Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

allergische reactie op nanogam

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
zonneke

allergische reactie op nanogam

Bericht door zonneke »

Na jarenlang met heel goed resultaat infusen met Nanogam te gebruiken voor mijn MS, heb ik de laatste keren rode uitslag na de infusen.
Afgelopen woensdag was dit veel uitgebreider en had ik ook pijn op mijn borst. Gelukkig is het ook weer snel weggetrokken maar vraag mij nu serieus af of ik wel mee verder moet gaan.
Hoor graag reacties of anderen dit ook mee gemaakt hebben, al is het met een andere medicijn.

Alvast heel erg bedankt.

:zon:
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: allergische reactie op nanogam

Bericht door Toeter »

Hey @zonneke ,

Wat ontzettend rot dat je nu een allergische reactie krijgt!

Wat zegt de neuroloog ervan? En de apotheker?Heb je een ander merk gekregen of hebben ze iets veranderd qua vulstof?

Er zitten hier op het forum helaas weinig mensen die nano of gammaglobuline krijgen. Het wordt nauwelijks voorgeschreven.

Ik heb zelf een paar jaar geleden een teleurstellende zoektocht gedaan naar een neuroloog die het voor wilde schrijven.

Hopelijk komt er iemand reageren die je kan helpen!

Groetjes,
Toeter
Nessa

Re: allergische reactie op nanogam

Bericht door Nessa »

@zonneke Wat akelig dat je nu ineens zo reageert.

Toeter heeft al een paar duidelijke vragen opgeschreven. Ik zou dat zeker bespreken met je neuroloog/apotheker.

Ik heb na de bevalling van mijn kinderen maandelijkse infusen Nanogam gekregen, de eerste keer 15 maanden en de tweede keer 2 jaar. Ik heb maar één keer een allergische reactie gekregen. Die is toen na contact met mijn neuroloog behandeld met een anti-allergiemiddel. De volgende infusen gingen probleemloos.

Ik weet niet hoe de opvolging van jouw allergische reacties nu gaat. Weet het ziekenhuis dit, wordt je gezondheid gemonitored na het infuus (druk op de borst is wel een serieuze klacht), krijg je medicatie tegende allergische reactie? Het zou ook zonde zijn als dit middel goed voor je werkt en je bijvoorbeeld met standaardgebruik van Tavegil oid de allergische reactie voorkomt.
zonneke

Re: allergische reactie op nanogam

Bericht door zonneke »

Vandaag had ik contact met mijn neuroloog. Zij gaat een anti-allergiemiddel voorschrijven die ik 5 dagen van te voren in moet gaan nemen en natuurlijk op de dag van het infuus. Hiernaast het infuus langzamer in laten lopen.

Ook zij zegt dat het idd éénmalig kan zijn. Daar hoop ik dan maar op.

Het is idd heel lastig om een neuroloog te vinden die dit nog voor wilt schrijven. Ik heb mijn neuroloog in België, Overpelt. Zij schrijft dit voor en ik heb thuis mijn infuus.

Vertrouw er maar op dat het zo goed zal gaan. Ik ben hier al zo lang stabiel door en wil ik natuurlijk ook niet kwijt.

Bedankt voor de reacties.

Groetjes,

:zon:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp