Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

cognitie problemen en vermoeidheid? ervaringen met methylfenidaat / ritalin

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
irini

Re: cognitie problemen en vermoeidheid? ervaringen met methylfenidaat / ritalin

Bericht door irini »

Vandaag dag 3 van de ritalin .
Gisteren goed geslapen pas on half 9 wakker geworden . Dat is een goed teken! Wat even wichtiger . Verder nog geen bijwerkingen gehad.
Werd smiddags een beetje slaperig maar verder nog niets bijzonders gewoon lekker rustig


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Klick

Re: cognitie problemen en vermoeidheid? ervaringen met methylfenidaat / ritalin

Bericht door Klick »

@irini goed te horen dat je beter hebt geslapen, dan werkt het ook beter. gaaf dat je zonder stok kon lopen!!
ben nieuwsgierig wat het je verder gaat brengen, als die mentale vermoeidheid je lijf uit is :knuffel:
irini

Re: cognitie problemen en vermoeidheid? ervaringen met methylfenidaat / ritalin

Bericht door irini »

Ik heb nu 4 dagen ritalin gehad de langwerkende en wat ik kan merken is dat ik er vrolijker van wordt . Heb geen bijwerkingen . Ik kan er niet beter van lopen maar ik merk bijvoorbeeld dat als ik praat , er dan veel beter kan uiten , minder warrig. Minder fouten maak beter kan denken . Het veel langer kan volhouden overdag , wat actiever ben . Als het aan het uitwerken is wat meer ga malen . Ik voel geen extreme veranderingen maar heel subtiel ….
Ik vind het een fijn middel en vind echt dat ik er baat bij heb !
Na al de diagnoses artsenbezoeken ed. heb ik besloten nog 10 dagen op vakantie te gaan als afsluiting van een heel roerig en zwaar jaar en ga zorgen dat ik een schengenverkkaring krijg . Kujken of dat op tijd lukt want ik neem ze zeker mee naar het buitenland! Ben benieuwd of ik dit snel voor elkaar krijg… je hebt dit nodig omdat het middel onder de opiumwet zit ,is. Je mag het niet zomaar meenemen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: cognitie problemen en vermoeidheid? ervaringen met methylfenidaat / ritalin

Bericht door Toeter »

Wat fijn om te lezen @irini!

Bij mij was het erg snel geregeld met de schengenverklaring.

Ik had het gemaild naar de MS verpleegkundige. Neuroloog had het in 2 dagen ondertekend. Ik heb gewoon een foto van het ondertekende formulier online naar het cak gestuurd en had de schengenverklaring na 1 werkdag binnen.

Uiteindelijk heeft niemand er naar gevraagd.
Nessa

Re: cognitie problemen en vermoeidheid? ervaringen met methylfenidaat / ritalin

Bericht door Nessa »

@irini Denk je ook aan je LDN en wat voor verklaring daar voor nodig is?
irini

Re: cognitie problemen en vermoeidheid? ervaringen met methylfenidaat / ritalin

Bericht door irini »

Heb ik nog niet over nagedacht!!!!!!maar LDN is geen opiaat ritalin wel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nessa

Re: cognitie problemen en vermoeidheid? ervaringen met methylfenidaat / ritalin

Bericht door Nessa »

@irini Dat klopt, maar het is wel een receptplichtig medicijn. Dus ik denk dat je er wel een Medicijnpaspoort voor moet hebben.
irini

Re: cognitie problemen en vermoeidheid? ervaringen met methylfenidaat / ritalin

Bericht door irini »

Heb het al op de LDN facebookgroep gegooid . Het is niet nodig!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
irini

Re: cognitie problemen en vermoeidheid? ervaringen met methylfenidaat / ritalin

Bericht door irini »

Mij is toch opgevallen na 6 dagen dat de medicinet bij mij ervoor zorgt dat ik vrolijker ben en ik veel beter uit mijn woorden kom dat was eerst niet zo…
Ik moest vanochtend bij de gemeente zijn voor mijn uitkering en heb ze volledig platgeluld!Ik was na een uur nog aan het praten . Ik geloof dat mijn mind heel helder is en ik ging weer lopen met stok maar ik gebruikte hen niet eens Dus het lopen gaat schijnbaar ook beter. Moet wel zeggen dat ik nu ook Zeposia gebruik en 3 druppels LDN. Het gaat in ieder geval wel veel beter!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Klick

Re: cognitie problemen en vermoeidheid? ervaringen met methylfenidaat / ritalin

Bericht door Klick »

@irini en dat na zo kort gebruik :groots: je benen trainen gaat als vanzelf door het meer gebruiken ga je steeds beter. ik althans wel :zon: heel fijn dat je hoofd helderder is!! dat komt echt door rita! ze schept meer orde in de chaos.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp