Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Amitriptyline hoge spierspanning

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jelly

Re: Amitriptyline hoge spierspanning

Bericht door Jelly »

Deb9 schreef: 01 apr 2023, 07:05 Misschien is cbd olie ook iets voor jou, dan wel de raw versie.
Ik ga me daar eens in verdiepen. De raw versie, er zijn dus verschillende cbd oliën op de markt?
AngelNoa

Re: Amitriptyline hoge spierspanning

Bericht door AngelNoa »

van 1 druppel cbd werd ik al hondsberoerd en ik heb diverse (raw en niet raw, verschillende merken) geprobeerd. Dus wees voorzichtig, het valt niet bij iedereen goed helaas.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Amitriptyline hoge spierspanning

Bericht door Toeter »

Wat is het verschil tussen raw en niet raw? @Deb9

Ik heb cannabisolie met cbd en thc voorgeschreven gekregen door de neuroloog. Ik krijg het via de speciale cannabis apotheek in Den Haag.

Het helpt mij goed, maar ik gebruik het alleen voor de nacht. Ik vind het gevoel onprettig voor overdag.
Klick

Re: Amitriptyline hoge spierspanning

Bericht door Klick »

@Jelly van cbd olie heb ik ooit een keuringsdienst van waren gezien dat er veel drogisterijen zijn die t spul verkopen wat eigenlijk geen cbd is.
dan kun je beter je geld weg gooien…

het is vies maar ik ben van mening dat t echte spul wel helpt, dat er veel verhalen zijn die negatief zijn komt ook omdat er veel troep op de markt is.
ja er zijn verschillende.. met en zonder thc.. maar ook troep en het echte spul.

ik heb het ooit gebruikt, weet t merk niet meer..
het is duur, maar je hebt ook maar weinig nodig.

er is wel een draadje hierover hier..
google op “msweb cbd forum site:forum.msweb.nl” dan kom je verschillende draadjes hier tegen
Deb9

Re: Amitriptyline hoge spierspanning

Bericht door Deb9 »

Jelly schreef: 01 apr 2023, 15:03 Ik ga me daar eens in verdiepen. De raw versie, er zijn dus verschillende cbd oliën op de markt?
Ja je hebt puur en raw, het verschil kan ik niet goed uitleggen, maar het komt erop neer dat raw meer doet bij pijnklachten en spierspanning. Ik ben nu mijn flesje puur aan het opmaken en begin dan aan de raw druppels.
Ik heb ze hier gekocht;

https://www.hempishop.nl/cbd-olie-uit-co2-extractie/

Je kan hier ook alle info vinden over het verschil e.d.
Deb9

Re: Amitriptyline hoge spierspanning

Bericht door Deb9 »

Jelly schreef: 01 apr 2023, 15:01 Bij mij helaas ook twee nieuwe leasies geconstateerd dus over paar weken ook nieuwe keuze maken..doorgaan met de tecfidera of een ander medicijn... :hmmm:
Wat vervelend dat er bij jou ook activiteit is :(
Ik ken het medicijn niet wat jij nu gebruikt, ik prik al jaren Avonex en ben hierop bijna 9 jaar stabiel gebleven, ik ga woensdag van de ms verpleegkundige horen wat er nu op de markt is, vind het enorm spannend, ik durf eigenlijk geen nieuwe medicijnen te nemen, heb liever iets natuurlijks of wat op lichaamseigen stoffen overeenkomt.

Sterkte met je keuze en herstel :girlpower:
Deb9

Re: Amitriptyline hoge spierspanning

Bericht door Deb9 »

Deb9 schreef: 03 apr 2023, 12:19 Ja je hebt puur en raw, het verschil kan ik niet goed uitleggen, maar het komt erop neer dat raw meer doet bij pijnklachten en spierspanning. Ik ben nu mijn flesje puur aan het opmaken en begin dan aan de raw druppels.
Ik heb ze hier gekocht;

https://www.hempishop.nl/cbd-olie-uit-co2-extractie/

Je kan hier ook alle info vinden over het verschil e.d.
@Toeter
Ook voor jou bedoel :)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp