Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Levering Tecfidera

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
arie2559

Levering Tecfidera

Bericht door arie2559 »

Ik kreeg altijd Tecfidera rechtstreeks van Brocacef geleverd.
Werd vorige week door hen gebeld dat dit niet meer mag van zorgverzekeraar(zilveren kruis).
Moet nu bij mijn eigen apotheek zijn. Neuroloog heeft recept nu naar de apotheek gestuurd, maar apotheek zegt dat ik bij Brocacef moet zijn.

Iemand die hier al ervaring mee heeft.?
Jelly

Re: Levering Tecfidera

Bericht door Jelly »

@arie2559

Ik kreeg zojuist onderstaande mail van ms verpleegkundige. Brocacef heeft nog geen contact opgenomen.

Per 1 oktober wordt Tecfidera niet meer vergoed door de meeste zorgverzekeraars. Brocacef heeft hierover wellicht al contact met u opgenomen en anders zullen ze dit binnenkort gaan doen. Aangezien Brocacef ook geen contract meer heeft gekregen met de zorgverzekeraars om Tecfidera (of een preferent middel) te leveren (ook niet op medische noodzaak), zult u moeten starten met een preferent middel via uw eigen apotheek. Er zijn inmiddels verschillende farmaceuten die Dimethylfumaraat leveren, per zorgverzekeraar is het verschillend welk alternatief middel er vergoed wordt. Voor zover we nu al weten is er geen verschil in effectiviteit/ bijwerkingen.

Wanneer Brocacef contact met u heeft opgenomen vragen we u contact op te nemen met ons door een e-mail te sturen. Wij zullen dan een recept in orde maken voor uw eigen apotheek. Mocht u van bovenstaande reeds op de hoogte zijn en al contact met ons hebben gehad dat kunt u deze e-mail negeren.
Zonnetje79

Re: Levering Tecfidera

Bericht door Zonnetje79 »

Heb precies het zelfde. Ik heb jaren gewoon tecfidera geslikt, maanden geleden moest het een merkloze via mijn eigen apotheek zijn. Die zeiden, wij hebben geen merkloze tecfidera, dus doe het maar via brocacef. Dus nu een weer een paar weken aan de tecfidera. Met alle bijwerking van dien! Ik ben nog niet gebeld door de brocacef. Maar ik ga maandag zelf wel bellen.
Want ik vind dit echt van de zotte.

En uiteraard ga ik ook de ms verpleeg mailen.
arie2559

Re: Levering Tecfidera

Bericht door arie2559 »

Bedankt voor jullie reacties.

Ik krijg de indruk dat velen hierdoor overvallen zijn. Bij mijn poli Neurologie wist men nog van niets!

Intussen door de apotheek gebeld dat men gaat "proberen" het voor mij te bestellen.
Klick

Re: Levering Tecfidera

Bericht door Klick »

ik lees herkenning…

viewtopic.php?t=7880

mijn verzekering (cz) vergoed vanaf mei niet meer en zonder bericht kreeg ik geen telefoontje meer dat het tijd was voor een levering… na die tijd geen echte tec meer, wel nog steeds brocasef..
arie2559

Re: Levering Tecfidera

Bericht door arie2559 »

Zojuist opgehaald bij de apotheek.

Eén doosje Tecfidera mee gekregen. Moet nu dus iedere 4 weken weer bestellen!
Lotsi

Re: Levering Tecfidera

Bericht door Lotsi »

Bij mij gaat de levering nog steeds via Brocacef. Een tijd geleden belden ze me om door te geven dat er een merkloze levering onderweg was. Dit is een tijdje zo gebleven, maar inmiddels krijg ik de 120 mg van tecfidera en de 240 mg merkloos. Zal Brocacef bij de volgende levering eens vragen hoe dit in elkaar steekt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp