Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

cognitie problemen en vermoeidheid? ervaringen met methylfenidaat / ritalin

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Klick

Re: cognitie problemen en vermoeidheid? ervaringen met methylfenidaat / ritalin

Bericht door Klick »

@Dango je hoofd moet er aan wennen. het is niet direct dat je verbetering voelt. (als je er aan gewend bent overigens wel) het wennen duurde bij mij maar een paar dagen, dan verdwijnt het rare gevoel langzaam en komen de verbeteringen.

dat onrustige/opgefokte gevoel kan het wel geven (ik heb dat zelf niet, maar misschien komt dat doordat jij lang werkend hebt)

ik zie het zo: je hebt in de afgelopen jaren teveel mentale vermoeidheid opgebouwd. liep altijd achter de feiten aan, doordat je filter stuk is is je hoofd continu vol of bijna vol. dat moet je systeem uit, kun je niet “bij slapen” en verdwijnt dus langzaam. rita helpt dat het er niet meer bij komt, maar als je hoofd al vol zit moet dat gewoon nog verwerkt worden. (ik moest vaak 3 dagen bijkomen van iets zoals een verjaardag, dan duurt het dus ook 3 dagen om je hoofd op orde te krijgen)

etentje is een goeie testcase, maar komt waarschijnlijk net te vroeg om er echt profijt van te kunnen hebben. ik weet niet of je alcohol drinkt, maar dat is geen goed plan tijdens de werking (daarna kan prima).
Laatst gewijzigd door Klick op 26 aug 2023, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: cognitie problemen en vermoeidheid? ervaringen met methylfenidaat / ritalin

Bericht door Toeter »

Heel herkenbaar @Dango

Ik voelde ook zo, een beetje 'onder invloed', anders. Dat verdwijnt na een paar weken wennen.
Dango

Re: cognitie problemen en vermoeidheid? ervaringen met methylfenidaat / ritalin

Bericht door Dango »

vanavond heel af en toe een soort van duizeling , maar dat is al over , we hebben lekker gegeten en een spelletje Hitster gedaan met 10 man , raden in wel jaar een hit uitkwam , erg leuk en ik was best goed.

Geen alcohol gedronken, maar had wel wat biertjes in de koelkast staan.

Al met al een prima avond , mogen weer een dag , geen plannen behalve F1 kjken op tv.

welterusten allemaal

Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk


Lotsi

Re: cognitie problemen en vermoeidheid? ervaringen met methylfenidaat / ritalin

Bericht door Lotsi »

@Dango Wat fijn dat je zo'n gezellige avond had!
Had je het idee dat je het beter aan kon om met zoveel mensen te zijn?
Dango

Re: cognitie problemen en vermoeidheid? ervaringen met methylfenidaat / ritalin

Bericht door Dango »

Lotsi schreef:[mention]Dango[/mention] Wat fijn dat je zo'n gezellige avond had!
Had je het idee dat je het beter aan kon om met zoveel mensen te zijn?
meestal "sla" ik mij er wel doorheen en leer ik omgaan met prikkels verwerken , die modus sta ik al heel lang een dat werkt bij mij.

Als ik even de kamer uit moet zijn er ff te veel prikkels, dat had ik gisteren niet maar rond 12:30 na samen opruimen was ik wel heel erg moe , maar het zal dan uiteindelijk al lang uitgewerkt zijn geweest Afbeelding


Uiteindelijk ga ik nadat ik er aan gewend ben de komende dagen weer werken dus dat is ook een mooie test.


Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk

Dango

Re: cognitie problemen en vermoeidheid? ervaringen met methylfenidaat / ritalin

Bericht door Dango »

Vandaag niet 1 keer duizelig geweest ,, en er is een soort betere filter , ondanks ik vandaag niet veel heb gedaan behalve een beetje opruimen en F1 gekeken voel ik mij prima.

Morgen late dienst , weer een mooie test

Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk

Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: cognitie problemen en vermoeidheid? ervaringen met methylfenidaat / ritalin

Bericht door Toeter »

Klinkt goed @Dango !
Klick

Re: cognitie problemen en vermoeidheid? ervaringen met methylfenidaat / ritalin

Bericht door Klick »

@Dango rita begint dus iets te doen voor je, fijn!
voel je je nog raar in je hoofd?
Dango

Re: cognitie problemen en vermoeidheid? ervaringen met methylfenidaat / ritalin

Bericht door Dango »

Klick schreef:[mention]Dango[/mention] rita begint dus iets te doen voor je, fijn!
voel je je nog raar in je hoofd?
wel een soort van raar in mijn hoofd maar net ff meer lichamelijke energie en geestelijke "balans".

over 2 weken een telefonisch gesprek met de Neuroloog.

het ziet er goed denk ik , eind van de week meld ik me weer hier.

Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk

Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp