Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Uittesten EVO

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
irini

Uittesten EVO

Bericht door irini »

Hallo,
Ik heb deze week een EVO meegekregen van de fysio om deze te testen. Ik geloof dat ik er wel baat bij heb! Heb wel spierpijn tijdens het lopen maar dat komt geloof ik omdat ik mijn voet en been nu anders gebruik .
Als ik zo een ga krijgen moet ik wel andere schoenen gaan kopen maar wil absoluut geen stomme ouwe wijveschoenen! Dus mijn vraag is welke merkschoenen gympen kunnen daarvoor gebruikt worden of welke winkels verkopen leuke schoenen waar zo’n ding inkan?
Dan kan ik mij daar een beetje op oriënteren alvast?
Wie heeft er hier een EVO en is net als ik een beetje ijdel? Stoere schoenen mogen ook…..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nessa

Re: Uittesten EVO

Bericht door Nessa »

Ik denk dat daar geen algemene regel voor te geven is....

Voor mij is het belangrijkste het hoogteverschil tussen de hak en de teen. Dat is in verband met de hoek van de evo. En de soepelheid van de schoen.

Ik draag mijn evo in Nikes Zoom met een hoogteverschil van 1 cm tussen hak en teen. Dit is een vrij gebruikelijke hakhoogte. Ik heb nu 3 paar, helemaal zwarte, witte en gekleurde.

Maar veel mensen vinden het juist fijn om de evo te dragen in een stevige schoen. Overigens zijn er tegenwoordig ook hele hippe orthopedische schoenen. Zo heb ik een halfhoog wit leren laarsje geprobeerd.

Ik zou vooral bespreken met degene die de evo voorschrijft, wat het schoenenadvies is.
irini

Re: Uittesten EVO

Bericht door irini »

Dankjewel ! Nu heb ik een idee wat ik ongeveer nodig heb ! Die Nike zoom zijn best mooi ! Maar laarsjes kunnen sus ook!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Klick

Re: Uittesten EVO

Bericht door Klick »

toen ik nog de evo droeg deed ik dat in wandelschoenen hoog model van assics.
het ging ook redelijk goed met gewone hardloopschoenen van assics.

inmiddels ben ik er wel achter dat ik niet alleen een afgeronde neus nodig heb, maar ook een afgeronde hak.
de gel pulse is een goed voorbeeld hiervan.

ik meen me te herinneren dat hier ook een topic over was met plaatjes erbij van schoenen die evo dragers gebruiken.
eea is afhankelijk van het type evo die je gebruikt, waar de beugel zit enz.
ik gebruikte allard confectie.
Klick

Re: Uittesten EVO

Bericht door Klick »

viewtopic.php?p=231552&hilit=hardloopschoenen#p231552

en de gel pulse met de afgeronde hak (ik zag dat het plaatje het daar niet meer doet)
Afbeelding
irini

Re: Uittesten EVO

Bericht door irini »

Ik heb net mijn dr. Martens tot de kuitlaarsjes geprobeerd en die zijn prima nu nog een paar gympen proberenwat fijn al deze informatie want op google kan ik niet veel vinden…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp