Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Contact

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Hmnieuw

Re: Contact

Bericht door Hmnieuw »

Ik voel me weer beter, mijn blaasontsteking is helemaal weg
Jelly

Re: Contact

Bericht door Jelly »

@Hmnieuw

Dat is fijn om te horen dat het weer beter met je gaat!
Marina

Re: Contact

Bericht door Marina »

Fijn, @Hmnieuw!

Ik begreep dat je ook een verwijzing hebt gevraagd om naar een pijnpoli te kunnen voor je pijnklachten. Goed dat je dat gaat doen! (Erge en/of frequente) pijn kan veel invloed hebben op je welbevinden. Ik hoop dan ook dat ze daar iets voor je kunnen betekenen zodat het leven met MS weer wat makkelijker voor je wordt.
Klick

Re: Contact

Bericht door Klick »

@Hmnieuw dat is goed om te horen! :knuffel:
Hmnieuw

Re: Contact

Bericht door Hmnieuw »

Dat hoop ik ook Marina, ik vind het leven momenteel lastig. Die pijn klachten heb ik al een tijd, als ik me rot voel, dan heb ik er meer last van
Marina

Re: Contact

Bericht door Marina »

Hmnieuw schreef: 20 mei 2023, 17:22 Dat hoop ik ook Marina, ik vind het leven momenteel lastig. Die pijn klachten heb ik al een tijd, als ik me rot voel, dan heb ik er meer last van
Ik snap het.
Het is een bekend verschijnsel dat negatieve emoties (angst, somberheid, stress) pijnbeleving kunnen verergeren en extra pijnklachten kunnen geven door het gevoeliger maken van het zenuwstelsel en het verhogen van de spierspanning. Net zoals, omgekeerd, pijn ook kan zorgen voor angst, somberheid en/of stress.
Waarschijnlijk zou je ook baat kunnen hebben bij de hulp van een psycholoog bij het leren omgaan met de negatieve emoties. En dat kan tegelijk ook een positieve invloed hebben op je beleving van de pijn.
Jessicah

Re: Contact

Bericht door Jessicah »

Klick schreef: 13 mei 2023, 20:06
Afbeelding
Inderdaad is die curve op iedere grote emotionele verwerking toepasselijk. Ik zit nu wat MS betreft aan het eind van het loslaten. Ik ben nog wel diep bezig met de verwerking van de plotselinge dood van mijn vader afgelopen Kerst. Die klap komt nu pas, omdat ik een paar maanden geleden zo afgestompt was dat maar weinig echt binnen drong.
Gelukkig heb ik nog een paar sessies psycholoog in mij revalidatietraject zitten.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp