Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Decubitus op zitbeen plus gevolgen en behandeling

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Jrs77

Re: Decubitus op zitbeen plus gevolgen en behandeling

Bericht door Jrs77 »

Hanife schreef: 18 jun 2023, 15:43 Wat ik mij ook afvraag of medisch ethisch dit zo kan. Zonder voorbereiding iemand met Ms, zo goed als verlamd, met een wond op de zitbeen naar huis sturen met maar 2x per dag thuiszorg.
Bespreek met je revalidatiearts en-of huisarts dat het je niet verantwoord lijkt om naar huis te gaan. Vraag evt. alsnog om een oordeel van de st. Maartenskliniek of Rijndam, of vraag om het oordeel van de chirurg.
Hanife

Re: Decubitus op zitbeen plus gevolgen en behandeling

Bericht door Hanife »

Ik heb de huisarts geraadgepleegd.
Hij belt mij straks.
Marina

Re: Decubitus op zitbeen plus gevolgen en behandeling

Bericht door Marina »

@Hanife
Heel goed.
Heb je al iets gehoord van je huisarts?
Hanife

Re: Decubitus op zitbeen plus gevolgen en behandeling

Bericht door Hanife »

Ja, ze heeft mij gisteren gebeld. Er verandert verder niks. Zij gaat mij zoveel mogelijk helpen. Lastigste aan is dat er geen druk en schuifkracht mag, dat betekent niet zitten, niet op je rug liggen en ik ben door Ms zo goed als verlamd. Zonder zitten ga ik thuis moeilijk krijgen. Maar goed ik ga het proberen.
Jrs77

Re: Decubitus op zitbeen plus gevolgen en behandeling

Bericht door Jrs77 »

Had je voor dat je werd opgenomen al een revalidatiearts, bijv. vanuit het MS centrum van je ziekenhuis?
Heb je hem/haar al gesproken? Ik begrijp dat je nu nog op een revalidatie/verpleegafdeling van het ziekenhuis verblijft; zou een verblijf in een revalidatiecentrum niet beter zijn?
Ik heb 2 plastische chirurgen gesproken. De ene zegt er moet opnieuw geopereerd worden om de tunnel te dichten en de andere zegt dat de wond goed geneest en ik op schema ben volgens
Heb je hier al meer duidelijkheid over gekregen? Ga je een derde vragen, of kan je de chirurg die een nieuwe operatie nodig vond nog eens vragen er nogmaals naar te kijken?
Marina

Re: Decubitus op zitbeen plus gevolgen en behandeling

Bericht door Marina »

Heeft je huisarts ook gezegd hoe ze je gaat helpen?

Het lijkt mij ook dat als je je thuis, ook met de hulp van de thuiszorg, nog niet kunt redden, dat je dan in een revalidatiecentrum (of eventueel in een verpleeghuis) zou moeten kunnen verblijven.

Je zou ook nog hulp kunnen vragen van een ergotherapeut. Deze kan je tips en adviezen geven over hoe je je dagelijkse activiteiten (op een veilige manier) kunt uitvoeren en voor aanpassingen en hulpmiddelen zorgen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp