Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Pijnpoli

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Hmnieuw

Pijnpoli

Bericht door Hmnieuw »

Pijnpoli
Ik heb een verwijzing gevraagd voor de pijnpoli. Heeft iemand ervaring met de pijnpoli. Hoe gaan de allemaal doen
Hmnieuw

Re: Pijnpoli

Bericht door Hmnieuw »

Ik bedoel wat gaan ze doen.
Marina

Re: Pijnpoli

Bericht door Marina »

Hoi @Hmnieuw,

Ik heb geen ervaring met de pijnpoli, maar andere forumbezoekers wel.

Ik raad je overigens aan om deze vraag te stellen in de rubriek "MS Regulier" (onder "Leven met MS").
Daar komt het beter/sneller onder de aandacht van lezers dan in "De Huiskamer" dat eigenlijk bedoeld is voor onderwerpen die niet met MS te maken hebben.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Pijnpoli

Bericht door Qanuk00 »

@Hmnieuw @Marina
Ik heb het onderwerp even verhuisd naar Medicatie en Hulpmiddelen - de pijnpoli is een medicatiemogelijkheid en hulpmiddel tegen pijn.

Ik heb veel ervaring met de pijnpoli. Het is heel fijn dat het er is - waar wordt je voor behandeld en wat is je exacte vraag hierin? Als het goed is krijg je een folder mee met daarin alles precies uitgelegd.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Marina

Re: Pijnpoli

Bericht door Marina »

@Qanuk00 je hebt gelijk, hier staat het beter op z'n plek, dank je wel!
Hmnieuw

Re: Pijnpoli

Bericht door Hmnieuw »

Sorry voor de late reactie.
Mijn precieze vraag is krijg je pijnstillers of doen ze Iets anders tegen de pijn
Sara

Re: Pijnpoli

Bericht door Sara »

Hi, @Hmnieuw

Bij de pijnpoli proberen ze zo goed mogelijk uit te zoeken waar jouw pijn vandaan komt en hoe ze die het best kunnen aanpakken.

Dat kan met pillen zijn, maar ook bijvoorbeeld met fysiotherapie, TENS (elektrostimulatie), of bij aangezichtspijn zelfs een operatie.

Op MSweb vind je hier iets meer: https://msweb.nl/wat-is-ms/klachten/pijn/
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Pijnpoli

Bericht door Qanuk00 »

Bij ernstige rug- en/of nekklachten is ook nog de mogelijkheid tot zenuwblokkade, een behandeling waarbij middels een verdoving corticosteroïden plaatselijk in een zenuw worden toegediend.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp