Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Zou dat ms kunnen zijn?

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Picasso76

Zou dat ms kunnen zijn?

Bericht door Picasso76 »

Beste mensen,

heb al enkele maanden mischien langer last van spierpijn in beide benen en armen kan snel moe worden na wandelen of huishoudelijke taken.
Merk ook dat ik stijve spieren heb bij het stappen,minder kracht in de benen en armen met tintelingen.



Merk ook dat de pijn nu al enkele weken vanuit de rug,de bekken en lies zo verder naar beneden gaat .
Merk dat de penis ook minder gevoelig is geworden minder erectie.

Ben bij de uroloog , orthopeed en vaatchirurg geweest ,ze zeiden dat de onderzoek normaal was. Voel ook zwakte in armen en tintelingen.
Ze zeggen dat het vanuit de rug kan komen en zou graag willen weten bij welke neurochirurg of neuroloog jullie gaan voor behandeling en jullie tevreden zijn. Ben van Antwerpen maar afstand is geen probleem. Moet nog afspraak voor mri inplannen,maar weet niet welke ziekenhuis? Bij warm weer wordt ik ook snel moe en heb ik ook meer spierpijn en moet ik veel zweten. Warmte is een trigger,weet niet of het ook MS gerelateerd is?
Ooit heb ik de diagnose gehad van fybromyalgie in az klina.


Ik heb nog een mri onderzoek gehad in 2014
Onderzoeksdatum: 06-05-2014



MRI LUMBALE WERVELZUIL

Inlichting: lumbo-ischialgie rechts. L5-S1?
Onderzoek uitgevoerd met sagittale T1, sagittale T2, axiale T2 en myelosequentie.
Lumbosacrale overgangsanomalie. Hypothese van een partiële sacralisatie van L5. De benoeming van de verschillende niveaus is hierop gebaseerd.T2-gewogen opnamen tonen een beginnend verlies van signaalintensiteit van de disci L3-L4 en L4-L5.
Op L3-L4 afvlakking dorsale discusconcaviteit. Geen duidelijke druk op de uittredende wortels.Op L4-L5 bulging. Tekens facetlijden. Vernauwing neurale foramina.
Op L5-S1 beeld van afunctionele discus.

BESLUIT

Lumbosacrale overgangsanomalie.Discopathie L3-L4 en L4-L5 met bulging.
Tekens facetlijden L4-L5.
Vernauwing neurale foramina L4-L5.
Klick

Re: Zou dat ms kunnen zijn?

Bericht door Klick »

beste @Picasso76

waarom denk je aan ms?
als ik je verhaal lees denk ik niet dat het ms is.
je hebt de diagnose fybromyalgie daar passen spierpijn en erectieproblemen ook bij.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp