Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

hoe het begon

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Klick

Re: hoe het begon

Bericht door Klick »

Yvonne schreef: 21 jan 2023, 15:31 ik kan het nog niet echt los van elkaar zien , MS en ik .

dat komt ook omdat ik er dagelijks last van heb denk ik en ik word daar een beetje erg somber van ,ik laat bijvoorbeeld veel vallen en ik vergeet best wel veel ,en als er iets dan niet lukt dan word ik zo boos en verdrietig tegelijk

anders was ik een lopende agenda maar das verleden tijd.
dan zit je denk ik nog in het rouwverwerkkingsproces.
ik ben ook erg boos geweest, vooral als iets niet meer ging als vroeger.
het zijn fases.

dat gaat voorbij, echt je krijgt vanzelf een andere balans in je leven.

zelf heb ik er ook continu last van, in de afgelopen 7 jaar heb ik maar op een hand vol momenten niet belemmerd gevoeld. en toch, door de ms ben ik gaan inzien wat echt belangrijk is in het leven.
Klick

Re: hoe het begon

Bericht door Klick »

Moekesolar schreef: 21 jan 2023, 17:26 Cogmedtraining, neurofeedback en adhd medicatie kan wel helpen bij NAH
ik heb de vraag uitstaan bij mijn neurologe voor medicatie, ik weet niet meer hoe het heet maar een soort ritalin.

cogmedtraining? neurofeedback?
Yvonne

Re: hoe het begon

Bericht door Yvonne »

de laatste paar dagen ben ik vaak duizelig , ik heb vorige week een yoga oefening gedaan die niet goed voor mij is geweest


(de oefening waar je je nek heel ver naar voren moet doen en heel ver naar achteren , nou toen ik daarmee klaar was werd ik helemaal niet goed in mn hoofd,ik moest bijna overgeven....wat wil je ook, 2 ontstekingen die in je nek zitten ).

tja daar had ik voor die tijd even geen rekening mee gehouden ......


nu denk ik hoe had ik zo stom kunnen zijn want nu zijn we een week verder en heb er nog last van dus:DAT DOE IK NOOIT MEER !!!!!
Moekesolar

Re: hoe het begon

Bericht door Moekesolar »

Klick schreef: 21 jan 2023, 18:29 ik heb de vraag uitstaan bij mijn neurologe voor medicatie, ik weet niet meer hoe het heet maar een soort ritalin.

cogmedtraining? neurofeedback?
Bij cogmedtraining wordt het werkgeheugen getraind via een computerspel. Bij neurofeedback wordt er een qeeg gemaakt. De hersengolven worden in kaart gebracht en daarna doe je dan een spel. Als je dan de goede hersengolven produceert dan word je beloond in het spel. Op die manier train je dan ook je brein. Ik heb er ooit van gehoord, zelf niet uitgeprobeerd.
Klick

Re: hoe het begon

Bericht door Klick »

Yvonne schreef: 23 jan 2023, 13:56 de laatste paar dagen ben ik vaak duizelig , ik heb vorige week een yoga oefening gedaan die niet goed voor mij is geweest


(de oefening waar je je nek heel ver naar voren moet doen en heel ver naar achteren , nou toen ik daarmee klaar was werd ik helemaal niet goed in mn hoofd,ik moest bijna overgeven....wat wil je ook, 2 ontstekingen die in je nek zitten ).

tja daar had ik voor die tijd even geen rekening mee gehouden ......


nu denk ik hoe had ik zo stom kunnen zijn want nu zijn we een week verder en heb er nog last van dus:DAT DOE IK NOOIT MEER !!!!!
dit soort bewegingen triggert bij mij ook.
nu zeker 7 jaar na die ontsteking nog steeds, het is nu bij mij een restschade.

ik had het laatst plots toen ik in de tandartsstoel ging liggen 😂 de mondhygieniste schrok ervan, ik snel uitleggen zo goed als dat ging.

ook heb ik 1x een fysio oefening gedaan, met je billen tegen een tafel en dan je rug naar achter rekken met je hoofd naar achter. toen ging de wereld draaien.

tijdens de ontsteking was het ook iets pakken uit een hoog keukenkastje, dat is niet meer gelukkig.

kortom het is trial and error, soms overvalt je de duizeligheid, je leert er wel mee omgaan.
Klick

Re: hoe het begon

Bericht door Klick »

Moekesolar schreef: 23 jan 2023, 15:13 Bij cogmedtraining wordt het werkgeheugen getraind via een computerspel. Bij neurofeedback wordt er een qeeg gemaakt. De hersengolven worden in kaart gebracht en daarna doe je dan een spel. Als je dan de goede hersengolven produceert dan word je beloond in het spel. Op die manier train je dan ook je brein. Ik heb er ooit van gehoord, zelf niet uitgeprobeerd.
ik ben nieuwsgierig!
Yvonne

Re: hoe het begon

Bericht door Yvonne »

hoi hoi

het gaat nu stukken beter met mij
ik heb alleen maar 1 route bij de post waar ik werk en dit bevalt goed.

nu krijg ik veel meer rust dan ooit , ik gun mezelf dat nu ook , dit is wel een gedoe geweest hoor, dit ging natuurlijk niet vanzelf ....

mijn revalidatie bij het beatrixoord is nu net voorbij en ik heb hier heel veel aan gehad, heb veel gepraat en problemen besproken (dagelijkse dingen waar ik tegen aan liep en vooral LOSLATEN)
nu kan ik tegenwoordig makkelijk loslaten (tja ik loop ook op 4 amitryptiline op een dag en de rest van mn medicijnen) :haha:

groetjes
Yvonne

Re: hoe het begon

Bericht door Yvonne »

hoi allemaal

ik heb hier al een poosje niet iets gezegd maar ja het ging ook wel goed dacht ik(niet dus)
ik rijd al geen auto meer en nu heb ik besloten dat ik niet meer ga fietsen ,dit is niet meer vertrouwd, ik voel de pedalen niet en mn voet klapt steeds om op de trapper :huilen:
ik ben met mn werk gestopt en zit nu in de ziektewet , dus ik ben nu thuis en hoop dat mn scootmobiel gauw weer klaar is,zodat ik weer ergens heen kan.
ik heb gisteren een beetje te veel gelopen (das niet erg goed geweest)nu is de scootmobiel wel weer handig,ik ben weer neerslachtig en denk er heel veel over na dat ik steeds stappen achteruit doe , het enigste positieve is dat ik nu eindelijk niet meer gevaarlijke toeren uithaal op mn fiets........
irini

Re: hoe het begon

Bericht door irini »

Hi yvonne ,
Ik ben vandaag ook bij Beatrixoord geweest en een intake bij de fysiotherapeut gehad . En ga ook revalideren . Vind het heel spannend. Ik wou ook naar zo’n koffie middag voor MSsers!
Dus je hebt veel gehad aan de psycholoog?
Want tegen mij zei ze dat ik misschien nog niet stabiel genoeg was omdat ik een potje had zitten huilen! Zit nog maar net in het rouwproces sinds 2 maanden diagnose….ik heb net geleerd om te huilen en nu kreeg ik zo’n antwoord vind het zo gek.
Kun je ook vragen om een andere neuropsycholoog trouwens? Als je het gevoel hebt dat het niet klikt?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Seahorse

Re: hoe het begon

Bericht door Seahorse »

Hoi Irini. Ik heb ook n psycholoog aangevraagd en bij de intake was t direct duidelijk - nope, geen klik. En ik ben vrij makkelijk...
De psych belde terug en gaf aan dat we de intake moeten afmaken en ik daarna n andere kan krijgen, maar dat er wel wachtlijsten zijn. Logisch maar wel rot. Maar - bij mij was/is het dus mogelijk om n andere psych te krijgen.

2 maanden terug en huilen? Jemig, dat klinkt alleen maar normaal. Ik ben 4.5 maand verder en huil ook nog regelmatig hoor. Zal nog wel even blijven ook (ook omdat ik een 'huilerd' ben en ik ben ook in de rouw...zit vooral in de verdrietig fase nog).

Vraag n andere psych!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp