Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Autorijden

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Jrs77

Re: Autorijden

Bericht door Jrs77 »

Santje schreef: 25 jul 2023, 08:51 mijn ms verpleegkundige en revalidatie arts zeggen dus dat ik het wel moet melden
Als zij zeggen dat je het moet melden, hebben ze je verkeerd voorgelicht; het is niet verplicht.
Doe het pas als je merkt dat het je gaat beperken bij het rijden of zodra je zichtbare beperkingen (bijv. bij het lopen) krijgt,
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Autorijden

Bericht door Toeter »

Santje schreef: 30 jul 2023, 08:08 @Jelly

Wat een moeilijk besluit, en idd ik vind ook zeker dat je het zelf echt wel kan bepalen, alleen mijn ms verpleegkundige , de revalidatiearts en de neuroloog gaven allemaal aan het te melden omdat als er iets gebeurd de verzekering echt moeilijk zou kunnen doen vandaar de twijfel maar heb besloten het wel te melden, ik kan gewoon rijden dus dat komt wel goed dan.
De verzekering mag niet zomaar in jouw medische dossier kijken. Dan moeten er bij de bij het ongeluk betrokken politie agenten wel vermoedens zijn dat jouw gezondheid van invloed is geweest.

Bijvoorbeeld als je een rollator ofzo in de auto hebt liggen.

Als dat door de politie gemeld wordt, kan de verzekering bij de rechtbank een verzoek indienen om toegang tot jouw medische dossier te krijgen.

Maar iedereen moet vooral doen waarbij ze zich fijn voelen. Ik vond het voor mezelf volstrekt onnodig. Na 11 jaar nog steeds eigenlijk.
Lotsi

Re: Autorijden

Bericht door Lotsi »

Afgelopen jaar was mijn rijbewijs ook aan verlenging toe. Voor mijn eigen gemoedsrust heb ik ervoor gekozen het wel te melden. Ondanks dat het nog steeds op mijn eigen inschattingsvermogen aan komt of ik het verantwoord vind om die dag/ dat moment te rijden. Dus eigenlijk is het een 'keuring' van niks. Zeker omdat een onafhankelijk neuroloog je keurt en enkel af gaat op wat jij wel of niet eerlijk vertelt.

Vind zelf dat ik nog steeds fantastisch rijd en had het dan ook heel onterecht gevonden als het afgekeurd zou worden. Was dan ook best een beetje spannend om de beslissing in de handen van een ander te leggen. Er gebeuren soms rare dingen als je zelf geen zeggenschap hebt is mijn ervaring. Gelukkig na alle papierenrompslomp en bezoeken aan artsen mijn rijbewijs verlengd gekregen voor de maximale tijd.

Zorg wel dat je op tijd aanvraagt want er gaat flink wat tijd overheen!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp