Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Spierspanning nek

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Spierspanning nek

Bericht door Toeter »

Ja dat kan ook helpen inderdaad, maar verwacht geen wonderen. Het effect op de spieren is redelijk mild.

Ik doe dan zelf tegenwoordig cannabisolie. Op recept van de neuroloog, uitgegeven door de cannabis apotheek in den haag.

Met de olie heb je minder last van de spacey bijeffecten van het roken/spacecake. En is makkelijker doseren.

Ik krijg er een spuitje bij waarmee ik heel precies kan afmeten hoeveel ik neem.

Ik doe het alleen voor het slapen, ik wil overdag niet suf zijn.

En je moet het wel zelf betalen. 50 euro voor een potje. Daar kan ik zo'n 75 keer mee lekker slapen
Jelly

Re: Spierspanning nek

Bericht door Jelly »

@Toeter

Dit is alleen op recept verkrijgbaar?
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Spierspanning nek

Bericht door Toeter »

Volgens mij ook commercieel, maar ik vind het wel fijn dat het door echte apothekers gemaakt wordt. Het is cbd met thc.

Commercieel is het niet goedkoper volgens mij.
angie

Re: Spierspanning nek

Bericht door angie »

Helaas voor mij ook zeer herkenbaar, ik heb alles al geprobeerd om van die nekpijn af te komen, niks schijnt er tegen te helpen.....ik heb Pregabaline in een hoge dosering, en Baclofen erbij...helpt niks.Ýoga ( thuis op de mat) oefeningen speciaal voor nek en schouders doe ik elke dag, soms zelfs 2 keer per dag.
Sinds kort heb ik ook speciale oefeningen ontdekt die dus zijn om de "bult"weg te krijgen de ontstaat als je ( door de nekpijn waarschijnlijk) veel krom loopt of zit.
De oefeningen maken je nek en schouderspieren sterker, zodat ze de pijn een beetje verminderen hopelijk :goed:

Volgens de neuroloog die ik altijd had, komt de pijn door de laesies die precies op die plaats in het ruggemerg zitten, en dan actief zijn, en daar is natuurlijk niks tegen te doen. Zitten bij jullie daar ook laesies vraag ik me af? Het is een afmattende pijn, die je echt doodvermoeid laat zijn. :ster:
Hopelijk vindt iemand toch iets uit, wat afdoende helpt, zelfs bij de pijnpoli krijgen ze het tot nu toe niet voor elkaar om de pijn te nekken.

Ik wens jullie allen toch een fijne dag/avond. Groetjes! :zon:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp