Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS & Epilepsie Wie?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Grrrauwww

MS & Epilepsie Wie?

Bericht door Grrrauwww »

Beste mensen,

Ik heb sinds 2005 MS en kort na die diagnose kreeg ik ook mijn eerste Epilepsie aanval.

Wie hier heeft ook Epilepsie naast MS?
Gebruik zelf al jaren verschillende medicatie tegen Epilepsie maar toch krijg ik helaas af en toe aanvallen.

Ondertussen is er bij Sein (Epilepsiecentrum) een traject in gang gezet voor (eventuele) hersenchirurgie.
Ik ben op zoek naar mensen die naast MS ook Epilepsie hebben en ben benieuwd naar ervaringen.
angie

Re: MS & Epilepsie Wie?

Bericht door angie »

Hallo GRRRAUWWW,

Ook ik heb , naast MS, epileptische aanvallen. Tot voor kort was het lang geleden dat ik aanvallen kreeg, maar de laatste tijd komen ze toch weer met regelmaat. Ik heb de diagnose MS sinds 2003, ben in de begin fase weleens opgenomen geweest in een speciaal centrum voor epilepsie, maar had daar NATUURLIJK geen epileptische activiteit, zul je altijd zien. Ik had voor mezelf de verklaring daarvoor, dat ik moest rusten in bed gedurende 48 uur, en dus niet heel moe werd.Mijn ms was toen ook heel stabiel verder.
Ook nu heb ik ook het idee, dat de aanvallen alleen maar komen, als ik heel erg moe ben. Mijn MS is op het moment actief, ook al zit ik in de secondair progressieve fase.
Mijn neuroloog van destijds, zei dat sommige laesies op plekken zaten, die verantwoordelijk zijn voor epileptische activiteit, wat logisch klinkt.Ik had toen ook Rectioles, moest die gebruiken bij een langdurige aanval, maar heb ze al jaren niet meer in huis. (huidige neuroloog is er niet zo scheutig mee)

Medicatie tegen epilepsie, slik ik al jaren, op het moment Pregabaline, wat ik ook krijg tegen zenuwpijn.
Ik probeer nu een manier te vinden, dat ik niet AL te vermoeid raak, en niet te ver over mijn grenzen ga...zal tijd worden he, na 20 jaar MS....nog steeds moeilijk!
Hopelijk voor jou blijven de aanvallen toch redelijke tijd weg...zeker voordat je tot neurochirurgie over moet gaan!
Veel sterkte en groeten! :goed:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp