Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Gevoelstoornis gezicht/lichaam

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Klick

Re: Gevoelstoornis gezicht/lichaam

Bericht door Klick »

@Jelly gelukkig weer thuis en alles behalve de bloeddruk goed 👍👍
bloeddruk kunnen ze heel veel mee, ook met een soort toerenbegrenzer enz enz.
natuurlijk bijwerkingen bleh..
Jelly

Re: Gevoelstoornis gezicht/lichaam

Bericht door Jelly »

@Klick
Klick schreef: 20 apr 2023, 12:47 gelukkig weer thuis en alles behalve de bloeddruk goed 👍👍
bloeddruk kunnen ze heel veel mee, ook met een soort toerenbegrenzer enz enz.
natuurlijk bijwerkingen bleh..
Inderdaad bijwerkingen bleh...wazig zicht,lichte hoofdpijn, warm, benauwdheid etc. Lichaam moet er even aan wennen.
Toerenbegrenzer?
Klick

Re: Gevoelstoornis gezicht/lichaam

Bericht door Klick »

@Jelly hoe heet t middel?
Jelly

Re: Gevoelstoornis gezicht/lichaam

Bericht door Jelly »

@Klick
Klick schreef: 20 apr 2023, 13:18 @Jelly hoe heet t middel?
amlodipine 5 mg 1x daags.
Klick

Re: Gevoelstoornis gezicht/lichaam

Bericht door Klick »

@Jelly dat is een bekende bloeddrukverlager (ontspant de spieren om je vaten)
5mg is vrij laag, ik ken die als 10mg p dag

de toerenbegrenzer die ik bedoelde (sorry zo noem ik hem, bekt wat makkelijker als) is metoprololsuccinaat.
Jelly

Re: Gevoelstoornis gezicht/lichaam

Bericht door Jelly »

@Klick
dat is een bekende bloeddrukverlager (ontspant de spieren om je vaten)
5mg is vrij laag, ik ken die als 10mg p dag
Dit 3 mei maar even evalueren, nu ook nog niet weer mijn bloeddruk gemeten. Aankomend weekend maar even.
de toerenbegrenzer die ik bedoelde (sorry zo noem ik hem, bekt wat makkelijker als) is metoprololsuccinaat
Haha bekt zeker makkelijker dan metoprololsuccinaat.

Geen idee waarom ze voor amlodipine heeft gekozen, de werking is hetzelfde.
Klick

Re: Gevoelstoornis gezicht/lichaam

Bericht door Klick »

@Jelly de werking van amlodipine is wel anders als metoprololsuccinaat. amlodipine is een bloeddrukverlager, het ontspant je aderen, terwijl metoprololsuccinaat meer het ritme stuurt.
Jelly

Re: Gevoelstoornis gezicht/lichaam

Bericht door Jelly »

@Klick
Thanks voor de info! 👍
Marina

Re: Gevoelstoornis gezicht/lichaam

Bericht door Marina »

Jelly schreef: 20 apr 2023, 08:23 Pffff inderdaad doodeng ik dacht ik krijg een hartaanval of een beroerte.
Na alle uitslagen kon ik een aantal uren later weer naar huis.
Dat ging de laatste tijd wel goed, dit kwam zo onverwachts ineens. (Al stond ik de laatste tijd wel op van bed met een bonkend hart en meteen een doof gevoel arm, wang)
Ik heb begrepen dat alle uitslagen goed waren, behalve die van je bloeddruk.
Dan moet ik toch wel denken aan een hyperventilatie- of paniekaanval. Alle symptomen waar je gisteren last van had kunnen hier bij voor komen. Het komt vaker voor dat mensen die last hebben van hyperventilatie denken een hartaanval te hebben maar dit een hyperventilatie- of angstaanval blijkt te zijn geweest. Dat is omdat de symptomen zo op elkaar lijken.
https://nederland-davos.nl/hyperventila ... evaarlijk/

Een hyperventilatie- of paniekaanval kan ook onverwachts lijken te komen. Zelf heb ik toen ik nog veel last had van hyperventilatie ook een aantal keren een aanval gehad terwijl ik me niet bewust was van spanningen en dacht dat het redelijk goed ging. Maar spanningen kunnen zich in verloop van tijd opbouwen en er dan alsnog op een onverwachts moment uit komen in de vorm van zo'n aanval.

Maar goed, eerst maar even afwachten wat je eigen cardioloog erover zegt.
Jelly

Re: Gevoelstoornis gezicht/lichaam

Bericht door Jelly »

Momenteel gevoelstoornis linkerhelft gezicht, wang, oog. Voelt alsof er iemand aan hangt zo'n zwaar gevoel. En of mijn oog naar die kant wordt getrokken.
Eerder de topic hierover begonnen alleen zijn de klachten nu erger. En voelt mijn bril als een baksteen aan die ik op heb.
Ms verpleegkundige is hiervan op de hoogte. Het komt en gaat. Beangstigend gevoel.

Herkenbaar voor iemand?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp