Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

(Pseudo)schub? Herkenbaar?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Jelly

Re: (Pseudo)schub? Herkenbaar?

Bericht door Jelly »

@Marina
Met mij gaat het nog hetzelfde en merk de laatste tijd ook op dat ik in mijn rechterhand en -been/voet nog wat verminderd gevoel heb gekregen helaas.
Dat is niet fijn..geen herstel dus Helaas van je klachten.
Hoe gaat het met jou momenteel?
het wordt niet slechter, het is echt weer even opnieuw mijn lichaam leren kennen, en er mee leren om te gaan.
Laatst gewijzigd door Jelly op 13 mei 2023, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Marina

Re: (Pseudo)schub? Herkenbaar?

Bericht door Marina »

@Jelly gelukkig dat het ook niet slechter wordt.
En ik herken wat je zegt: je moet als het ware opnieuw uitvinden hoe je grenzen nu liggen en hoe je nu met dingen kunt omgaan. Lukt dat jou een beetje?
Jelly

Re: (Pseudo)schub? Herkenbaar?

Bericht door Jelly »

@Marina

Dat gaat stapje voor stapje, uiteraard ga ik ook wel eens over die grens van opnieuw uitvinden heen. Dan denk ik "oeps" dat was niet verstandig.
Marina

Re: (Pseudo)schub? Herkenbaar?

Bericht door Marina »

@Jelly ja het kost tijd inderdaad en het is eigenlijk wel logisch dat dat niet in een keer/snel gaat.
Ben nogal voorzichtig van aard dus ga niet gauw over een grens heen. Maar soms denk ik dat dat juist weleens goed zou zijn omdat de grens dan echt duidelijk voor je is. Dat je weet dat je echt alles hebt gedaan maar dat er echt niet meer in zit en dat als je verder gaat dat je er last van krijgt en dat je je er dan iets makkelijker bij kunt neerleggen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Dus persoonlijk denk ik dat het niet verkeerd is om af en toe over je grenzen te gaan, zolang je er maar niet te ver over heen gaat, in de zin dat je dan geblesseerd raakt o.i.d.
Jelly

Re: (Pseudo)schub? Herkenbaar?

Bericht door Jelly »

@Marina
Ben nogal voorzichtig van aard dus ga niet gauw over een grens heen. Maar soms denk ik dat dat juist weleens goed zou zijn omdat de grens dan echt duidelijk voor je is. Dat je weet dat je echt alles hebt gedaan maar dat er echt niet meer in zit en dat als je verder gaat dat je er last van krijgt en dat je je er dan iets makkelijker bij kunt neerleggen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik ben zelf ook meestal voorzichtig van aard, ik was gisteren de voortuin onkruidvrij aan het maken en toen even getest tot hoever ik kon gaan omdat ik halverwege het nu stoppen gevoel kreeg toch doorgegaan.
Vandaag dus iets meer last van zweverig gevoel en gevoelstoornissen. Maar wel blij met mijn netjes uitziende voortuin nu!!
Marina

Re: (Pseudo)schub? Herkenbaar?

Bericht door Marina »

Jelly schreef: 14 mei 2023, 13:37 @Marina

Ik ben zelf ook meestal voorzichtig van aard, ik was gisteren de voortuin onkruidvrij aan het maken en toen even getest tot hoever ik kon gaan omdat ik halverwege het nu stoppen gevoel kreeg toch doorgegaan.
Vandaag dus iets meer last van zweverig gevoel en gevoelstoornissen. Maar wel blij met mijn netjes uitziende voortuin nu!!
Ja, behalve dat je tegen een grens aan kunt lopen waarbij je denkt 'dat kan ik voortaan beter niet meer doen!' kan het inderdaad ook zo zijn dat je er niet veel meer last van klachten door krijgt en het resultaat van het grenzen opzoeken en er iets over heen gaan je iets brengt dat de moeite waard is geweest :). Fijn dat je nu zo'n ervaring hebt :bloem: !
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp