Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vitamine D - deel 6

Alles omtrent voeding en supplementen
Klick

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door Klick »

Sara schreef: 18 apr 2023, 22:36 Misschien zit ik ernaast hoor, het is al laat...

Bij Kruidvat: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-vitami ... /p/3932447

Tweede halve prijs, dus 600 stuks voor nog geen tientje.
600 x 50 mcg is 600 x 2000 IE. Als je 2x per week 25.000 IE gebruikt, is dat 25 pilletjes per week, en kun je voor dat tientje 24 weken slikken.

Ik slik zelf al een jaar of tien in de winter 15.000 IE per week op deze manier (in de zomer wat minder). Daarmee bereik ik een vitamine D-niveau van rond de 100.
Het zijn piepkleine kauwtabletjes; ik vind 't geen probleem om een klein bergje op te kauwen bij een maaltijd met wat vet.
vandaag deze gekocht, 2 potjes, als het voor jullie werkt zal t voor mij ook wel werken. ik laat het de aankomende maanden een keer extra testen.
even een nieuwe balans zoeken.
Viridis

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door Viridis »

@Klick en @AngelNoa

Ik gebruik nu zo'n 5 jaar de 20 mcg versie van Kruidvat, bij 3200 IE pd zit ik rond een spiegel van 132.
2400 IE pd zorgt voor een spiegel van ongeveer 78.

Mijn vriend gebruikt het ook maar wel een lagere dosering.
Onze spiegels zijn mooi afgestemd op 20 mcg dus ik laat het maar zo :wink:
Klick

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door Klick »

mooie waarde @Viridis !
Klick

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door Klick »

mijn waarde is weer gemeten

132 :feest:
Jelly

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door Jelly »

@Klick

Wat fijn! :joepie: ik zal die van mij in oktober ook weer eens laten bepalen wanneer ik voor m'n 3 maandelijkse bloedprikken ga.
rosalietideman89

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door rosalietideman89 »

Klick schreef: 09 jul 2023, 12:42 mijn waarde is weer gemeten

132 :feest:
Lekker bezigg!!!! :klap:
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door Qanuk00 »

@Klick Joepie, die van mij afgelopen week ook - 100
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Klick

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door Klick »

gaaf @Qanuk00 !
Klick

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door Klick »

mijn D zit op 154 nu (ja weer gemeten ivm ander supplement)

ik ben met de d-cura gestopt ivm kosten en overgestapt naar dezelfde ie aan pilletjes vd kruidvat. 5 dagen x 5 tabletjes

blijkbaar neemt mijn lijf dat beter op ofzoiets.
ik ga nu een poosje stoppen, vind de stijging te snel en zoek naar een nieuwe balans. ik wil niet doorschieten. in 3 mnd +22.
AngelNoa

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door AngelNoa »

neem je dan 5 dagen 5 tabletjes per dag of bedoel je dat jr 5 dagen neem en dan 2 dagen niet?
welke hoeveelheid neem je? Wan tKruidvat heefy van 10mcg tot 75mcg zag ik laatst
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp