minder vaak voor komen in ieder geval. Misschien is enkel de kortwerkende Oxycodon dan niet voldoende voor je als de pijn hetzelfde blijft als zonder deze Oxycodon of is de dosis niet hoog genoeg. Mocht je het toch niet trekken is er waarschijnlijk nog een verhoging van de dosis mogelijk. Misschien even overleggen met de huisartsenpost.
EnnasNL

Re: spierpijn/overbelast goede been

Bericht door EnnasNL »

Hoi,
Even een update.
Gisteren heb ik de neuroloog gesproken. Het zou kunnen komen door griep/koorts. Geen van beiden had/heb ik en ook geen blaasontsteking.
Het zou kunnen komen door de beschadigingen die de laesies (niet meer zichtbaar op MRI) hebben achtergelaten. Ok, maar waarom dan nu ineens mijn goede been? Dat was neurologisch niet te verklaren. Nee ok, maar het is ook niet bewezen dat het daardoor komt.
Als ik tweede helft deze week nog last heb, dan moet ik weer contact opnemen en wordt de MRI (die nu in juni gepland staat) wellicht naar voren gehaald.
Marina

Re: spierpijn/overbelast goede been

Bericht door Marina »

Hoi,
Is er nog gesproken over de mogelijkheid van een beknelde zenuw, zoals je huisarts zei?

Kennelijk denkt je neuroloog dat je oude klachten weer opspelen door koorts of een infectie/ontsteking..
In je eerdere bericht schreef je dat je een half jaar geleden last had van het uitvallen van je linkerbeen en dat dat heel even ook bij je rechterbeen het geval was. Misschien dat de neuroloog nu denkt dat laesies die klachten van je rechterbeen veroorzaakten nu weer boven water komen door koorts/infectie?

Hoe gaat het inmiddels met de pijn?
Laatst gewijzigd door Marina op 22 mar 2023, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
EnnasNL

Re: spierpijn/overbelast goede been

Bericht door EnnasNL »

Hi Marina,
Gelukkig niet meer van die hevige pijnscheuten, maar wel een strak gevoel om mijn voet. Minder strak dan links, maar het is niet ok.

Een half jaar geleden begon het in mijn linkerzij en trok het naar mijn been en die viel uit. De volgende ochtend ook even in rechts, maar dat was gelukkig van hele korte duur.
Nu houdt het al een hele tijd aan, dat baart me wel zorgen.
Maar goed, als het de tweede helft van deze week nog zo is, dan moest ik weer aan de bel trekken.
Nog even geduld dus.
Marina

Re: spierpijn/overbelast goede been

Bericht door Marina »

Gelukkig dat de pijn is verminderd!

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over het feit dat je klachten zo'n lange tijd aanhouden.
Wel prettig in ieder geval dat het in de gaten wordt gehouden en je aan de bel moet/kan trekken als de klachten voortduren.

Sterkte met de klachten en sterkte met het wachten nog!
EnnasNL

Re: spierpijn/overbelast goede been

Bericht door EnnasNL »

Hi,

Vanmorgen (op zaterdagochtend nog wel) reactie gehad van mijn neuroloog.

Hij gaf nog steeds aan dat de klachten door de reeds aanwezige schade veroorzaakt kan worden.
Gelukkig heeft hij ook een MRI van de rug aangevraagd om te lokaliseren waar deze klachten vandaan komen.

Nu ben ik nieuwsgierig; kunnen klachten in bijvoorbeeld benen ook veroorzaakt worden door plekjes in het hoofd, of alleen de rug?

Fijn weekend!
Marina

Re: spierpijn/overbelast goede been

Bericht door Marina »

Hoi EnnasNL,

Hoe gaat het momenteel met de pijn? Hopelijk is dat nog steeds minder?
Wel fijn dat je klachten in ieder geval serieus worden genomen, zo te lezen, en je neuroloog ook een MRI van de rug wil laten maken. Hopelijk wordt er dan snel(ler) duidelijk waar je klachten door komen!
Is de MRI waar je het eerder over had eigenlijk nog naar voren gehaald?

Bij MS kunnen klachten in je benen door zowel plekjes in het hoofd (hersenen) als in het ruggenmerg worden veroorzaakt. Door plekjes in het ruggenmerg krijg je wel i.h.a. sneller last van klachten. Dit heeft te maken met de nauwere ruimte in het ruggenmerg, waar veel zenuwen doorheen lopen. Je centrale zenuwstelsel kan in dit geval vaak niet ‘om ontstane schade heen werken’ waar dat in de hersenen wel het geval is. Plekjes in het ruggenmerg geven vaker problemen met je benen/lopen.

Ik hoop voor je dat je de MRI's snel krijgt!

Jij ook nog een fijn weekend! En als je nog vragen hebt stel ze gerust.
Laatst gewijzigd door Marina op 26 mar 2023, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
EnnasNL

Re: spierpijn/overbelast goede been

Bericht door EnnasNL »

Bedankt weer voor je reactie.
De MRI van de hersenen die gepland stond voor juni blijft staan, maar ik krijg nu dus wel een MRI van mijn rug. Zeker fijn dat hij actie onderneemt.

De pijn is gelukkig minder. Veel minder, dus laten we hopen dat dat zo blijft.
Ben benieuwd op welke termijn de MRI ingepland kan worden en dan vooral ook naar wat eruit komt.
Ik zal het tzt laten weten.
Marina

Re: spierpijn/overbelast goede been

Bericht door Marina »

@EnnasNL fijn dat de pijn veel minder is en ik hoop voor je dat dat zo blijft!

Krijg je eigenlijk een MRI van je rug of van je ruggenmerg? Ik heb bijv. voordat ik de MRI-hersenen en -ruggenmerg kreeg een MRI van de lumbosacrale wervelkolom (LSWK standaard) gehad om een rughernia (HNP) uit te sluiten. Of krijg jij een MRI van je ruggenmerg (MRI-Myelum)?

Fijn als je het t.z.t. wilt laten weten wat eruit komt! Ik ben ook benieuwd.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp