Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

plegridy

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Yvonne

plegridy

Bericht door Yvonne »

hoi

ik hoor nooit iemand over het medicijn plegredi , dat is een prikpen en die gebruik ik .
zijn hier wel mensen die dit ook gebruiken?

ik heb kort geleden een mri gehad en als de uitslag aangaf dat ik nieuwe leasies erbij had gekregen dan was het beter dat ik op een ander medicijn overging
want die hebben niet die erge bijwerkingen die ik nu wel heb .zoals een koorts gevoel rillerig en hoofdpijn .

lastig is het niet echt hoor ,ik ben eigenlijk wel tevreden hoe het medicijn bij mij werkt

ben eigenlijk wel nieuwsgierig of er meer mensen dit middel gebruiken

mvg Yvonne
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: plegridy

Bericht door Toeter »

Hoi yvonne,

Ik heb de spelling van je topictitel verandert naar de gangbare spelling van plegridy.

Zo is je topic beter te vinden met de zoekmachine!

Als jij bij de zoekfunctie plegridy invoert kun je ook topics vinden van mensen die het erover gehad hebben.

Plegridy is een ouder middel en veel mensen kiezen nu voor andere middelen vanwege de vervelende bijwerkingen en omdat ze liever pillen slikken dan injecteren.

Ik denk dat er hier op het forum nog wel een paar zijn die er ervaring mee hebben en ik hoop dat ze komen reageren!

Groetjes,
Toeter
Klick

Re: plegridy

Bericht door Klick »

@Yvonne ik heb zelf geen ervaring met pregridy, maar wel met het broertje rebif.

ik heb de rebif, ook een interferon beta, 2jr gespoten. ik was toen eigenlijk heel de week grieperig behalve op de maandag (ik spoot maandag, woensdag donderdag). op die maandag had ik net wat meer energie dus moest alles gebeuren.. tsja dan doe je teveel.
ik had iedere mri wel weer een leasie erbij…

ik vond het spannend om over te stappen, maar was helemaal klaar met die rebif en de bijbehorende spuitplekken en het griepgevoel!
gebruik nu al jaren tecfidera, ben daardoor stabiel in mijn energie. iedere dag van de week is hetzelfde. ik heb persoonlijk niks tegen naalden of jezelf moeten prikken, maar dat griepgevoel blehh kwaliteit van leven is ook wat waard.

dus ik herken je bijwerkingen wel!

de icing on the cake is ook nog eens dat de nieuwere middelen meer zouden werken (al is dat gemiddeld gezien en hoeft dat niks te zeggen over een individueel geval)
sinds dien staat mijn mri stil, niks meer erbij.. dus of het werkt goed of ik ben sp inmiddels..

voor mij was het belangrijk dat de lange termijn bijwerkingen bekend waren en aangezien tecfidera al sinds 1950 onder een andere naam voor psoriasis op de markt is zijn die ook bekend.

en nee ik wil je niet beïnvloeden, er zijn inmiddels weer nieuwe middelen op de markt, misschien wel betere..
maar kwaliteit van leven… is het het waard om je grieperig te voelen als er andere middelen op de markt zijn?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp