Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hoe verlopen jullie klachten?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Loulie

Re: Hoe verlopen jullie klachten?

Bericht door Loulie »

Dank je wel Marina voor je uitgebreid antwoord!

Ik heb vanmorgen de LP gehad. Dat viel even vies tegen 😅
De eerste 2 keer prikken kwam er geen hersenvocht uit en vooral de eerste keer heeft de dr flink zitten wroeten. Daarna kwam een arts die we toevallig kennen en heeft in overleg een derde poging gedaan en die lukte gelukkig wel! Toen viel de prik zelf ook 100keer meer mee.

Nu alleen met hoofdpijn plat op bed. En mijn rug voelt wel flink beurs door die 3 prikken. Maar goed, ik wilde perse die 3e poging anders voelde alles voor niks en uiteindelijk toch succesvol afgerond! Hopelijk krijgen we snel duidelijkheid.

Ik drink sowieso geen cafeïne, wel veel water, ik krijg nog een oproep voor de uroloog dus ben benieuwd wanneer ik daar terecht kan! Ik heb al een medicijn geprobeerd om de blaas te ontspannen (van de gyn gekregen in januari) maar dat hielp niet en kreeg ik veel vervelende bijwerkingen van. Ik hou sowieso niet van medicijnen 😅
Maar kom er geloof ik niet meer onderuit..

Ik vind het wel heftig om te lezen dat jullie zooo lang met vage klachten hebben rondgelopen, al snap ik het wel. Gaat niet voor alles meteen naar een arts en achteraf is het altijd makkelijker terug te linken.

Zijn jullie klachten er continu? Of zijn ze de ene dag minder dan de andere?
Dave22

Re: Hoe verlopen jullie klachten?

Bericht door Dave22 »

MS is een ziekte met duizend gezichten. Ik heb eens in de gemiddeld 7 jaar een schub of pseudoschub waarvan ik voor zo’n 85% herstel. Ik heb er eind december weer een gehad. Herstel gaat langzaam, maar heb goede hoop. Ik ben 56 jaar en vanaf mijn 30ste altijd vage klachten gehad.
Marina

Re: Hoe verlopen jullie klachten?

Bericht door Marina »

@Loulie
Wat vervelend dat de LP je zo tegen viel.. je hebt wel pech gehad zeg :hmmm:
Goed van je dat je toch voor die 3e prik gegaan bent :thumbup:
Hoop ook voor je dat je snel meer duidelijkheid krijgt!

Jammer dat dat medicijn van je gynaecoloog om de blaas te ontspannen je niet hielp. Er bestaan nog wel andere medicijnen tegen een overactieve blaas die je misschien nog kan proberen of misschien heb je nog wel iets aan die app of aan een bekkenfysiotherapeut hopelijk.
Loulie schreef: 10 okt 2023, 13:06 Ik vind het wel heftig om te lezen dat jullie zooo lang met vage klachten hebben rondgelopen, al snap ik het wel. Gaat niet voor alles meteen naar een arts en achteraf is het altijd makkelijker terug te linken.
In mijn geval kwam dat mede doordat mijn huisarts ervan overtuigd was dat de oorzaak van de klacht een beknelde zenuw in de buik was, veroorzaakt door mijn prikkelbare darm syndroom. En zelf wist ik niet beter.. Pas toen ik werd gezien met klachten die op een hernia leken te wijzen en door een (huis)arts in opleiding werd ik doorgestuurd naar een neuroloog.
Zijn jullie klachten er continu? Of zijn ze de ene dag minder dan de andere?
Voor een deel continu en voor een deel verschillend per dag of soms tijdelijk helemaal afwezig. Zie ook "Het verloop" in mijn verhaal aan het begin van dit topic ;)
Dave22 heeft gelijk dat hij zegt dat MS veel verschillende gezichten heeft: klachten en de mate waarin je er last van hebt kunnen per 'MS-er' en per dag/week/maand veel verschillen, zeker in het begin van de ziekte.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp