Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

medicatie mbt de blaas

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
AngelNoa

medicatie mbt de blaas

Bericht door AngelNoa »

wie gebruikt hier welke medicatie voor de blaas en voor welke klachten moet het helpen?
Jelly

Re: medicatie mbt de blaas

Bericht door Jelly »

@AngelNoa

Ik gebruik Betmiga 50 mg 1x daags voor mijn overactieve blaas.

Het middel wordt gebruikt om bepaalde symptomen van de aandoening te behandelen: aandrang (plotselinge aandrang om te plassen), verhoogde plasfrequentie (vaak moeten plassen) en aandrangincontinentie (plas niet kunnen ophouden wanneer er een plotselinge aandrang om te plassen optreedt).

Sinds ik dit gebruik heb ik mijn blaas beter onder controle (behalve paar dagen voor menstruatie.) Mijn blaas geeft door de medicatie niet meer elk half uur een seintje van blaas vol en kan ik het evt ophouden.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: medicatie mbt de blaas

Bericht door Qanuk00 »

@AngelNoa
Voor mijn blaasproblematiek katheteriseer ik 4-5 keer daags en slik ik Betmiga 50mg 1x1 en sinds kort ook Solifenacine 5 mg erbij.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Billy

Re: medicatie mbt de blaas

Bericht door Billy »

Bij mij helpt het voor de urge incontinentie.

Het is even uitproberen welke kan helpen. Betmiga deed niets voor mij. Vesicare heeft mij jaren goed geholpen. Nu al weer jaren toviaz. Maar zelfs een wisseling van merk kan het voor mij al veranderen.
AngelNoa

Re: medicatie mbt de blaas

Bericht door AngelNoa »

ik mag tamsulosine proberen. Maar; daar kan je duizelig van worden. Mijn vader is er zelfs van flauw gevallen. De ander die ze noemde gaf maag-darmklachten en droge mond, huid etc.

vooralsnog begin ik er niet aan. Mijn bloeddruk was van het weekend 98-55 en ik zit vaak laag. Dan ga ik niet iets innemen wat je ook duizelig kan maken. En van dingen die jullie noemen staat blijkbaar ook duizeligheid als een bekende bijwerking. Hebben jullie daar geen last van?
Billy

Re: medicatie mbt de blaas

Bericht door Billy »

Duizelig niet. Maar mijn MS is begonnen op mijn evenwicht, dus ik ben gewend dat het soms draait.

Droge slijmvliezen wel.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp