Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

eigen auto vs vervoer op maat

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
AngelNoa

Re: eigen auto vs vervoer op maat

Bericht door AngelNoa »

@Qanuk00 ja zoiets is hier wel...maar heb je niks aan; ze zoeken mensen ipv dat ze er genoeg hebben :-/

@Nessa ik rij niet veel met de auto, maar wil ook nog niet zonder. De driewiel scootfiets moet door de ergo uitgelegd worden bij Wmo en daarbij worst als argument ook gezegd dat mijn auto oud is en het me geld kost om te repareren, en ik bovendien geen geld heb voor een ander.

ik weet niet wat voor gesprek met de gemeente je bedoel of wat je bedoeld met een verslag?
Nessa

Re: eigen auto vs vervoer op maat

Bericht door Nessa »

@AngelNoa In de WMO staat dat iemand met een hulpvraag daarvan melding doet bij de gemeente. Dan gaat de gemeente onderzoek doen en daarbij vindt er eigenlijk altijd een gesprek plaats tussen jou en iemand van de Gemeente. Die persoon maakt daarvan een verslag en geeft daarbij ook een advies of een maatwerkvoorziening nodig is en zo ja, welke. Vervolgens doe je de aanvraag.

De ergo is meestal betrokken bij het gesprek zelf en kan nog informatie aanleveren bij de gemeente.

Ik kan uit jouw verhaal niet goed opmaken wat de stand van zaken is.
AngelNoa

Re: eigen auto vs vervoer op maat

Bericht door AngelNoa »

Hmm, nou ik begrijp nog steeds niet echt wat je bedoeld. Ik heb al hulp in de huishouding, trippelstoel en nu dus de aanvraag voor de fiets gedaan. Wat moet er nog meer gemeld of gesproken worden dan? Ik ben toch bekend bij de gemeente en Wmo?
Sorry, ik weet het echt niet :weetniet:
Job

Re: eigen auto vs vervoer op maat

Bericht door Job »

Hoi Angel Noa,

Een aantal maanden geleden stonden mijn man en ik voor hetzelfde dilemma. Mijn man kon eigenlijk niet meer goed rijden
door allerlei lichamelijke klachten en ik heb nooit een rijbewijs gehad. Toen de auto ook nog kapot ging hebben we de knoop doorgehakt: weg ermee!

Mijn man had al een scootmobiel van de WMO. Hij is er erg blij mee. Hij heeft ook een traplift, een soort hellingbaan bij de achterdeur en een beugel om de wastafel heen.

We hebben 2x een gesprek gehad met iemand van de WMO.
Het hangt heel erg af van de gemeente waar je woont. Wij wonen in Heemstede en we zijn redelijk tevreden.
Ik kan gelukkig nog vrij goed met mijn fietsen overal naar toe. Persoonlijk zou ik erg moeten wennen aan een scootmobiel. Ik zou dan toch eerder voor een driewieler kiezen, maar zo ver is het nog niet. Dat komt waarschijnlijk vooral omdat ik geen rijbewijs heb.

We hebben een aantal aardige vrienden die voor ons willen rijden als we soms eens ver weg moeten of plotsklaps naar het ziekenhuis moeten of zo. Twee weken geleden viel ik bijvoorbeeld midden in de nacht van de trap en dat leverde me een breukje op in mijn sprongbeen en een middenvoetsbeentje. Misschien heb jij ook mensen om he heen die je af en toe een lift willen geven?
Jrs77

Re: eigen auto vs vervoer op maat

Bericht door Jrs77 »

Geen volledig antwoord, eerder een extra optie;
Mijn moeder maakt voor bezoek aan de fysio en het ziekenhuis gebruik van AutoMaatje: https://www.anwb.nl/lidmaatschap/maatsc ... automaatje
Vrijwilligers, altijd wel sociale en fijne mensen, brengen en halen haar tegen een hele schappelijke onkostenvergoeding. Zij is er erg blij mee.
AngelNoa

Re: eigen auto vs vervoer op maat

Bericht door AngelNoa »

ik heb mijn eigen auto toch laten maken. Dan heb ik de tijd om uit te zoeken hoe alles werkt met de HaarsGroep die hier rijdt en of dat werkt voor mij ;-)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp