Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vaccinaties

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Dango

Re: Vaccinaties

Bericht door Dango »

2 weken geleden corona gehad , 2 dagen doodziek op de bank doorgebracht maar op dag 2 in de avond voelde ik weer dat ik "weer een beetje op aarde terug kwam".

flink ziek dus , moeilijk lopen pijn in de spieren en doodmoe , een week verder helemaal de oude dus mijn imuumsysteem heeft zijn werk weer gedaan (en dat heb ik gevoeld).

oproep gehad voor de griepprik maar die heb ik nog nooit gehad en sla ik weer over , corona vaccinatie sla ik ook over want vorig jaar in mei en 2 weken geleden al corona gehad dus mijn lijf weet dat wel aan te pakken (tot nu toe 2 vaccinaties gehad in 2021)

ieder zijn mening en dat is prima.




Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk

AngelNoa

Re: Vaccinaties

Bericht door AngelNoa »

dus ik denk ik ga bellen voor een afspraak; helemaal vol de komende weken en verder vooruit kijken kon ze niet. Pff. Thuis prikken mag bij mij niet, maar zit ook helemaal vol. Lekker dan. Had ik niet verwacht, maar er zijn natuurlijk veel minhder locaties :-(
Marina

Re: Vaccinaties

Bericht door Marina »

Kreeg onlangs het advies van mijn MS-verpleegkundige om de corona-vaccinaties te blijven halen.
Het blijkt nl. dat sommige MS-medicijnen de werking van corona vaccins kunnen verminderen.

Vind dit ook terug op https://msresearch.nl/nieuws/vijf-veel- ... ins-en-ms/
"Er is enig bewijs dat het gebruik van fingolimod, siponimod, ozanimod, ponesimod, ocrelizumab, rituximab, ofatumumab de aanmaak van antilichamen door COVID-19 vaccins verminderen. MS-professionals adviseren mensen die deze medicijnen gebruiken nog steeds nadrukkelijk om zich wel te laten vaccineren."
AngelNoa

Re: Vaccinaties

Bericht door AngelNoa »

ik sta op het punt om hem te gaan halen. Maar weer hopen dat de bijwerkingen meevallen... :bidden:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp