Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS of geen MS

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

MS of geen MS

Bericht door Qanuk00 »

Vandaag heb ik weer een interessant filmpje van MS Talk zitten bekijken

https://www.youtube.com/watch?v=5RCkRm3 ... Fsaw%3D%3D

Regelmatig zie ik op het forum de vraag terugkomen welke vorm van MS iemand heeft. Maar, net als ik, spreekt mijn neuroloog zich open uit over dat er helemaal geen specifieke MS vorm is.
Je hebt MS of niet.

Echter lopen de verzekeraars en farmaceuten achter de feiten aan en zorgen dat er nog altijd gesproken wordt over deze vormen als het gaat om medicatie en behandeling.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Andra

Re: MS of geen MS

Bericht door Andra »

Dank, @Qanuk00, voor het delen.
Echter lopen de verzekeraars en farmaceuten achter de feiten aan en zorgen dat er nog altijd gesproken wordt over deze vormen als het gaat om medicatie en behandeling.
Omdat het label vooralsnog consequenties heeft voor medicatie en behandeling doet het er toch toe welk label de neuroloog eraan geeft.

Is de strategie dan dat de medicatie (of behandeling) die het meest effectief of ‘gewenst’ is, leidend is voor het label, oftewel de ‘vorm van ms’? En kun je daar dan tussen switchen?

Groet, Andra
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp