Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Pregabaline (lyrica): Verschil tussen merken?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jrs77

Pregabaline (lyrica): Verschil tussen merken?

Bericht door Jrs77 »

Ik krijg al een tijdje pregabaline om de spasmen in mijn benen te verminderen. Daar heb ik vooral in de ochtend erg veel last van. Het hielp een klein beetje.
!
Dooirdat het merk dat mijn verzekering verstrekt tijdelijk niet leverbaar is, kreeg ik een ander merk. En nu werkt het ineens bijzonder goed !
Fijn natuurlijk, maar over2 maanden ga ik het oude merk weer krijgen :grrr:

Heeft iemand dezelfde ervaring, of weet iemand hoe dit kan?
Steenbokje76

Re: Pregabaline (lyrica): Verschil tussen merken?

Bericht door Steenbokje76 »

@Jrs77

Wat fijn dat het vervangende merk beter werkt voor jou!!

Ik heb toevallig laatst gelezen dat als je ervaart dat een ander merk van hetzelfde medicijn beter werkt, je dit aan kunt geven bij je voorschrijver en dat hij/ zij akkoord aan je zorgverzekeraar kan vragen om dit voortaan aan je voor te schrijven. Het kan liggen aan bepaalde hulpstoffen waar je net wat beter op reageert.

Vanuit het geneesmiddelenvergoedingssysteem word nu vaak als eerste het goedkoopste medicijn gekozen/ voorgeschreven.
Ook al scheelt het maar een paar centen. Is gewoon een automatisch systeem.

Maar ze kunnen er dus zeker van afwijken als je voorschrijver aangeeft dat een bepaald merk beter werkt voor jou!
Succes :-)

ps Misschien zijn er nog lezers op het forum die direct ervaring hebben met pregabaline en je er meer over kunnen vertellen
Dango

Re: Pregabaline (lyrica): Verschil tussen merken?

Bericht door Dango »

Jrs77 schreef:Ik krijg al een tijdje pregabaline om de spasmen in mijn benen te verminderen. Daar heb ik vooral in de ochtend erg veel last van. Het hielp een klein beetje.
!
Dooirdat het merk dat mijn verzekering verstrekt tijdelijk niet leverbaar is, kreeg ik een ander merk. En nu werkt het ineens bijzonder goed !
Fijn natuurlijk, maar over2 maanden ga ik het oude merk weer krijgen :grrr:

Heeft iemand dezelfde ervaring, of weet iemand hoe dit kan?
geen ervaring met merken maar ik heb 1 ervaring met Lyrica na een shub waarbij een gedeelte van mijn borst zelfs de aanraking van een wattenstaafje niet kon verdragen laat staan een wapperend shirt tijdens auto rijden.

ik werd werd er een soort van "dronken" van en ging dingen tegen collega's zeggen die ik anders nooit had gezegd (vrij directe opmerkingen en gevoel werd niet gespaard).

heb Lyrica een week of 6 gebruikt en daarna nooit meer maar er ging een rem eraf en ik was heel direct en eerlijk maar was vrij hard in mijn opmerkingen naar collega's.

de brandende pijn op mijn huid werd er wel behoorlijk minder van maar ik was dus een beetje lyrisch Afbeelding



Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk


Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp