Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Gevoelstoornis gezicht/lichaam

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Steenbokje76

Re: Gevoelstoornis gezicht/lichaam

Bericht door Steenbokje76 »

@Marina
denk dat mijn klachten vanuit de trigeminusneuralgie komen, veroorzaakt door een ms laesie in de pons (hersenstam).

Trigeminusneuralgie heb ik al ruim 2.5 jaar een diagnose van , bijna gelijk aan diagnose ms.
Tot nu toe alleen andere soorten pijn daarvan gehad, vnml. aan de linkerzijde van mijn gezicht of juist een doof gevoel (geen gevoel).

Ik heb er diverse medicatie voor geprobeerd maar kreeg veel last van bijwerkingen dus kwam van de regen in de drup.
Hopelijk helpt het misschien nog om je huid minder aan de kou bloot te stellen/te beschermen
Zeker! Kou en wind, airco of juist hitte etc etc kan idd een trigger zijn voor deze vorm van zenuwpijn. Maar ook tanden poetsen, eten, praten etc . Weet daarom nooit goed waardoor het precies ontstaat maar de link met temperaturen heb ik zeker al gelegd. Die is vrij duidelijk voor mijn gevoel.
Thanks voor het meedenken 🙏

@AngelNoa
En voor m'n brandende plekken hoofdhuid, heb ik een verkoelende lotion die bij mij best wel goed helpt tegen dit branderige gevoel en mn hoofdhuid kalmeert. Dit is trouwens via de dermatoloog verkregen.
Helaas werkt de lotion ook maar tijdelijk, het is geen geneesmiddel. Maar ja beter iets dan niets.
Marina

Re: Gevoelstoornis gezicht/lichaam

Bericht door Marina »

@Steenbokje76
Wat vervelend dat je zo'n last had van de bijwerkingen van de diverse medicatie voor de trigeminusneuralgie :hmmm:!

Ik ben benieuwd wat je neurologe er van zegt.
Wie weet dat je nieuwe klacht toch los staat hiervan, al kan ik me zeker voorstellen dat je denkt dat het hiermee te maken heeft als het enkel links is en het eveneens komt en gaat. Maar wat ik dan, net als Klick, niet zo logisch vind is dat het niet enkel een branderig gevoel betreft maar je ook rode vlekken hebt. Herken die vlekken ook niet als een klacht die bij zenuwpijn past, voorzover ik weet.

Misschien toch ook eens met je huisarts overleggen als je neurologe ook geen verklaring heeft?
Sterkte en hoop dat het gauw weer wegtrekt (en hopelijk liefst ook niet meer terug komt)!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp